Yahoo részvényekhez jut a Citibank

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Yahoo | Citibank

2011.
08.30.
10:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A japán Softbank bejelentette, hogy eladja 4 százalékos Yahoo részesedésének nagy részét.

A cég jelentős bevételt vár a részvényekből. 2006-ban nagy kölcsönöket vettek fel, hogy meg tudják venni a Vodafone japán üzletágát, viszont ezzel a Softbank ezután internetszolgáltatóból Japán harmadik legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója lett. A japán vállalat 1995-ben jutott egyébként Yahoo részvényekhez, amikor a kaliforniai vállalt még csak gyerekcipőben járt. 2004-ben egyeztek meg a Citibankkal, hogy a tőlük kapott hitelt az amerikai cég részvényeiben fogják majd törleszteni. Most ezek eladásából 990 millió dolláros profitot várnak a 2012 márciusában véget érő pénzügyi évben. A Softbank számításai szerint a nettó profitjukat nagyjából 577 millió dollárral dobhatja meg az üzlet.

Elképzelhető, hogy a Citibank azért akarta most az eladást, mert féltek a Yahoo részvények további értékcsökkenésétől, de hivatalosan nem kommentálták a bejelentést. A Yahoo értékpapírjai csütörtökön 12.87 dolláron zártak, ami most 650 milliót jelentene a Softbanknak. A Citibank kölcsön visszafizetése után a vállalatnak mindössze 0.002 százalékos részesedése maradna a Yahoo-ban.
Egyébként a Softbank az egyetlen, amely Japánban értékesíti az iPhone-t és az iPad-et. Az Apple termékek népszerűsége miatt pedig a japán cég nagy bevételeket könyvelhetett el a készülékek árusításából. Az előző pénzügyi évben a cég nettó profitja 189.71 milliárd jen volt. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés