Üzlet-e a média 2011-ben? - konferencia tudósítás

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: konferencia tudósítás | média |

2011.
04.13.
09:08

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Napi Gazdaság által rendezett konferencia többek között arra keresi a választ, hogy milyen a hírgyártás és a reklámpiac helyzete napjainkban. Az eseményen már kiderült, hogy az IAB és az MRSZ adatai szerint tavaly összesen 171,6 milliárd forintot költöttek reklámra Magyarországon a cégek.


12:20
Blogban az igazság?
Uj Péter, az Index főszerkesztője

A blog.hu eljutott odáig, hogy megelőzi az Index főoldalának látogatottságát. Az Index tartalmának nagy részét már nem is saját szerkesztőik gyártják, sokkal inkább nevezhetők a szerzők profi civileknek. Amikor 2006-ban megvásárolták a blog.hu-t, még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a vége. A fölfutás 2007-2010-ben volt, a hatalomátvétel a napokban történt meg. Uj Péter screenshot-okat mutogat arról, hogy az Index főoldalon hogyan jelentek meg szépen sorban a blogok, egyre nagyobb felületet kapva az oldalon.

2010-ben áltlagosan 30-50-90 ezer napi unique user látogatta a blogokat, eseménytől függően. Az Index látogatottsági toplistája a következő: Comment:com, Subba, Tékozló Homár, Belsőség, Mandíner, Török Gábor, Véleményvezér, Vastagbőr.

Kérdéses, hogy hol van a blogokban a pénz. Uj Péter szerint komoly bevételre biztosan nem lehet számítani, a bloggerek csak filléreket kereshetnek. Az Index a közeljövőben megpróbálja újszerű, megerősített értékesítéssel segíteni a gyakran civil szerzőket. 

10:35
MRSZ Reklámköltés becslés
- Skriba Judit beszámolója

Az MRSZ felismerte, hogy változtatnia kell a módszertanán, mert a 10 évvel ezelőtti állapotok már nem jellemzőek a piacra - akkor még egyszerű és átlátható volt szinte minden. A következő módosításokat alkalmazták a 2010-es becslésnél: több szakmai szervezettel egyeztettek, reklámköltést vizsgáltak és nem médiabevételt, valamint  módszertani változtatásokat figyeltek, és a pontosság érdekében könyvvizsgáló cégeket vontak be. Újdonságként hozzátette, hogy ez évtől nem számolják a reklámköltések között a barteleket.

MRSZ


Az MRSZ becslései szerint hat százalékos piaci csökkenés jellemzi a 2010-es reklámköltést.
Rengeteg táblázatot mutat az előadó, amiket 30 másodpercig tudunk csak vizsgálgatni, mielőtt a következőt vetíti. A hivatalos táblázatokat hamarosan közöljük, addig is egy sajáttal kedveskedünk az olvasóknak. 

MRSZ


A tévés és a sajtóreklámok piaca a várakozásoknak megfelelően szűkült, ám a reklámtortából az előbbi szegmens így is 40, utóbbi pedig 27,2 százalékkal részesedik. A harmadik helyen közel 16 százalékkal a mintegy 17 százalékos növekedést felmutató internet áll, majd a közterület, a rádió és hajszálnyi részesedéssel a mozi található.

MRSZ


10:18
A reklámpiac helyzete, trendek és a jövő
Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke

Mezriczky prezentációjában "leutánozta" az egyik kereskedelmi bank reklámját: A reklám jövője - "Nincs találat!" Az előadást azzal kezdi, hogy a fogyasztók öntudatra ébredtek; a mobil eszközök és a közösségi média nagy hatással van a médiapiacra. A vevők egyre igényesebbé válnak a termékek vagy szolgáltatások iránt, amit tudomásul kell vennie a cégeknek, mert különben nincs esélyük a piacon maradásra. Két oldalra bontja a reklámpiaci változásokat. A "sötét oldalra" sorolja, hogy az új marketing modellek még gyerekcipőben járnak, tovább csökkenek a marketing költségvetések, és hogy a korábbi médiastruktúra már nem érzhető, ugyan színesebé válik az piac, de elmosódtak a határok.

Szerinte van ok a reményre, többek között azért, mert a lassú reklámpiaci növekedés már egy éve tart, és tapasztalataik szerint a klasszikus médiaeszközökkel a fogyasztók egy rétege még mindig elérhető. Ma Magyarországon 6900 médiamárka, 4500 lap, 780 Tv, 290 rádió és 166 mozi van jelen a piacon.

10:04 

Üzlet-e a hírgyártás napjainkban?
Braun Róbert, a Független Hírügynökség résztulajdonosa

A kérdésre a válasz nem.
A piaci kereslet, szabad verseny és a jó minőségű hírszolgáltatás jellemzi a sikeres médiapiacot. Ha itthon háromból kettő teljesülne, akkor már lehetne jó üzleteket kötni, de egyelőre nem itt tartunk.
Hogy ezek ellnére miért vettük meg a Független Hírügynökséget? Részben pénzt és munkát szeretnék áldozni arra, hogy létrehozzuk a független hírszolgáltatás itthon. Másrészt szeretnénk kiszolgálni az egyre növkvő igényeket. Szerinte az MTI halogatja  az ingyenessé válást, amit sajnál, mert amíg a megrendelők nem tudják, hogy mit mennyiért kapnak, addig fektetnek be a piacra. Kijelenti, hogy fontos a közös munka, de kivárja, hogy mi történik.

09:40
MTI, mint tartalomszolgáltató

Belénessy Csaba, a Magyar Távirati Iroda vezérigazgatója

Azzal kezdi, hogy az MTI most 135 éves és szeretné megtartani a korával járó értékrendet.
Három terület emel ki, a legfontosabb a hírcentrum, ami megmarad hasonló szerkezetűnek mint eddig. "A hírelőállító szekcióval óvatosan kell bánni, mert nagyon sérülékeny" - fogalmaz Belénessy, aki hozzáteszi, hogy tisztességes és nézhető, hallható csatornákat szeretne látni a közeljövőben. A hirado.hu-ról beszél. Kijelenti, hogy terveik szerint vezető hírportált faragnak a közszolgálati weboldalból (a kereskedeli oldalakra gondol: Origo.hu, Index.hu), mert kell egy kitűzött cél és mert innen szép nyerni. Az MTI saját gyártású hírei és képei térítésmentesek lesznek, ígérete szerint a következő hetekben ez tapasztalható lesz. Az MTI naponta 600 hírt állít elő, ennek 70 százaléka lesz ingyenes. A Retures-től átvett híreket természetesen tovább értékesítik és a rövid hírek, a komplex elemzések és háttéranyagok is fizetősek lesznek.

09:16
Az első előadást Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatója tartja, a közszolgálati média-rendszer átalakításának alapelveiről értekezik.

A közmédia átalakítás céljai között említ olyan alapgondolatokat mint a legújabb technológiák és felületek alkalmazása, erős tartalomfejlesztő piac létrehozása, újrainduló filmgyártás valamint összehangolt műsorstruktúra. Összességében felsorolja, hogy melyik közszolgálati csatornát hova szeretnék költöztetni, majd kijelenti, hogy nem a költségmegtakarítás a célja az összevonásnak, sokkal inkább az integráció, és a négy külön működő médiavállalat (MTI, MTV, MR, DunaTV) párhuzamainak kiiktatása. Diószegi József a "karcsúsítás" arányáról kérdezi Böröczöt. A vezérigazgató elmondta, hogy tudja, hogy milyen területekről hány embert küldenek el, de mivel a legkisebb szabálytalanság is perek hadát indíthatná el a szakszervezetekkel, a kérdést nyitva hagyja. Annyit közöl, hogy érdemi leépítésre lehet számítani.

A hivatalos program szerint ezekben a percekben kellene a Napi Gazdaság főszerkesztőjének, Korányi G. Tamásnak megnyitnia a konferenciát, de egy uniós delegáció érkezése miatt lezárták a szálloda előtti utcát, így feltehetően csak ez után kezdenek. A konferencia moderátora Diószegi József.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés