Új utakon az online sajtó

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: online sajtó

2011.
03.25.
15:14

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Változóban van az online sajtó reklámpiaca, és ezt legjobban az alakítja, hogyan reagálnak a felhasználók a fizetős tartalmakra.

Míg a nyomatott sajtó folyamatosan szorul vissza, addig az online egyre népszerűbb, ráadásul hirdetni is olcsóbb rajta, mint hagyományos verzióján, ahol a hirdetési csomagok ára még mindig elég magas. A Pew Research Center 2009 és 2010 között 17 százalékos növekedést tapasztal az online sajtótermékek népszerűségében, míg a hagyományos sajtóé újabb 5 százalékot esett. Ez pedig egy jelzés a hirdetők felé, hogy egyre jobban megbízhatnak az online felületek hatékonyságában.

Az olyan ismert újságok, mint a The New York Times a hagyományos formátum csökkenő bevételeit az online területen próbálják meg pótolni. Viszont nem túl könnyű az olvasói bázist rávenni, hogy bizonyos tartalmakért fizessenek is. Így a kiadók általában azt az utat választják, hogy vannak előfizetőik számára "freemium" tartalmak ingyenesen, azonban vannak olyan prémium tartalmak melyekért fizetniük kell. Ezt általában úgy oldják meg, hogy határokat szabnak meg, például 20 cikket olvashat el a felhasználó ingyen egy hónapban, a többiért számláznak.

Jenleg az amerikai internetezők 18 százaléka előfizetője valamilyen online lapnak. Az, hogy milyen hirdetési formákat alkalmazhatnak sikeresen ezeken a felületeken, azon múlik, hogy ez az arány merre mozdul majd el. Paul Verna, az eMarketer elemzője szerint az ingyenes és a fizetős tartlmak esetében is lehet megfelelően reklámozni. Például a freemium területen, ha egy cég szponzorál egy olyan cikket ami csak prémium kategóriában lenne elérhető, de ingyenessé teszi a felhasználók számára, azzal nagyon pozitív hatást érhet el az embereknél. Ha azokat a felhasználókat nézzük, akik fizetnek a tartalmakért akkor a reklámozók számára ők egy nagyon értékes bázist jelentenek, ráadásul a felhasználói adataik ismeretében jobban pozicionálhatóak nekik a hirdetések. 

Problémát jelenthet azonban, hogy mennyire operálhatnak a kiadók a személyes adatokkal anélkül, hogy személyiségi jogokat sértenének meg vele. Elemzők szerint nagyon kényes az egyensúly a jelenlegi helyzetben, nem szabadna ezt annyira bolygatni. Inkább helyezzék a hangsúlyt a freemium szolgáltatásoknál elhelyezett hirdetésekre, és a szponzorált tartalmakra.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Közösségi médaikonzerv

A myVIP-re naponta 220.000 hozzászólás és 200.000 képfeltöltés érkezik, több mint 40 millió képet és 700.000 videót tárolnak, ez átlagosan 200.000 képfeltöltést jelent. Az iWiW jelenleg 56 millió fényképet tárol, a felhasználók naponta 30 ezer képet kommentelnek, és 120 ezer új fotót töltenek fel az oldalra.

Alkalmazásban a jövő - hazai közösségi oldal körkép Alkalmazásban a jövő - hazai közösségi oldal körkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés