Vatera: Egyszerűbb fizetés, mobilalkalmazások és közös piactér a TeszVesszel - interjú Csupor Erikkel

Szerző: Kádár Viktor Forrás: digibiz.hu

Címkék: Vatera | interjú

2010.
12.03.
14:21

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az idén 10 éves Vatera nem olvad össze a közös tulajdonba került TeszVesszel, de azonos felhasználónévvel átjárhatóvá tették a két aukciós portált. Csupor Erikkel, az Allegroup ügyvezetőjével készített interjúnkból az is kiderül, hogy piacvezetőként a magyar ebay-t nem tartják igazi konkurensnek.

A magyar eBay elindulásával aktuálissá vált-e két szolgáltatásuk, a Vatera és a TeszVesz összeolvadása, vagy továbbra is úgy látják, hogy a két site külön-külön több felhasználót tud elérni, mint együtt?

A két portál továbbra is elérhető marad minden eddigi felhasználóknak. Azonban hiszünk abban, hogy a szolgáltatásainkat folyamatosan fejleszteni kell úgy, azokat a hazai piaci és felhasználói igényekhez igazítjuk. Mint ahogy a két oldal felhasználói is értesülhettek róla, decemberben több változás is történik, melyek azonban nem jelentik a portálok összeolvadását. A közös felhasználónévvel való bejelentkezés, a közös számla kiállítása, az átláthatóbb listázási funkciók mind azt a célt szolgálják, hogy minél egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük azon felhasználóink dolgát, akik mindkét piactéren szeretnének eladni vagy vásárolni. Így a vásárlók egyszerűen nagyobb kínálatból választhatnak, az eladóknak pedig megkönnyítjük a termékek listázását, mely által nagyobb potenciális vásárlóerőt érhetnek el.

Mérhető-e már bármilyen előjelű változás a külföldi aukciós konkurens megjelenés óta, illetve továbbra is úgy látja-e, hogy az eBay megjelenése pozitívan hat üzleti céljaik előmenetelére?

A Vatera 10 éves tapasztalata, a cégcsoportban meglévő tudásbázis, a magyar nyelvű kommunikáció és szolgáltatások, a hazai e-kereskedelmi piac mély ismerete és a komoly biztonsági rendszerünk továbbra is a nagy előnyt jelentenek számunkra. Ezen ismeretek nélkül még a hazai belépőknek is nehéz felvenni a versenyt, a külföldi versenytársak esetében pedig a nyelvi és fizetési korlátok komoly hátrányt jelentenek. Azonban egy új versenytárs megjelenése egyben az e-kereskedelmet is népszerűsíti, hisz ez által egyre többen ismerkednek meg az online vásárlás fogalmával. Ez pedig a mi érdekünk is, hiszen ez a piac bővülését eredményezi. Továbbra is kíváncsian figyeljük, hogy mit hoz a jövő e téren. Bízunk abban, hogy a 10 év alatt megszerzett vezető pozíciónk, a márka ismerete továbbra is bizalmat ad meglévő és leendő felhasználóinknak, hogy az elkövetkezendő legalább 10 évben is velünk tartsanak.

Elképzelhetőnek látja-e, hogy az eBay hazai terjeszkedésének hatására változtatnak a jelenlegi rendszerükön, például bevezetik az Abaqoos mellé a PayPalt is, esetleg egyszerűsítik a regisztráció folyamatát, vagy mobiltelefonos fizetési formát tesznek elérhetővé?
Amikor a szolgáltatásainkat fejlesztjük, bővítjük, elsősorban az a célunk, hogy a felhasználóink igényeinek minél jobban megfeleljünk, és ezzel egy időben a lehető legjobban kihasználjuk a hazai piac lehetőségeit. Az ilyen típusú jövőbeni fejlesztéseink valószínűleg nem egy nemzetközi versenytárs megjelenésével lesznek összefüggésben.

December elsejével a két nagy okostelefon platformra, Androidra és iPhone iOS-re is megjelentették mobilalkalmazásukat. A Vatera igen összetett szolgáltatása esetén mekkora feladatot jelent egy mobilalkalmazás lefejlesztése?

November elején jelent meg az első mobilalkalmazásunk a Nokiával együttműködve Symbian platformokra, ma már emellett Android és iOS rendszerekre is letölthető a Vatera hivatalos alkalmazása. Egy elektronikus piactér a szolgáltatások sokrétűsége miatt viszonylag bonyolult rendszerrel rendelkezik, így az alkalmazások elkészítése is több fejlesztést és előkészítést igényelt. A Vateránál egy több főből álló csapat dolgozott együtt fejlesztőcégekkel az elmúlt pár hónapban, hogy ezek az alkalmazások még idén elérhetőek legyenek felhasználóinknak.

Vevői vagy eladói oldalról várják a nagyobb aktivitást a mobilalkalmazás esetén? Van-e arról információjuk, hogy meglévő felhasználóik között mekkora számban fordulnak elő okostelefon-használók?

Az online kereskedelemben egyre hangsúlyosabbak lesznek bizonyos tényezők a felhasználók számára: minél gyorsabban meg szeretnék venni a kiszemelt termékeket, minél egyszerűbben meg szeretnék kapni a szükséges információkat, és azonnal szeretnének értesülni az új lehetőségekről. Erre pedig az egyik legjobb megoldás az, ha mobilfelületen is elérhetik a szolgáltatásainkat, hiszen így szinte bármikor és bárhonnan intézhetik ügyeiket. A vásárlók telefonjukról kötöttségek nélkül böngészhetik a piactér több mint 1,7 milliós termék-kínálatát, és akár rögtön meg is vásárolhatják a kiszemelt darabokat. Ez annak köszönhető, hogy a piactér kínálatának közel 95% azonnal megvásárolható fix vagy villámáron. De akár nyomon követhetik a licitek menetét, értesítést kérhetnek a főbb eseményekről, feltehetnek kérdést az eladóhoz vagy a termékkel kapcsolatban. Az eladóknak leginkább a meglévő aukciók gyors kezelésében és menedzselésében jelentenek előnyt a mobilalkalmazások. Bárhonnan nyomon tudják követni az aukciók állását, a meghirdetett készletek alakulását, és azonnal válaszolhatnak a vásárlói kérdésekre.

Presztizskérdés, vagy inkább a jövőbe való befektetés ma egy komolyabb okostelefon-alkalmazás fejlesztése? Számoltak-e valamilyen megtérülési idővel?

Azt látjuk, hogy a mobilhasználat a piacterek esetében ha lassan is, de folyamatosan növekszik. A nemzetközi trendek és a technológiák gyors fejlődése, az új eszközök megjelenése azt mutatják, hogy a mobil világ egyre fontosabb szerepet tölt be az emberek életében, az internet szinte bárhonnan hozzáférhető számukra. Online szolgáltatóként úgy gondoljuk, ezeket a meglévő lehetőségeket ki kell használni.
    
1 hozzászólás 

2010.
12.24.
20:52

ankamari
Nagyon rossz lett a közös piactér !!Rossz ötlet volt !!Megutáltam a tesz-veszt !
És nem lett egyszerűbb és gyorsabb.csak lassúbb és bonyolultabb...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Menő a netes TV

Egyre többen néznek televíziót internetes platformon, ám messze még az idő, amikor a felhasználók minden tekintetben e verzió mellett teszik majd le voksukat. Az online tévézés ettől függetlenül máig kiaknázatlan reklámlehetőségeket rejt.

Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének Az online tévénézők a jelenleginél több reklámot is eltűrnének

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés