Zsebben a portálok

Szerző: digibiz

Címkék: origo.hu | index.hu

2011.
02.25.
17:22

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A tavaly év végén elindult a két vezető hírportál okostelefonra optimalizált verziója. Az Index a normál képernyős verzió látványát csempészi a mobilok felületére, de elhagy sok alkalmazást. Az origo jól láthatóan a teljes verzió minden elemét igyekezett besűríteni a tenyérnyi képernyőbe, kevesebb hírtartalom mellett. Az oldalakat egy iPhone4 és HTC Desire készülékeken teszteltük.

A két vezető hírportál egészen tavaly decemberig várt az okostelefon optimalizálással. Első körben mindkét oldal egy meglehetősen gyenge verzióval állt elő, és az elmúlt hetekben zajlott az oldalak továbbfejlesztése.

Mára - túl a gyerekbetegségeken- két teljesen eltérő koncepciójú felülettel találkozhatunk. Az Index a normál verzió látványvilágát mentette át mobilképernyőre, de elsősorban a hírtartalmat, az egyéb szolgáltatások közül a blogok (Blogketrec) és a magazin tartalmak találhatók meg (Totalcar, Dívány, Velvet).

A hírtartalom vízszintes helyzetbe hozott készüléken két oszlopban is böngészhető, kihasználva a teljes képernyőt. A blog és a magazintartalom mindenképpen egy oszlopban jelenik meg. A hírekből 30-35 darab érhető el, a cikkekből 100-120 karakternyi olvasható kattintás előtt. Az oldalon megjelentek az első hirdetések is, amelyek két vízszintes bannerhelyen találhatók az oldal tetején és közepén. Az Index külön kampánnyal népszerűsítette az egyébként kizárólag statikusra tervezett bannereket. A szigorúan "mozgó" bannerek bevezetésére külön kampányt vezetett az Index.

Az origo bőkezűen bánik a tartalommal, a cikke mellett az eredeti origo címlap minden szolgáltatását igyekeztek betenni az oldalra, amely így meglehetősen zsúfoltra és sokszínűre sikeredett, talán a rovatcímek a legfeltűnőbbek.

Kifejezetten nem a csak a hírtartalomra koncentráltak, az első oldalon 17 hír érhető el, igaz lapozni lehet, így további hírekhez juthatunk. Bár a lap tetején 3 további oldalt ígérnek, a lap alján már csak kettőt, és valóban, a harmadik oldalra már nem juthatunk el.

Felkerült a tévéműsor, az iwiw és a freemail bejelentkező felülete, van egy nem teljesen világos identitású "Játék és zene" blokk amely ellentétben a többi, csak nagybetűvel kiírt gombszöveggel, kisbetűvel jelentkezik. Itt a hírek mellett ismét képeket is láthatunk. Legalul pedig megtaláljuk a kategóriáknak hívott rovatok gombjait. Az origo oldalának érdekessége, hogy akárhogy mozgatjuk a telefont, az minden esetben egyoszlopos marad, így a vízszintes helyzetbe hozott képernyő esetén feltűnő az üres rész a jobb oldalon, optimálisnak nem nevezhető. A hirdetéseket egy felső bannerhely képviseli, amelyen a teszt alatt egy, az origo csoporthoz tartozó Ozone Network hirdetés futott.  Az origo is tesz erőfeszítéseket a hirdetések mobiloptimalizálására, hirdetői "landing page"-ét már optimalizálva készíti el.

Az Index oldala letisztultabbnak tűnik, és jól kihasználja a lehetőséget, hogy két oszlopban is megjeleníthetők a tartalmak, ugyanakkor az origo erőssége, hogy egy teljes címlapi kínálatot ad. A keresési funkciót egyik oldal sem támogatja. Az olvasók majd eldöntik melyik a jó irány.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés