A hazai website-ok forgalma a választások estéjén

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu/ webaudit.hu

Címkék: választás 2010 | Látogatottsági statisztika

2010.
04.12.
10:35

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A tegnap esti sajátságos kampánycsend-hosszabbítás a website-ok látogatottságára is alaposan kihatott, hiszen nem volt lehetőségük folyamatosan publikálni a választási részeredményeket. A Medián webAUDIT mérése szerint ennek ellenére a szokásosnál kétszer-háromszor több látogató kereste fel az esti órákban a hazai híroldalakat, abban bízva, hogy valami kézzel fogható eredményhez juthat. A vezető oldalakkal ellentétben a blogok összeomlottak.

A webDIAG válaszidő-grafikonokon jól látható, hogy a vezető hírportáloknál ez a megnövekedett terhelés lassulást okozott az oldalak elérhetőségében, az indexnél kisebb, az Origo-nál nagyobb mértékben. A tévék és a rádiók website-jain is a szokásos forgalom két-háromszorosát mérte a webAUDIT, amely terhelés többüknél érezhető, vagy akár jelentős lassulást eredményezett.






A hazai blogokon már este fél kilenc körül megjelentek az első bizonytalan forrásból származó részeredmények, aminek a híre gyorsan terjedt a közösségi csatornákon.



Hamarosan több tévé választási műsora is hivatkozott a blogokon terjedő részeredményekre, aminek köszönhetően sok tízezren kezdték keresni ezeket az információkat, és a hazai blogportálok szinte azonnal elérhetetlenné váltak a hirtelen érkezett túlterhelés miatt. A webDIAG grafikonon jól látszik, hogy este kilenc után csak nagyon lassan vagy egyáltalán nem lehetett elérni a blog.hu tartalmakat.



A pártok honlapjai jól vizsgáztak a választás estéjén, egyedül az LMP site-ja lassult be a siker hírére. A valasztas.hu elérhetősége az eredmények közzététele után is kifogástalan maradt, semmiféle lassulást nem okozott a hirtelen kapott terhelés.



A digibiz.hu házi elemzése azt mutatja, hogy míg az internet forgalom egy átlagos vasárnapon 2,9 millió látogató mellett 12 millió látogatást eredményez, addig a választási vasárnapon 12,9 millió látogatást érkezett valamivel több mint 3 millió látogatótól. Ez tehát azt jelenti, hogy azok használták fokozottabban az internetet információszerzésre, akik egyébként is a netről tájékozódnak. Átlagos vasárnapi forgalmakkal összevetve körülbelül 100-200 ezernyi plusz látogató használta a netet - ez is hozzájárult a látogatások számának emelkedéséhez. A látogatók száma a teljes webes forgalmat tekintve a választási vasárnapon körülbelül 300-400 ezer látogatóval maradt alul egy átlagos hétköznaphoz képest. (a látogatások száma majdnem 1 millióval volt több)
 
Jól kivehető a teljes forgalmat nézve, hogy a napi oldalletöltések száma hajnali öttől (kb. 250 000 oldalletöltés) folyamatosan emelkedett és körülbelül 20 óra körül érte el a csúcsát (kb. 6,3 millió). Egy óra múlva meredeken kezdett zuhanni a letöltésszám, és 22 órakor már csak 5 millió, 23 óra körül pedig már alig 2,5 milliónyit kattintottak a netezők. Ez azt jelentheti, hogy addigra az internetezők már levadászták a számukra releváns információkat, és mivel este 22 órától a televíziókban is beindult az információközlés, sorban kapcsolódtak le a felhasználók az internetről.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés