Még mindig a Google a legnagyobb kereső

Szerző: digibiz Forrás: Portfolio.hu/digibiz.hu

Címkék: Google | piaci részesedés

2010.
07.26.
15:12

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A kínai hatóságokkal való küzdelem, valamint az ázsiai országok dinamikus növekedése a kereső piacon azt eredményezte, hogy a Google globális piaci részesedése csökkent a második negyedévben. Ettől még mindig a legnagyobb internetes kereső, ám úgy tűnik, a kínai Baidu a Microsoft-ot, és a Yahoo-t igen csak megszorongatja.

A második negyedévben a Google globális piaci részesedése 69,7%-ra csökkent az első negyedéves 71,1%-hoz képest. Az internetes keresők a fejlett országokban lassan elérik az érettség szintjét, viszont a dinamikusan növekvő ázsiai országokban nem tudja növelni részesedését a Google. Ez azt eredményezi, hogy a keresésekhez kapcsolt hirdetések bevételeinek növekedési üteme is csökken a vállalatnál - számolt be a Portfolio.hu, a Strategy Analytics elemzőcég közlése nyomán.

Kína nyert?

A Kínával való huzavona legnagyobb nyertese egyébként a kínai kereső, a Baidu lett, amely már a világ negyedik legnagyobb internetes keresőjének számít, piaci részesedése már megközelíti a Yahoo és a Microsoft részesedését. A cég globálisan 4,6%-os részesedéssel rendelkezik az internetes keresésekből, míg a Microsoft 4,8, a Yahoo pedig 5,4%-ot tudhat magáénak A Baidu részben a Google kínai leállásából, részben pedig a dinamikus ázsiai növekedésből profitált az elemzők szerint.

Strategy Analysis

Mint ismeretes, a Google januárban váratlanul bejelentette, hogy kivonulhat a kínai piacról, amit először hacker-támadásokkal indokolt, később pedig az internetes keresések cenzúrázása ellen emelte fel a hangját. Átmenetileg le is állította a Google.cn oldalt. Majd két héttel ezelőtt, ahogy arról a digibiz.hu is beszámolt, meghosszabbították a Google kínai üzemeltetőjének működési engedélyét, mert a cég aláírta, hogy betartja a kínai törvényeket és tartózkodik a jogellenes tartalmak szolgáltatásától.

A Google bevételei nőttek

Ahogy arról már egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a keresőóriás bevételei 24%-kal még nőttek is. 5,09 milliárd dollárt keresett a vizsgált időszakban, ezzel felülmúlva a befektetőt  várakozásait is, akik 4,99 milliárd dollárnál többre nem számítottak. (A teljes 6,82 milliárdos bevételből le kell vonni 1,73 milliárdot, ami a cég üzleti partnereinek jár.) A Google saját weboldalairól folyt be a bevétel 66 százaléka, 4,5 milliárd dollár, míg a partner weboldalak - az AdSense szolgáltatással - a bevételek 30 százalékát hozták, összesen 2,06 milliárd dollárt.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés