Valós pénz, viruális játékokból

Szerző: digibiz

Címkék: játék

2011.
04.12.
09:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Több ázsiai vállalkozás egy 3 millió dolláros iparágat hozott létre azzal, hogy dolgozóik egész nap számítógépes játékokat játszanak, majd az azokon szerzett virtuális javakat értékesítik.

Az üzlet egyik része valóban az, hogy a dolgozók sorokban ülnek a gépek előtt és azért kapják a fizetésüket, hogy játsszanak. Az általuk gyűjtött virtuális javakat a cégek pedig később eladják. Ezt a technikát nevezik "gold farmingnak". A másik fontos bevételi forrás, a "powerleveling" pedig azt jelenti, hogy a dolgozók mások helyett játsszák végig a játékok pályáit, hogy az eredeti játékosok szintet léphessenek. Az egész üzletág ötletét az adta, amikor egyes emberek elkezdték a játékokban használható, megszerezhető javakat eladni, akár az eBay-en.

A "gold farmok" nagyjából fele már automatizált, programok gyűjtik be a játékokban a javakat, máshol pedig még valóban emberek kattintgatnak óránként 1,70 dollárért, ami valljuk be, nem túl jó pénz. A gold farmok 20 százaléka azonban lopja a megszerezhető egységeket úgy, hogy hacker csoportokat állítanak fel arra, hogy megszerezzék más játékosok értékeit, aztán eladják azokat. A felhasználóknak egy negyede vette már igénybe ezt a másodlagos piacot, amit a cégek úgy reklámoznak, hogy akár a játékokon belül helyeznek el hirdetéseket.

Az még nem teljesen tiszta mennyire legális ezeknek a cégeknek a munkája. A játékokat fejlesztő vállalkozásokat zavarja, hogy mások is szakítanak a bevételeikből, míg az online közösségeket az aggasztja, hogy ezekkel a módszerekkel profi játékosok monopolizálhatják a játékokat.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés