Változnak a Google európai hirdetési feltételei

Szerző: digibiz Forrás: Terminal

Címkék: Google | keresőszavak | hirdetés

2010.
08.04.
16:11

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Eddig a Google nem engedte, hogy olyan kulcsszavakat használjanak hirdetői, amelyek védjeggyel vannak ellátva. Ezt azonban jogsértőnek ítélte az Európai Bíróság még márciusban. Így a mai nappal megváltoztak a hirdetési feltételek, ám a levédett kifejezések továbbra sem kerülhetnek illetéktelenek kezébe.

A Google új szabályzata értelmében az Európában hirdető vállalatok, ha a Google oldalán szeretnének reklámokat elhelyezni, a védjeggyel ellátott kifejezések közül is választhatnak kulcsszavakat maguknak -számol be a Terminál. Így ha egy felhasználó rákeres például egy TV gyártóra, releváns hirdetéseket találhat viszonteladóktól, tesztoldalaktól, használt termékeket árusító üzletektől is, csakúgy mint más gyártóktól. A korábbi európai rendelkezések szerint a márkatulajdonosok panaszt nyújthattak be, hogy megakadályozzák valamely harmadik fél hirdetéseinek aktiválódását.

Egy védjegy tulajdonosa, ha úgy érzi, hogy egy harmadik fél által feladott, a védjegyet kulcsszóként használó hirdetés megtéveszti a fogyasztókat a termék vagy szolgáltatás eredetéről, panaszt tehet a Google-nél. Amennyiben a Google is megtévesztőnek ítéli a kérdéses hirdetést, eltávolítja azt. A Google hirdetések szövegére vonatkozó szabályzata nem változik - illetéktelen hirdetők továbbra sem lesznek képesek levédett kifejezéseket használni a reklámjaik szövegében. Ez a védjegyekkel kapcsolatos szabályváltozás csak a kulcsszavakat érinti.

Ez a változtatás, mely szeptember 14-én lép hatályba, a Google európai szabályrendszerét a világ többi országában alkalmazottal azonos szintre emeli. A kanadai és egyesült államokbeli hirdetőkre már 2004-óta, a britekre és írekre 2008-óta és a legtöbb országra pedig 2009 májusa óta érvényes ez a szabályozás. A mostani aktualizálás az Európai Bíróság márciusi döntésének következménye, ahol a bíróság kimondta, hogy a Google nem sértheti meg a védjegyekre vonatkozó törvényeket azzal, hogy megengedi hirdetőinek harmadik fél által levédett kulcsszavak használatát. Az új eljárással a Google a felhasználóinak még több releváns hirdetést biztosít egy-egy Google keresést követően.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iPhone vagy Blackberry?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés