Túlértékeltek a közöségi oldalak?

Szerző: digibiz Forrás: Yahoo.com

Címkék: közösségi média | Facebook

2011.
05.30.
13:51

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi médiával foglalkozó vállalatok értékének emelkedése az 1999-es állapotokra emlékeztet, amikor kipukkadt a dot.com lufi. De valóban ugyanúgy túlértékelik-e ezeket, mint történt az korábban?

Most, hogy a Microsoft megvette 8,5 milliárd dollárért, a LinkedIn tőzsdei megjelenése 8,9 milliárdra értékelte fel a céget az első nap után, a Facebook pedig a 100 milliárdos értékhatár közelében van, elgondolkodtató, hogy a befektetők valódi értéket, bevételeket szereznek-e általuk, vagy csak felhasználói tömegeket.

A G+ közösségi média oldal készített egy összesítést emiatt arról, hogy a legnagyobb közösségi oldalak értékelése mennyire van összhangban a valódi bevételeikkel, tőkéjükkel, mennyire számíthatunk egy újabb technológiai lufira a közeljövőben. Kimutatták, hogy sok vállalatot akár 35-40-szer többre értékelnek, mint azt valójában kellene. Általában a nagyobb befektetések után kúsztak fel akár milliárdokra is a becslések. Szembeötlő a Facebook esete, amelynek bevételei 2010-re 2 milliárdra rúgtak, mégis idén már 75 milliárdra értékelik a céget, ami 37,5-szöröse a valódi bevételeknek. A Skype éves bevétele tavaly 860 millió dollár volt, és 170 millió aktív felhasználóval rendelkeztek. A céget ma 8,5 milliárdra értékelik, legalábbis a Microsoft ennyit adott érte, ami 9,8-szorosa a bevételeinek. A Twitternél pedig kiugró, ötvenszeres túlértékelés látható, hiszen éves bevételük nagyjából 150 millió dollár, mégis jelenjel 7,7 milliárdra becsülik. Itt a nagy ugrás tavaly volt, amikor a Twitter 200 milliós összeget kapott a Kleiner Perkins Caufield & Byers-től, ami akkor 45 milliós bevétel mellett egyből 3,7 milliárdra értékelte a mikroblog szolgáltatást.

A mostanában szárnyaló LinkedIn és a Groupon is 32-szeres és 45-szörös értéknövekedéssel büszkélkedhet, és a LinkedIn-t követve most a Groupon is a tőzsdére készül. A befektetők fogékonyak a tőzsdén megjelenő közösségi média cégekre, a LinkedIn iránt is hatalmas volt azonnal az érdeklődés. Látható, hogy a gazdasági figyelem központjában vannak ezek a vállalatok, amely az értéküket lassan az egekbe viszi. Kérdés, mennyire tudják majd ehhez biztosítani a megfelelő bevételeket a későbbiekben.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy iPad?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés