Változtatni kell, hogy profitot termeljen a YouTube

Szerző: digibiz

Címkék: YouTube

2011.
04.08.
16:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google jelentős átalakításokra készül a YouTube-bal kapcsolatban, fő céljuk pedig nem más, mint elérni azt, hogy a videómegosztó legyen az új generációs tévéadás.

A YouTube fel akarja venni a versenyt a kábelszolgáltatókkal, valamint azt szeretnék, hogy az emberek több időt töltsenek az oldalon, ami most alig napi 15 perc. Ezzel könnyebben meggyőzhetnék a hirdetőket, hogy termékük eljut a megfelelő vásárlókhoz. És a Youtube végre nyereséges lenne.

Bár több változás is tervben van, a központi téma a csatornák indítása lett. Most is vannak ugyan csatornák a videómegosztón, de a YouTube-nál itt most a saját készítésű műsorokra, általuk összeállított adásokra gondolnak. Ez merőben új irányba mozdítaná el a videó megosztót, és meg lehetne találni vele az arany középutat a drága nagyszabású tévéműsorok és az ingyenes amatőr tartalmak között, amit az internetezők is szívesen fogadnának, és jobban elköteleződnének a YouTube mellett. Nem mellékes, hogy a lépésre azért is szükség van, mert a video streaming szolgáltatásokat nyújtó oldalak, mint a Netflix és a Hulu, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Mióta a Google 2006-ban megvette a YouTube-ot 1,6 milliárd dollárárt, azon van, hogy profitot termeljen belőle. Bár a videó megosztó a világ harmadik leglátogatottabb oldala, és tavaly 544 millió dolláros bevétele volt, még mindig nem hoz profitot és, nem tudnak nagyobb szeletet kapni a hatalmas amerikai online reklámpiacból. Pont azért, mert az internetezők nem töltenek túl sok időt az oldalon, nehéz pozicionálni a hirdetéseket. Most a csatornáktól várják azt, hogy általuk elérhetik hogy a felhasználó hosszabb ideig, folyamatosan bekapcsolódjon, azok műsoraiba, és rendszeres nézővé váljon.

A Google nem szeretné kifizetni a YouTube-on keringő millió féle tartalomért a licence díjat, hogy eredeti tartalmakat szolgáltasson és azok mellett helyezzen el reklámokat. Most is elérhetőek egyébként tartalmak amelyekért fizettek jogdíjat, de inkább a saját gyártású webes műsorokra koncentrálnának. Ez egyébként nem egyedülálló lépés, hiszen például az egyébként videon streaming szolgáltató Netflix is tervezi saját sorozat gyártását.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés