Cyber Monday: Történelmi rekordot döntött hétfőn az online kereskedelem

Szerző: KV

Címkék: online kereskedelem

2010.
12.02.
13:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A hálaadás napját követő hétfőn a tengerentúli e-kereskedelem átlépte a napi 1 milliárd dolláros forgalmat. Többen vásároltak és többet költöttek, mint előző évben, az átlagos tranzakció 60 dollár körül mozgott, összesen 17 millió áru cserélt gazdát.

A comScore legfrissebb adatai szerint a hétfői Cyber Monday minden eddigi várakozáson felüli eladási eredménnyel zárult és egyenesen a történelmi rekordot jelent az online kereskedelemben egy nap alatt produkált 1 milliárd 28 millió dolláros forgalom. A hálaadás napi hétvégét követő Cyber Monday egyébként már tavaly is rekordokat döntött, az idei eredmény azonban ezt is meghaladja 16 százalékkal. A tavalyi év Fekete Péntekjét az idei év hálaadás napi eladásaival összehasonlító táblázatból kiderül, hogy a többi napon is egészen kiemelkedő eredmények születtek, ami egyébként nem annyira meglepő, tekintve, hogy ez az időszak mindig is a legnagyobb költekezési hullámmal járt az USA-ban. Az online vásárlók 4 százalékkal voltak többen, ez számszerűsítve 9 millió főt jelent, és átlagosan 10 százalékkal költöttek többet, mint előző évben, az átlagos vásárló körülbelül 60 dollárt költött. A tranzakciók száma pedig mintegy 6 százalékkal nőtt, összesen 17,1 millió áru cserélt gazdát.

comScore

Amilyen jó hír ez a kereskedőknek, olyannyira nehezen érinti a munkáltatókat, mert bár online vásárlásokról beszélünk, a statisztika szerint az elköltött dollárok csaknem felét nem munkahelyi számítógépekről csengették kis a vásárlók a webáruházak kasszáinál.  
"Az ünnepi online vásárlási szezon kétség kívül nagyon pozitív ütemben indult, ami igazán örvendetes hír, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az eredmény minden bizonnyal a kereskedők szokásosnál magasabb promóciós- és marketingkiadásainak köszönhető" - mondta a comScore elnöke Gian Fulgoni.

Mindezzel együtt az ünnepi szezon elején tapasztalható rekordeladások jól bizonyítják, hogy a tengerentúli e-kereskedelem számára sikeresen zajlik az idei év, ami hazánkban ugyan közel sem tapasztalható ugyanilyen egyértelműen, mindenesetre bizakodásra adhat okot. A KSH honlapján ugyan nem található kifejezetten online kereskedelemre vonatkozó adat, annyi azért a kiskereskedelmi adatokból kiderül, hogy egyedül a könyv, újság, papíráru, egyéb iparcikk kategóriába eső termékek értékesítésében sikerült valamelyest növekedést elérni a hazai piacokon a 2009. évihez képest. Ez a kategória pedig egyértelműen az online kereskedelemben sikeresen értékesített árucikkekével egyezik meg.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés