Túlértékeltek a közöségi oldalak?

Szerző: digibiz Forrás: Yahoo.com

Címkék: közösségi média | Facebook

2011.
05.30.
13:51

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi médiával foglalkozó vállalatok értékének emelkedése az 1999-es állapotokra emlékeztet, amikor kipukkadt a dot.com lufi. De valóban ugyanúgy túlértékelik-e ezeket, mint történt az korábban?

Most, hogy a Microsoft megvette 8,5 milliárd dollárért, a LinkedIn tőzsdei megjelenése 8,9 milliárdra értékelte fel a céget az első nap után, a Facebook pedig a 100 milliárdos értékhatár közelében van, elgondolkodtató, hogy a befektetők valódi értéket, bevételeket szereznek-e általuk, vagy csak felhasználói tömegeket.

A G+ közösségi média oldal készített egy összesítést emiatt arról, hogy a legnagyobb közösségi oldalak értékelése mennyire van összhangban a valódi bevételeikkel, tőkéjükkel, mennyire számíthatunk egy újabb technológiai lufira a közeljövőben. Kimutatták, hogy sok vállalatot akár 35-40-szer többre értékelnek, mint azt valójában kellene. Általában a nagyobb befektetések után kúsztak fel akár milliárdokra is a becslések. Szembeötlő a Facebook esete, amelynek bevételei 2010-re 2 milliárdra rúgtak, mégis idén már 75 milliárdra értékelik a céget, ami 37,5-szöröse a valódi bevételeknek. A Skype éves bevétele tavaly 860 millió dollár volt, és 170 millió aktív felhasználóval rendelkeztek. A céget ma 8,5 milliárdra értékelik, legalábbis a Microsoft ennyit adott érte, ami 9,8-szorosa a bevételeinek. A Twitternél pedig kiugró, ötvenszeres túlértékelés látható, hiszen éves bevételük nagyjából 150 millió dollár, mégis jelenjel 7,7 milliárdra becsülik. Itt a nagy ugrás tavaly volt, amikor a Twitter 200 milliós összeget kapott a Kleiner Perkins Caufield & Byers-től, ami akkor 45 milliós bevétel mellett egyből 3,7 milliárdra értékelte a mikroblog szolgáltatást.

A mostanában szárnyaló LinkedIn és a Groupon is 32-szeres és 45-szörös értéknövekedéssel büszkélkedhet, és a LinkedIn-t követve most a Groupon is a tőzsdére készül. A befektetők fogékonyak a tőzsdén megjelenő közösségi média cégekre, a LinkedIn iránt is hatalmas volt azonnal az érdeklődés. Látható, hogy a gazdasági figyelem központjában vannak ezek a vállalatok, amely az értéküket lassan az egekbe viszi. Kérdés, mennyire tudják majd ehhez biztosítani a megfelelő bevételeket a későbbiekben.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés