Több netező kevesebbet vásárol

Szerző: digibiz Forrás: Kutatocentrum.hu

Címkék: Tesco | kutatás | online vásárlás | internet

2010.
11.04.
09:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre többen interneteznek a világon, ez több vásárlót hoz az online boltoknak, ám ez nem jelent egyenesen arányosan több vásárlást is. Egy nemrég elkészült kutatás szerint leginkább elektronikai cikket vesznek a világhálón keresztül, ám az élelmiszer vásárlás is száma is emelkedett az elmúlt években.

Az Internet World Stats 2010. június végi adatai szerint több mint 6 millió magyar legalább havonta egyszer használja a világhálót, és ez csak tovább fog nőni az elkövetkező években. A KutatóCentrum által készített, évente megjelenő E-Shopping Report legfrissebb adataiból kiderült, hogy a legalább havonta internetező 18-64 éves lakosság közel háromnegyede (72%-a) napi szinten látogat meg honlapokat, levelezik, vagy keres információkat. Világszinten nézve a legtöbben Norvégiából interneteznek, a lakosság 95%-a, de ez Európa lakosságának csupán 1 százaléka. Németország áll az élen, ahol 79%-os az internet elérés, de ami még fontosabb, hogy ők teszik ki az európai netezők 14 százalékát.

Flickr fotoA gazdasági világválság hatására az online vásárlási kedv a tavalyihoz képest csak minimális mértékben nőtt: az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást. Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve: az eredmények szerint ugyanis az online tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. Ennek ellenére, az internetezők számának növekedése révén a vásárlók száma tovább nőtt. Az előző évi adatokhoz hasonlóan - a szolgáltatásokat nem számítva - idén is legtöbben elektronikai cikket, könyvet, CD/DVD-t vásároltak az interneten keresztül.

Az eredmények szerint a napi fogyasztási cikket online vásárlók többsége nő, 18-44 évesek, akik átlagos vagy az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élnek. Ezzel elsősorban a sorban állást szeretnék elkerülni, azonban nagyobb bevásárlást a kontaktus hiánya és az időbeni csúszás miatt a többség már nem online intézi.

A Tesco az online élelmiszer-kereskedelmi piac egyik legnagyobb úttörője. A több mint 10 éve indított Tesco.com forgalmának növekedése még mindig töretlen: a 2009/10-es pénzügyi évben 2,1 milliárd fontos bevételt könyveltek el. A website az Egyesült Királyság harmadik leglátogatottabb kereskedelmi honlapja, aktív vásárlóinak száma meghaladja az egymillió főt, akik az elmúlt egy évben több mint egymilliárd terméket vásároltak online.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Skype vagy MSN?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés