Cyber Monday: Történelmi rekordot döntött hétfőn az online kereskedelem

Szerző: KV

Címkék: online kereskedelem

2010.
12.02.
13:53

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A hálaadás napját követő hétfőn a tengerentúli e-kereskedelem átlépte a napi 1 milliárd dolláros forgalmat. Többen vásároltak és többet költöttek, mint előző évben, az átlagos tranzakció 60 dollár körül mozgott, összesen 17 millió áru cserélt gazdát.

A comScore legfrissebb adatai szerint a hétfői Cyber Monday minden eddigi várakozáson felüli eladási eredménnyel zárult és egyenesen a történelmi rekordot jelent az online kereskedelemben egy nap alatt produkált 1 milliárd 28 millió dolláros forgalom. A hálaadás napi hétvégét követő Cyber Monday egyébként már tavaly is rekordokat döntött, az idei eredmény azonban ezt is meghaladja 16 százalékkal. A tavalyi év Fekete Péntekjét az idei év hálaadás napi eladásaival összehasonlító táblázatból kiderül, hogy a többi napon is egészen kiemelkedő eredmények születtek, ami egyébként nem annyira meglepő, tekintve, hogy ez az időszak mindig is a legnagyobb költekezési hullámmal járt az USA-ban. Az online vásárlók 4 százalékkal voltak többen, ez számszerűsítve 9 millió főt jelent, és átlagosan 10 százalékkal költöttek többet, mint előző évben, az átlagos vásárló körülbelül 60 dollárt költött. A tranzakciók száma pedig mintegy 6 százalékkal nőtt, összesen 17,1 millió áru cserélt gazdát.

comScore

Amilyen jó hír ez a kereskedőknek, olyannyira nehezen érinti a munkáltatókat, mert bár online vásárlásokról beszélünk, a statisztika szerint az elköltött dollárok csaknem felét nem munkahelyi számítógépekről csengették kis a vásárlók a webáruházak kasszáinál.  
"Az ünnepi online vásárlási szezon kétség kívül nagyon pozitív ütemben indult, ami igazán örvendetes hír, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az eredmény minden bizonnyal a kereskedők szokásosnál magasabb promóciós- és marketingkiadásainak köszönhető" - mondta a comScore elnöke Gian Fulgoni.

Mindezzel együtt az ünnepi szezon elején tapasztalható rekordeladások jól bizonyítják, hogy a tengerentúli e-kereskedelem számára sikeresen zajlik az idei év, ami hazánkban ugyan közel sem tapasztalható ugyanilyen egyértelműen, mindenesetre bizakodásra adhat okot. A KSH honlapján ugyan nem található kifejezetten online kereskedelemre vonatkozó adat, annyi azért a kiskereskedelmi adatokból kiderül, hogy egyedül a könyv, újság, papíráru, egyéb iparcikk kategóriába eső termékek értékesítésében sikerült valamelyest növekedést elérni a hazai piacokon a 2009. évihez képest. Ez a kategória pedig egyértelműen az online kereskedelemben sikeresen értékesített árucikkekével egyezik meg.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés