Beck György: A Vodafone jól jött ki a mobilpiaci válságból

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu / MTI

Címkék: Beck György | Vodafone | szélessáv

2010.
05.31.
10:56

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az elmúlt évben 6-8 százalékkal csökkent a mobilpiac bevétele Magyarországon; fellendülés csak a második félévben várható, de éves szinten az idén még mindig 3-5 százalékos visszaesést jelez előre a Vodafone Magyarország az első negyedéves adatok és a tendenciák alapján.

Vodafone.huA Vodafone Magyarország 2009 elején, hasonlóan az iparág más szereplőihez, még folyamatosan fejlődő piacra számított, amit tavaly az első négy hónap adatai igazoltak is. Ekkor úgy tűnt, a válság a mobilkommunikációs piacra nem hat, ám májustól kezdve a trend megfordult, s a mai napig visszaesést mutat -  monda Beck György, a társaság vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az idén már óvatosabbak, úgy látják a nyáron sem lehet trendfordulóra számítani, csak ősszel várhatók pozitív fejlemények.

A munkanélküliség továbbra is magas, 11 százalék feletti, ami alapvetően befolyásolja a lakossági költést, s a kis- és közepes cégek is spórolnak távközlési kiadásaikon. A vezérigazgató megjegyezte: sok hatékonyságnövelő és költségcsökkentő lépést tettek az elmúlt másfél évben.

A hatékonyság növelésében sokat segített az is, hogy a Vodafone áttért a kínai Huawei hálózati eszközeinek használatára. Ez legalább 20 százalékkal csökkentette a cég energia-felhasználását, ami az egyik legnagyobb költségtétel egy mobilszolgáltató esetében.
Okos telefonok szállításáról állapodott meg a távközlési eszközöket és készülékeket gyártó Huawei Co. Ltd. a Vodafone Magyarországgal; az új készülékek már ott lesznek a Sziget-fesztiválon - nyilatkozta a Napi Gazdaság hétfői számában Beck György, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. Közlése szerint megállapodtak abban is, hogy a Huawei a Vodafone szponzorációs partnere lesz a Szigeten.
Az elmúlt évben az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone azonban Beck György szerint jól jött ki a válságból, hiszen 40 ezerrel növelni tudta előfizetőinek számát, miközben versenytársai vesztettek. Ugyanakkor tovább nőtt a mobil internetezők tábora, s számuk ma már eléri az 1 milliót, év végre pedig az 1,2-1,3 milliót.

A vezérigazgató szerint a mobilpiac fejlődésének motorja továbbra is az adatátvitel lesz, ma már a szélessávú forgalom 30 százaléka a mobilhálózaton történik, s ez az arány folyamatosan növekszik. A szélessáv előtt új távlatokat nyitnak azok az új, a Huawei által már tesztelt fejlesztések, amelyek például lehetővé teszik a másodpercenkénti 1.200 megabites adatátvitelt: ezzel a sebességgel egyszerre 4 HD-minőségű filmet lehet nézni egyetlen mobilkapcsolattal. Beck György szerint a további piaci növekedéshez részben az kellene, hogy az állam tegye lehetővé a 900-as frekvencia használatát az adatátvitelhez, s csökkentse a frekvencia-használati díjat. Ez ugyanis Magyarországon kétszer akkora, mint a nemzetközi átlag.

A mobilpiac fejlődésének középtávon az is gátja lesz, hogy egy elfogadott törvénymódosítás 2011 májusa után korlátozza a mobilfizetést, mivel ezt csak pénzügyi szolgáltató végezheti. Ez viszont negatívan befolyásolja a mobilcégek bevételét, hiszen a mobilfizetés egyre népszerűbb, s ma már nemcsak a parkolásért róható le vele a díj, hanem sok más egyéb szolgáltatásért is. Beck György szerint ezen a szabályozáson változtatni kell.
Ahhoz, hogy  a harmadik generációs országos mobil lefedettség elérje a 80-90 százalékos arányt iparági szinten további 50-100 milliárd forint beruházás szükséges, ám a szakértők szerint a mobilcégek további invesztícióra csak akkor lesznek hajlandóak, ha például a frekvencia díjakat mérsékli az állam. Világszinten a Vodafone csoportnak 330 millió ügyfele van, a fejlődésre jellemző, hogy 2007 tavaszán még csak 200 millió volt.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kémek a sasfészekben

Mindenkinek lehet olyan ismerőse, aki bár aktív internethasználó, mégis nagy ívben elkerüli a közösségi oldalakat. Hogy miért? Egy részük állítólag azért, mert "hivatalból" tilos megjelennie a webes nyilvánosság előtt. Persze azokról is csak sejtéseink lehetnek, akik szolgálatot teljesítenek, amikor éppen lájkolnak.

Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés