Tízezer magyar tag, heti két szigetkör

Szerző: digibiz

Címkék: Nike | Futóblog

2011.
02.07.
19:54

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Nike nemrég mutatta be a tengerentúlon legújabb generációs GPS-es futóóráját, amellyel tovább növelheti a Nikeplus márka népszerűségét és a már több milliós táborral bíró Nike Running futómozgalmának népszerűségét. Magyarországon az első generációs eszköz bevezetése kapcsán, promóciós céllal az amatőr futómozgalom támogatására létrehozott Futóblog (futo.blog.hu) közben szinte önálló életre kelt. A cégek nagy része ugyanakkor nem tud mit kezdeni a maga teremtette közösséggel.

A Nike a los angelesi IT shown, a CES-en mutatta be legújabb, a TomTom navigációs fejlesztő céggel közös termékét, a Nike + SportsWatch Plus GPS-karórát, amely a cipőbe rögzített érzékelő segítségével követi a futó lépéseit, pontosabb távolság és helymeghatározást lehetővé téve. A Nikeplus termékekhez kötődően elindított Human Race program lényege, hogy a cipőben elhelyezett chippel és karórával rendelkező futók az edzés végén a USB-n keresztül csatlakoztatja az órájukat a számítógépéhez. A rendszer az edzés adatait feltölti az internetre, ahol böngészhetjük saját eredményeinket, de láthatjuk, hogy mit teljesített a többi, világszinten már több milliónyi, jellemzően amatőr futó.
 
A Nike Magyarország 2008-ban indította a Futóblogot, a Human Race nemzetközi futóverseny sorozat támogató médiakampány részeként. A blog egyre népszerűbb lett, tulajdonképpen a hazai amatőr futómozgalom online központja lett. Ez lehetőséget és kihívást is jelentett a Nike számára, amely úgy döntött, hogy érdemes tovább finanszírozni a működését. A Nikeplus rendszerének jelenleg már közel 10 ezer magyarországi regisztrált tag van.
 
"Ez a kommunikációs csatorna kiemelten fontos, hiszen itt tudunk vásárlást generálni anélkül, hogy rá kellene erőltetnünk a termékeket, üzeneteket a közösségre. Természetesen egyben óriási felelősség is, hiszen sok esetben a sportolók egészsége múlhat egy-egy jó vagy rossz tanácson, és mivel minden a nagyközönség szeme előtt zajlik, az eredmény akár pozitív, akár negatív, a többiekre is hatással van. Szerencsére nyugodt szívvel mondhatom, hogy eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptunk. Nagyon fontos, hogy ez egy folyamatos felügyeleti munkát, rendszeres hozzászólás olvasást és reagálást, alapvető érzelmi intelligenciát feltételező folyamat." - árulta el Hajagos Rita, a Nike Magyarország Kft. PR vezetője. Véleménye szerint még sok a kihasználatlan lehetőség és ezzel a módszerrel egy több százezres potenciális célcsoport érhető el.
 
A rendszerben lévők több, mint háromnegyede aktív, sőt a riportok alapján, futott kilométerekben Magyarország magasan kiemelkedik a régióból, eddig több, mint 600 ezer feltöltött kilométerrel. A statisztikák szerint a magyar aktív felhasználók 2010 végéig átlagosan havi 46,2 kilométert töltöttek fel havonta, ami több, mint egy maraton. Ez gyakorlatilag rendszeresen heti két Szigetkör. Emellett havonta közel ezren tűznek ki maguk elé valamilyen teljesítendő célt, és gyakorlatilag minden felhasználó részt vesz legalább egy közös kihívás teljesítésében, ami a Nikeplus oldal egyik leghatékonyabb közösségi motivációs eszköze.
 
A Futóblogot havonta 30 ezer egyedi látogató keresi fel, átlagosan 50 ezer oldalletöltést produkálva. A blog látogatottságán érezhető a futószezon, a november-február időszakok gyengébbnek számítanak, míg március/áprilistól, a tavasz beköszöntével újult erőre kap a mozgalom. Az évente szeptemberben megrendezett Nike Budapest Félmaraton is emeli a  blog napi látogatottságát.    
 
"Nagyon nehéz pontos számokban kifejezni, hogy ez  a fajta közösségi kommunikáció mennyi vásárlást generál, hiszen azt nem tudjuk mérni, hogy ha valaki futócipőt vesz, akkor azt ennek a hatására teszi-e. Azonban a kommenteket követve egyértelműen látszik, hogy sok esetben a látogatók vásárolnak is. Heti szinten kapunk olyan visszajelzéseket, hogy valaki a Futóblog hatására kezdett el futni, vagy ennek segítségével vészelte át azt az időszakot, amikor magától feladta volna. Ezeknek az embereknek előbb-utóbb felszerelésre van szüksége, és mivel a márkához való kötődés a közös kommunikáció során kialakul, mire vásárlásra kerül a sor, az olvasók már biztosak abban, hogy a Nike-t választják." - mondta el Hajagos Rita, aki hozzátette, hogy a felmerülő kérdésekre egyenként, személyre szabottan válaszolnak.
 
Hajagos Rita szerint a blog elsődleges célja sosem az értékesítés ösztönzése volt. A futást mint életstílust igyekeztek kommunikálni, amiben természetesen meg kell jelennie a terméknek és  kapcsolódó szolgáltatásoknak is, de sosem erőltetett módon, inkább kiegészítve, támogatva a sportot ott, ahol annak értelme van.

Hajagos Rita kiemelte, hogy az oldalon nincsenek bérkommentelők, a bloggerek pedig igazi szakemberek, aktív amatőr vagy félprofi futók, akik között ott van Winkler Róbert, a Totálkár főszerkesztőjel, vagy Sasvári József Angelday, aki sokáig az Index vezető dizájnere volt.

A Nike Magyarország példája azonban egyelőre nem jellemző. Ahogy azt korábban megírtuk a cégek egyre nagyobb része érzi úgy, hogy jelen kell lennie a közösségi oldalakon, és meg kell találnia márkájának követőit, ám a létrejövő közösségekben születő visszajelzésekkel már nem tudnak, vagy nem akarnak mit kezdeni.

Az Emarketer felmérése szerint a megkérdezett cégek csupán 21 százaléka reagál a vásárlói panaszokra az e-kereskedelmi oldalakon. A közösségi oldalakon még ennél is kevesebben méltatják válaszra a panaszokat, csak a 14-12 százalékuk.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés