Vizsgálat az Apple-nél és a Google-nél

Szerző: Szabó Kata

Címkék: Szövetségi Kereskedelmi Bizottság

2011.
02.24.
12:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) vizsgálatot indított az alkalmazásokon belüli vásárlásokkal kapcsolatban, ami nem kerüli el a legnagyobbakat sem. Különös figyelmet fordítanak arra, amikor nem egyértelmű, hogy milyen módon, és milyen tartalmakat fizettetnek meg az ügyfelekkel.

A Washington Post cikkére hivatkozva, melyben szülők háborodtak fel azon, hogy gyermekeik hatalmas számlákat csináltak alkalmazásokon belüli vásárlásokkal, Edward Markey és Amy Klobuchar szenátor arra kérte a testületet, vizsgálják meg ezeket a kereskedelmi formákat akkor is, ha nem feltétlenül van szó szabálytalanságról. Aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a vásárlás szabályai nem teljesen érthetőek például a gyerekek számára. Különösen akkor okoz ez problémát, amikor maga az alkalmazás ingyenes, csak vannak olyan extra szolgáltatások, amelyekért fizetni kell, de ez nincs úgy reklámozva, mint az, hogy a felhasználónak arra az extrára márpedig feltétlenül szüksége van.

Markey arra kérte a bizottságot, hogy tegyen lépéseket arra, hogy az emberek számára egyértelmű legyen, hogyan működik az alkalmazásokon keresztül történő vásárlás, mikor, miért, és mennyit kell fizetniük. Jon Leibowitz, az FTC elnöke erre reagálva elmondta, hogy dolgoznak a megoldáson, valamint vizsgálják a felhasználók mobilos vásárlásokkal kapcsolatos magatartását.

Az alkalmazások készítői pedig úgy néz ki, hajlandóak lennének arra, hogy a puszta reklámozás mellett figyelmeztessenek is a nem várt kiadásokra. Tavaly decemberben például a Capcom Interactive beleegyezett, hogy figyelmeztetést tegyen közzé a váratlan alkalmazáson belüli kiadásokkal kapcsolatban. Történt ez azután, hogy egy kislány majd ezer dollárt költött Smurfs' Village nevű játékukban Smurfberrie-kre, a játék pénzegységére.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés