Üzlet-e a média 2011-ben? - konferencia tudósítás

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: konferencia tudósítás | média |

2011.
04.13.
09:08

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Napi Gazdaság által rendezett konferencia többek között arra keresi a választ, hogy milyen a hírgyártás és a reklámpiac helyzete napjainkban. Az eseményen már kiderült, hogy az IAB és az MRSZ adatai szerint tavaly összesen 171,6 milliárd forintot költöttek reklámra Magyarországon a cégek.


12:20
Blogban az igazság?
Uj Péter, az Index főszerkesztője

A blog.hu eljutott odáig, hogy megelőzi az Index főoldalának látogatottságát. Az Index tartalmának nagy részét már nem is saját szerkesztőik gyártják, sokkal inkább nevezhetők a szerzők profi civileknek. Amikor 2006-ban megvásárolták a blog.hu-t, még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a vége. A fölfutás 2007-2010-ben volt, a hatalomátvétel a napokban történt meg. Uj Péter screenshot-okat mutogat arról, hogy az Index főoldalon hogyan jelentek meg szépen sorban a blogok, egyre nagyobb felületet kapva az oldalon.

2010-ben áltlagosan 30-50-90 ezer napi unique user látogatta a blogokat, eseménytől függően. Az Index látogatottsági toplistája a következő: Comment:com, Subba, Tékozló Homár, Belsőség, Mandíner, Török Gábor, Véleményvezér, Vastagbőr.

Kérdéses, hogy hol van a blogokban a pénz. Uj Péter szerint komoly bevételre biztosan nem lehet számítani, a bloggerek csak filléreket kereshetnek. Az Index a közeljövőben megpróbálja újszerű, megerősített értékesítéssel segíteni a gyakran civil szerzőket. 

10:35
MRSZ Reklámköltés becslés
- Skriba Judit beszámolója

Az MRSZ felismerte, hogy változtatnia kell a módszertanán, mert a 10 évvel ezelőtti állapotok már nem jellemzőek a piacra - akkor még egyszerű és átlátható volt szinte minden. A következő módosításokat alkalmazták a 2010-es becslésnél: több szakmai szervezettel egyeztettek, reklámköltést vizsgáltak és nem médiabevételt, valamint  módszertani változtatásokat figyeltek, és a pontosság érdekében könyvvizsgáló cégeket vontak be. Újdonságként hozzátette, hogy ez évtől nem számolják a reklámköltések között a barteleket.

MRSZ


Az MRSZ becslései szerint hat százalékos piaci csökkenés jellemzi a 2010-es reklámköltést.
Rengeteg táblázatot mutat az előadó, amiket 30 másodpercig tudunk csak vizsgálgatni, mielőtt a következőt vetíti. A hivatalos táblázatokat hamarosan közöljük, addig is egy sajáttal kedveskedünk az olvasóknak. 

MRSZ


A tévés és a sajtóreklámok piaca a várakozásoknak megfelelően szűkült, ám a reklámtortából az előbbi szegmens így is 40, utóbbi pedig 27,2 százalékkal részesedik. A harmadik helyen közel 16 százalékkal a mintegy 17 százalékos növekedést felmutató internet áll, majd a közterület, a rádió és hajszálnyi részesedéssel a mozi található.

MRSZ


10:18
A reklámpiac helyzete, trendek és a jövő
Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke

Mezriczky prezentációjában "leutánozta" az egyik kereskedelmi bank reklámját: A reklám jövője - "Nincs találat!" Az előadást azzal kezdi, hogy a fogyasztók öntudatra ébredtek; a mobil eszközök és a közösségi média nagy hatással van a médiapiacra. A vevők egyre igényesebbé válnak a termékek vagy szolgáltatások iránt, amit tudomásul kell vennie a cégeknek, mert különben nincs esélyük a piacon maradásra. Két oldalra bontja a reklámpiaci változásokat. A "sötét oldalra" sorolja, hogy az új marketing modellek még gyerekcipőben járnak, tovább csökkenek a marketing költségvetések, és hogy a korábbi médiastruktúra már nem érzhető, ugyan színesebé válik az piac, de elmosódtak a határok.

Szerinte van ok a reményre, többek között azért, mert a lassú reklámpiaci növekedés már egy éve tart, és tapasztalataik szerint a klasszikus médiaeszközökkel a fogyasztók egy rétege még mindig elérhető. Ma Magyarországon 6900 médiamárka, 4500 lap, 780 Tv, 290 rádió és 166 mozi van jelen a piacon.

10:04 

Üzlet-e a hírgyártás napjainkban?
Braun Róbert, a Független Hírügynökség résztulajdonosa

A kérdésre a válasz nem.
A piaci kereslet, szabad verseny és a jó minőségű hírszolgáltatás jellemzi a sikeres médiapiacot. Ha itthon háromból kettő teljesülne, akkor már lehetne jó üzleteket kötni, de egyelőre nem itt tartunk.
Hogy ezek ellnére miért vettük meg a Független Hírügynökséget? Részben pénzt és munkát szeretnék áldozni arra, hogy létrehozzuk a független hírszolgáltatás itthon. Másrészt szeretnénk kiszolgálni az egyre növkvő igényeket. Szerinte az MTI halogatja  az ingyenessé válást, amit sajnál, mert amíg a megrendelők nem tudják, hogy mit mennyiért kapnak, addig fektetnek be a piacra. Kijelenti, hogy fontos a közös munka, de kivárja, hogy mi történik.

09:40
MTI, mint tartalomszolgáltató

Belénessy Csaba, a Magyar Távirati Iroda vezérigazgatója

Azzal kezdi, hogy az MTI most 135 éves és szeretné megtartani a korával járó értékrendet.
Három terület emel ki, a legfontosabb a hírcentrum, ami megmarad hasonló szerkezetűnek mint eddig. "A hírelőállító szekcióval óvatosan kell bánni, mert nagyon sérülékeny" - fogalmaz Belénessy, aki hozzáteszi, hogy tisztességes és nézhető, hallható csatornákat szeretne látni a közeljövőben. A hirado.hu-ról beszél. Kijelenti, hogy terveik szerint vezető hírportált faragnak a közszolgálati weboldalból (a kereskedeli oldalakra gondol: Origo.hu, Index.hu), mert kell egy kitűzött cél és mert innen szép nyerni. Az MTI saját gyártású hírei és képei térítésmentesek lesznek, ígérete szerint a következő hetekben ez tapasztalható lesz. Az MTI naponta 600 hírt állít elő, ennek 70 százaléka lesz ingyenes. A Retures-től átvett híreket természetesen tovább értékesítik és a rövid hírek, a komplex elemzések és háttéranyagok is fizetősek lesznek.

09:16
Az első előadást Böröcz István, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatója tartja, a közszolgálati média-rendszer átalakításának alapelveiről értekezik.

A közmédia átalakítás céljai között említ olyan alapgondolatokat mint a legújabb technológiák és felületek alkalmazása, erős tartalomfejlesztő piac létrehozása, újrainduló filmgyártás valamint összehangolt műsorstruktúra. Összességében felsorolja, hogy melyik közszolgálati csatornát hova szeretnék költöztetni, majd kijelenti, hogy nem a költségmegtakarítás a célja az összevonásnak, sokkal inkább az integráció, és a négy külön működő médiavállalat (MTI, MTV, MR, DunaTV) párhuzamainak kiiktatása. Diószegi József a "karcsúsítás" arányáról kérdezi Böröczöt. A vezérigazgató elmondta, hogy tudja, hogy milyen területekről hány embert küldenek el, de mivel a legkisebb szabálytalanság is perek hadát indíthatná el a szakszervezetekkel, a kérdést nyitva hagyja. Annyit közöl, hogy érdemi leépítésre lehet számítani.

A hivatalos program szerint ezekben a percekben kellene a Napi Gazdaság főszerkesztőjének, Korányi G. Tamásnak megnyitnia a konferenciát, de egy uniós delegáció érkezése miatt lezárták a szálloda előtti utcát, így feltehetően csak ez után kezdenek. A konferencia moderátora Diószegi József.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés