Valós pénz, viruális játékokból

Szerző: digibiz

Címkék: játék

2011.
04.12.
09:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Több ázsiai vállalkozás egy 3 millió dolláros iparágat hozott létre azzal, hogy dolgozóik egész nap számítógépes játékokat játszanak, majd az azokon szerzett virtuális javakat értékesítik.

Az üzlet egyik része valóban az, hogy a dolgozók sorokban ülnek a gépek előtt és azért kapják a fizetésüket, hogy játsszanak. Az általuk gyűjtött virtuális javakat a cégek pedig később eladják. Ezt a technikát nevezik "gold farmingnak". A másik fontos bevételi forrás, a "powerleveling" pedig azt jelenti, hogy a dolgozók mások helyett játsszák végig a játékok pályáit, hogy az eredeti játékosok szintet léphessenek. Az egész üzletág ötletét az adta, amikor egyes emberek elkezdték a játékokban használható, megszerezhető javakat eladni, akár az eBay-en.

A "gold farmok" nagyjából fele már automatizált, programok gyűjtik be a játékokban a javakat, máshol pedig még valóban emberek kattintgatnak óránként 1,70 dollárért, ami valljuk be, nem túl jó pénz. A gold farmok 20 százaléka azonban lopja a megszerezhető egységeket úgy, hogy hacker csoportokat állítanak fel arra, hogy megszerezzék más játékosok értékeit, aztán eladják azokat. A felhasználóknak egy negyede vette már igénybe ezt a másodlagos piacot, amit a cégek úgy reklámoznak, hogy akár a játékokon belül helyeznek el hirdetéseket.

Az még nem teljesen tiszta mennyire legális ezeknek a cégeknek a munkája. A játékokat fejlesztő vállalkozásokat zavarja, hogy mások is szakítanak a bevételeikből, míg az online közösségeket az aggasztja, hogy ezekkel a módszerekkel profi játékosok monopolizálhatják a játékokat.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés