Újabb platform robbantott az elektronikus kereskedelemben

Szerző: digibiz Forrás: MTI / digibiz.hu

Címkék: e-kereskedelem | okostelefon | kereskedelem

2010.
12.20.
10:43

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az idei karácsonyi vásárlásnak a tengerentúlon egyértelműen az online kereskedelem az egyik legnagyobb nyertese. Az elemzések szerint az Egyesült Államokban többet költöttek idén, a vásárlások jelentős részét az interneten keresztül intézték, ráadásul háromszor annyian használták ehhez az okostelefonjukat, mint tavaly.

Egyre több amerikai fogyasztó már nem az otthoni számítógépéről, hanem az okostelefonjáról intézi az ünnepi vásárlást: a telefonozók részaránya az internetes vásárlók között idén először érte el a jelentősnek tekintett öt százalékot - jelentette a hétvégén a The New York Times.

Az e-kereskedelem adatait elemző Coremetrics intézet a novemberi forgalmi adatokra hivatkozva jelentette az 5 százalékos részesedést. A táblakomputerekről és okostelefonokról leadott rendelések száma tavaly még elenyészőnek számított. December 12-én, az eBay hagyományosan legnagyobb forgalmú, akciós napján a világ különböző tájairól beérkezett telefonos rendelések száma a tavalyiakhoz képest megháromszorozódott, s értéke elérte a 13 millió dollárt. A cég 1,5 milliárd dollárra becsüli az idei mobiltelefonos üzletkötések értékét.

Steve Yankovich, az eBay mobil üzletágért felelős alelnöke szerint okostelefonon ugyanolyan arányban rendelnek a különböző árucikkek közül, mint számítógépen. A vásárlók rutinszerűen, a napi üresjáratok közben, például a tömegközlekedésen ülve, vagy sorban állás közben adják fel rendeléseiket és fizetik ki a kiszemelt árucikkeket.

Az online kereskedelem térnyerését bizonyítja, hogy idén december elsején, a hálaadás napját követő hétfőn a tengerentúli e-kereskedelem átlépte a napi 1 milliárd dolláros forgalmat, ezzel történelmi rekordot felállítva. 2009-hez hasonlítva idén az online vásárlók 4 százalékkal voltak többen, ez számszerűsítve 9 millió főt jelent, és átlagosan 10 százalékkal költöttek többet, az átlagos vásárló körülbelül 60 dollárt költött. A tranzakciók száma mintegy 6 százalékkal nőtt, összesen 17,1 millió áru cserélt gazdát.

Magyarországon ilyen rekordokról nem beszélhetünk, ugyanis a KSH adatai alapján hazánkban egyedül a könyv, újság, papíráru, egyéb iparcikk kategóriába tartozó termékek értékesítésében sikerült valamelyest növekedést elérni a hazai piacokon a 2009. évihez képest.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés