Zuhannak a friss online papírok

Szerző: digibiz Forrás: IBTimes.com

Címkék: Pandora

2011.
06.20.
14:16

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Pandora tőzsdei szereplése a dotcom lufi újabb jele: a meggyőző üzleti tervet felmutatni nem tudó, és a közeljövőben profitot sem termelő cég részvényei a nyitó napon még szárnyaltak a nyilvános tőzsdén.

Most azonban kicsit más a helyzet, mint például a LinkedIn nagy sikerű tőzsdére lépésénél. A Pandora részvényei ugyanis a kezdeti szárnyalás után pár nappal húsz százalékot estek vissza. Azok a befektetők, akik az IPO áron vették meg a részvényeket, így veszteséget szenvedtek, ami az IPO piac rizikóit is mutatja, főleg technológiai téren.

A szakértők örömmel vették a Pandora szereplését, mert úgy látjátják, hogy az technológiai IPO piac nincsen elrugaszkodva, és ha egy cég még mindig csak próbál összerakni egy üzleti modellt, azt ilyen formában számonkérik rajta. Egyébként a LinkedIn és a Renren részvényei is visszaestek már a nyitás óta, de sokkal lassabban és nem olyan mértékben mint a Pandoránál.

Bár a LinkedIn részvényei még mindig magasabb áron vannak mint az IPO-nál, a legmagasabb értékekhez képest azonban 45 százalékot estek már vissza. A technológiai piac ilyen reakciói mutatják, hogy mi az irányadó hozzáállás a vállalatok számára. A szakértők szerint a hamarosan tőzsdére lépő Groupon vagy Zynga esetében már az IPO kezdeti értékelése alacsonyabb lesz, hiszen a befeketetők számára az a fontos, hogy ezek a cégek profitot termeljenek.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Apple vagy Nokia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés