Változtatni kell, hogy profitot termeljen a YouTube

Szerző: digibiz

Címkék: YouTube

2011.
04.08.
16:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google jelentős átalakításokra készül a YouTube-bal kapcsolatban, fő céljuk pedig nem más, mint elérni azt, hogy a videómegosztó legyen az új generációs tévéadás.

A YouTube fel akarja venni a versenyt a kábelszolgáltatókkal, valamint azt szeretnék, hogy az emberek több időt töltsenek az oldalon, ami most alig napi 15 perc. Ezzel könnyebben meggyőzhetnék a hirdetőket, hogy termékük eljut a megfelelő vásárlókhoz. És a Youtube végre nyereséges lenne.

Bár több változás is tervben van, a központi téma a csatornák indítása lett. Most is vannak ugyan csatornák a videómegosztón, de a YouTube-nál itt most a saját készítésű műsorokra, általuk összeállított adásokra gondolnak. Ez merőben új irányba mozdítaná el a videó megosztót, és meg lehetne találni vele az arany középutat a drága nagyszabású tévéműsorok és az ingyenes amatőr tartalmak között, amit az internetezők is szívesen fogadnának, és jobban elköteleződnének a YouTube mellett. Nem mellékes, hogy a lépésre azért is szükség van, mert a video streaming szolgáltatásokat nyújtó oldalak, mint a Netflix és a Hulu, egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.

Mióta a Google 2006-ban megvette a YouTube-ot 1,6 milliárd dollárárt, azon van, hogy profitot termeljen belőle. Bár a videó megosztó a világ harmadik leglátogatottabb oldala, és tavaly 544 millió dolláros bevétele volt, még mindig nem hoz profitot és, nem tudnak nagyobb szeletet kapni a hatalmas amerikai online reklámpiacból. Pont azért, mert az internetezők nem töltenek túl sok időt az oldalon, nehéz pozicionálni a hirdetéseket. Most a csatornáktól várják azt, hogy általuk elérhetik hogy a felhasználó hosszabb ideig, folyamatosan bekapcsolódjon, azok műsoraiba, és rendszeres nézővé váljon.

A Google nem szeretné kifizetni a YouTube-on keringő millió féle tartalomért a licence díjat, hogy eredeti tartalmakat szolgáltasson és azok mellett helyezzen el reklámokat. Most is elérhetőek egyébként tartalmak amelyekért fizettek jogdíjat, de inkább a saját gyártású webes műsorokra koncentrálnának. Ez egyébként nem egyedülálló lépés, hiszen például az egyébként videon streaming szolgáltató Netflix is tervezi saját sorozat gyártását.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés