Yahoo részvényekhez jut a Citibank

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Yahoo | Citibank

2011.
08.30.
10:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A japán Softbank bejelentette, hogy eladja 4 százalékos Yahoo részesedésének nagy részét.

A cég jelentős bevételt vár a részvényekből. 2006-ban nagy kölcsönöket vettek fel, hogy meg tudják venni a Vodafone japán üzletágát, viszont ezzel a Softbank ezután internetszolgáltatóból Japán harmadik legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója lett. A japán vállalat 1995-ben jutott egyébként Yahoo részvényekhez, amikor a kaliforniai vállalt még csak gyerekcipőben járt. 2004-ben egyeztek meg a Citibankkal, hogy a tőlük kapott hitelt az amerikai cég részvényeiben fogják majd törleszteni. Most ezek eladásából 990 millió dolláros profitot várnak a 2012 márciusában véget érő pénzügyi évben. A Softbank számításai szerint a nettó profitjukat nagyjából 577 millió dollárral dobhatja meg az üzlet.

Elképzelhető, hogy a Citibank azért akarta most az eladást, mert féltek a Yahoo részvények további értékcsökkenésétől, de hivatalosan nem kommentálták a bejelentést. A Yahoo értékpapírjai csütörtökön 12.87 dolláron zártak, ami most 650 milliót jelentene a Softbanknak. A Citibank kölcsön visszafizetése után a vállalatnak mindössze 0.002 százalékos részesedése maradna a Yahoo-ban.
Egyébként a Softbank az egyetlen, amely Japánban értékesíti az iPhone-t és az iPad-et. Az Apple termékek népszerűsége miatt pedig a japán cég nagy bevételeket könyvelhetett el a készülékek árusításából. Az előző pénzügyi évben a cég nettó profitja 189.71 milliárd jen volt. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés