Több netező kevesebbet vásárol

Szerző: digibiz Forrás: Kutatocentrum.hu

Címkék: Tesco | kutatás | online vásárlás | internet

2010.
11.04.
09:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre többen interneteznek a világon, ez több vásárlót hoz az online boltoknak, ám ez nem jelent egyenesen arányosan több vásárlást is. Egy nemrég elkészült kutatás szerint leginkább elektronikai cikket vesznek a világhálón keresztül, ám az élelmiszer vásárlás is száma is emelkedett az elmúlt években.

Az Internet World Stats 2010. június végi adatai szerint több mint 6 millió magyar legalább havonta egyszer használja a világhálót, és ez csak tovább fog nőni az elkövetkező években. A KutatóCentrum által készített, évente megjelenő E-Shopping Report legfrissebb adataiból kiderült, hogy a legalább havonta internetező 18-64 éves lakosság közel háromnegyede (72%-a) napi szinten látogat meg honlapokat, levelezik, vagy keres információkat. Világszinten nézve a legtöbben Norvégiából interneteznek, a lakosság 95%-a, de ez Európa lakosságának csupán 1 százaléka. Németország áll az élen, ahol 79%-os az internet elérés, de ami még fontosabb, hogy ők teszik ki az európai netezők 14 százalékát.

Flickr fotoA gazdasági világválság hatására az online vásárlási kedv a tavalyihoz képest csak minimális mértékben nőtt: az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást. Rosszabb a helyzet a vásárlási gyakoriságot nézve: az eredmények szerint ugyanis az online tranzakciók száma az előző évhez képest minimális visszaesést mutat. Ennek ellenére, az internetezők számának növekedése révén a vásárlók száma tovább nőtt. Az előző évi adatokhoz hasonlóan - a szolgáltatásokat nem számítva - idén is legtöbben elektronikai cikket, könyvet, CD/DVD-t vásároltak az interneten keresztül.

Az eredmények szerint a napi fogyasztási cikket online vásárlók többsége nő, 18-44 évesek, akik átlagos vagy az átlagosnál jobb anyagi körülmények között élnek. Ezzel elsősorban a sorban állást szeretnék elkerülni, azonban nagyobb bevásárlást a kontaktus hiánya és az időbeni csúszás miatt a többség már nem online intézi.

A Tesco az online élelmiszer-kereskedelmi piac egyik legnagyobb úttörője. A több mint 10 éve indított Tesco.com forgalmának növekedése még mindig töretlen: a 2009/10-es pénzügyi évben 2,1 milliárd fontos bevételt könyveltek el. A website az Egyesült Királyság harmadik leglátogatottabb kereskedelmi honlapja, aktív vásárlóinak száma meghaladja az egymillió főt, akik az elmúlt egy évben több mint egymilliárd terméket vásároltak online.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Farmville vagy MaffiaWars?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés