Vatera: Egyszerűbb fizetés, mobilalkalmazások és közös piactér a TeszVesszel - interjú Csupor Erikkel

Szerző: Kádár Viktor Forrás: digibiz.hu

Címkék: Vatera | interjú

2010.
12.03.
14:21

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az idén 10 éves Vatera nem olvad össze a közös tulajdonba került TeszVesszel, de azonos felhasználónévvel átjárhatóvá tették a két aukciós portált. Csupor Erikkel, az Allegroup ügyvezetőjével készített interjúnkból az is kiderül, hogy piacvezetőként a magyar ebay-t nem tartják igazi konkurensnek.

A magyar eBay elindulásával aktuálissá vált-e két szolgáltatásuk, a Vatera és a TeszVesz összeolvadása, vagy továbbra is úgy látják, hogy a két site külön-külön több felhasználót tud elérni, mint együtt?

A két portál továbbra is elérhető marad minden eddigi felhasználóknak. Azonban hiszünk abban, hogy a szolgáltatásainkat folyamatosan fejleszteni kell úgy, azokat a hazai piaci és felhasználói igényekhez igazítjuk. Mint ahogy a két oldal felhasználói is értesülhettek róla, decemberben több változás is történik, melyek azonban nem jelentik a portálok összeolvadását. A közös felhasználónévvel való bejelentkezés, a közös számla kiállítása, az átláthatóbb listázási funkciók mind azt a célt szolgálják, hogy minél egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük azon felhasználóink dolgát, akik mindkét piactéren szeretnének eladni vagy vásárolni. Így a vásárlók egyszerűen nagyobb kínálatból választhatnak, az eladóknak pedig megkönnyítjük a termékek listázását, mely által nagyobb potenciális vásárlóerőt érhetnek el.

Mérhető-e már bármilyen előjelű változás a külföldi aukciós konkurens megjelenés óta, illetve továbbra is úgy látja-e, hogy az eBay megjelenése pozitívan hat üzleti céljaik előmenetelére?

A Vatera 10 éves tapasztalata, a cégcsoportban meglévő tudásbázis, a magyar nyelvű kommunikáció és szolgáltatások, a hazai e-kereskedelmi piac mély ismerete és a komoly biztonsági rendszerünk továbbra is a nagy előnyt jelentenek számunkra. Ezen ismeretek nélkül még a hazai belépőknek is nehéz felvenni a versenyt, a külföldi versenytársak esetében pedig a nyelvi és fizetési korlátok komoly hátrányt jelentenek. Azonban egy új versenytárs megjelenése egyben az e-kereskedelmet is népszerűsíti, hisz ez által egyre többen ismerkednek meg az online vásárlás fogalmával. Ez pedig a mi érdekünk is, hiszen ez a piac bővülését eredményezi. Továbbra is kíváncsian figyeljük, hogy mit hoz a jövő e téren. Bízunk abban, hogy a 10 év alatt megszerzett vezető pozíciónk, a márka ismerete továbbra is bizalmat ad meglévő és leendő felhasználóinknak, hogy az elkövetkezendő legalább 10 évben is velünk tartsanak.

Elképzelhetőnek látja-e, hogy az eBay hazai terjeszkedésének hatására változtatnak a jelenlegi rendszerükön, például bevezetik az Abaqoos mellé a PayPalt is, esetleg egyszerűsítik a regisztráció folyamatát, vagy mobiltelefonos fizetési formát tesznek elérhetővé?
Amikor a szolgáltatásainkat fejlesztjük, bővítjük, elsősorban az a célunk, hogy a felhasználóink igényeinek minél jobban megfeleljünk, és ezzel egy időben a lehető legjobban kihasználjuk a hazai piac lehetőségeit. Az ilyen típusú jövőbeni fejlesztéseink valószínűleg nem egy nemzetközi versenytárs megjelenésével lesznek összefüggésben.

December elsejével a két nagy okostelefon platformra, Androidra és iPhone iOS-re is megjelentették mobilalkalmazásukat. A Vatera igen összetett szolgáltatása esetén mekkora feladatot jelent egy mobilalkalmazás lefejlesztése?

November elején jelent meg az első mobilalkalmazásunk a Nokiával együttműködve Symbian platformokra, ma már emellett Android és iOS rendszerekre is letölthető a Vatera hivatalos alkalmazása. Egy elektronikus piactér a szolgáltatások sokrétűsége miatt viszonylag bonyolult rendszerrel rendelkezik, így az alkalmazások elkészítése is több fejlesztést és előkészítést igényelt. A Vateránál egy több főből álló csapat dolgozott együtt fejlesztőcégekkel az elmúlt pár hónapban, hogy ezek az alkalmazások még idén elérhetőek legyenek felhasználóinknak.

Vevői vagy eladói oldalról várják a nagyobb aktivitást a mobilalkalmazás esetén? Van-e arról információjuk, hogy meglévő felhasználóik között mekkora számban fordulnak elő okostelefon-használók?

Az online kereskedelemben egyre hangsúlyosabbak lesznek bizonyos tényezők a felhasználók számára: minél gyorsabban meg szeretnék venni a kiszemelt termékeket, minél egyszerűbben meg szeretnék kapni a szükséges információkat, és azonnal szeretnének értesülni az új lehetőségekről. Erre pedig az egyik legjobb megoldás az, ha mobilfelületen is elérhetik a szolgáltatásainkat, hiszen így szinte bármikor és bárhonnan intézhetik ügyeiket. A vásárlók telefonjukról kötöttségek nélkül böngészhetik a piactér több mint 1,7 milliós termék-kínálatát, és akár rögtön meg is vásárolhatják a kiszemelt darabokat. Ez annak köszönhető, hogy a piactér kínálatának közel 95% azonnal megvásárolható fix vagy villámáron. De akár nyomon követhetik a licitek menetét, értesítést kérhetnek a főbb eseményekről, feltehetnek kérdést az eladóhoz vagy a termékkel kapcsolatban. Az eladóknak leginkább a meglévő aukciók gyors kezelésében és menedzselésében jelentenek előnyt a mobilalkalmazások. Bárhonnan nyomon tudják követni az aukciók állását, a meghirdetett készletek alakulását, és azonnal válaszolhatnak a vásárlói kérdésekre.

Presztizskérdés, vagy inkább a jövőbe való befektetés ma egy komolyabb okostelefon-alkalmazás fejlesztése? Számoltak-e valamilyen megtérülési idővel?

Azt látjuk, hogy a mobilhasználat a piacterek esetében ha lassan is, de folyamatosan növekszik. A nemzetközi trendek és a technológiák gyors fejlődése, az új eszközök megjelenése azt mutatják, hogy a mobil világ egyre fontosabb szerepet tölt be az emberek életében, az internet szinte bárhonnan hozzáférhető számukra. Online szolgáltatóként úgy gondoljuk, ezeket a meglévő lehetőségeket ki kell használni.
    
1 hozzászólás 

2010.
12.24.
20:52

ankamari
Nagyon rossz lett a közös piactér !!Rossz ötlet volt !!Megutáltam a tesz-veszt !
És nem lett egyszerűbb és gyorsabb.csak lassúbb és bonyolultabb...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés