A hazai website-ok forgalma a választások estéjén

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu/ webaudit.hu

Címkék: választás 2010 | Látogatottsági statisztika

2010.
04.12.
10:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A tegnap esti sajátságos kampánycsend-hosszabbítás a website-ok látogatottságára is alaposan kihatott, hiszen nem volt lehetőségük folyamatosan publikálni a választási részeredményeket. A Medián webAUDIT mérése szerint ennek ellenére a szokásosnál kétszer-háromszor több látogató kereste fel az esti órákban a hazai híroldalakat, abban bízva, hogy valami kézzel fogható eredményhez juthat. A vezető oldalakkal ellentétben a blogok összeomlottak.

A webDIAG válaszidő-grafikonokon jól látható, hogy a vezető hírportáloknál ez a megnövekedett terhelés lassulást okozott az oldalak elérhetőségében, az indexnél kisebb, az Origo-nál nagyobb mértékben. A tévék és a rádiók website-jain is a szokásos forgalom két-háromszorosát mérte a webAUDIT, amely terhelés többüknél érezhető, vagy akár jelentős lassulást eredményezett.






A hazai blogokon már este fél kilenc körül megjelentek az első bizonytalan forrásból származó részeredmények, aminek a híre gyorsan terjedt a közösségi csatornákon.



Hamarosan több tévé választási műsora is hivatkozott a blogokon terjedő részeredményekre, aminek köszönhetően sok tízezren kezdték keresni ezeket az információkat, és a hazai blogportálok szinte azonnal elérhetetlenné váltak a hirtelen érkezett túlterhelés miatt. A webDIAG grafikonon jól látszik, hogy este kilenc után csak nagyon lassan vagy egyáltalán nem lehetett elérni a blog.hu tartalmakat.



A pártok honlapjai jól vizsgáztak a választás estéjén, egyedül az LMP site-ja lassult be a siker hírére. A valasztas.hu elérhetősége az eredmények közzététele után is kifogástalan maradt, semmiféle lassulást nem okozott a hirtelen kapott terhelés.



A digibiz.hu házi elemzése azt mutatja, hogy míg az internet forgalom egy átlagos vasárnapon 2,9 millió látogató mellett 12 millió látogatást eredményez, addig a választási vasárnapon 12,9 millió látogatást érkezett valamivel több mint 3 millió látogatótól. Ez tehát azt jelenti, hogy azok használták fokozottabban az internetet információszerzésre, akik egyébként is a netről tájékozódnak. Átlagos vasárnapi forgalmakkal összevetve körülbelül 100-200 ezernyi plusz látogató használta a netet - ez is hozzájárult a látogatások számának emelkedéséhez. A látogatók száma a teljes webes forgalmat tekintve a választási vasárnapon körülbelül 300-400 ezer látogatóval maradt alul egy átlagos hétköznaphoz képest. (a látogatások száma majdnem 1 millióval volt több)
 
Jól kivehető a teljes forgalmat nézve, hogy a napi oldalletöltések száma hajnali öttől (kb. 250 000 oldalletöltés) folyamatosan emelkedett és körülbelül 20 óra körül érte el a csúcsát (kb. 6,3 millió). Egy óra múlva meredeken kezdett zuhanni a letöltésszám, és 22 órakor már csak 5 millió, 23 óra körül pedig már alig 2,5 milliónyit kattintottak a netezők. Ez azt jelentheti, hogy addigra az internetezők már levadászták a számukra releváns információkat, és mivel este 22 órától a televíziókban is beindult az információközlés, sorban kapcsolódtak le a felhasználók az internetről.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mi értelme van az MTI-nek?

Rendhagyó dologra vállalkoztunk. Arra tettünk kísérletet, hogy megvizsgáljuk, milyen arányban hasznosulnak a Magyar Távirati Iroda által készített anyagok fontos hazai hírfelhasználó portálokon. Ami egyben természetesen a saját tartalom nagyságrendjére is utal.

Mi értelme van az MTI-nek? Mi értelme van az MTI-nek?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés