Telítődnek a közösségi hálózatok

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com, Wikipedia.hu

Címkék: közösségi média | Facebook

2011.
03.21.
11:12

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A közösségi hálózatok lassan minden amerikai internetezőhöz eljutnak és életük szerves részei lesznek. A státusz frissítése, a kommentelés, vagy linkek megosztása barátaikkal ezeken az oldalakon milliók napi rutinjának a részévé vált.

Az eMarketer számításai szerint nagyjából 150 millió amerikai használja majd idén a közösségi oldalakat, legalább havi rendszerességgel, bármilyen eszközről. Ezzel ezek az oldalak az Egyesült Államok online közösségének 63,7 százalékához jutnak el. Viszont a nagy arányú növekedés lassan leáll, a közösségi oldalak telítődnek és 2013-ra valószínűleg 164,2 millió felhasználójuk lesz Amerikában.

Bár egyre többen regisztrálnak az idősebb korosztályokból is, a legelkötelezettebb,és legaktívabb felhasználók még mindig a fiatalok. A 45-64 éveseknek a fele, a 12-34 éveseknek pedig a négyötöde használja rendszeresen a közösségi oldalakat. De ha 18-24 évesek csoportját nézzük, ott ez az arány 90 százalék.

A következő években a közösségi oldalaknak nagy hangsúlyt kell fektetniük arra, hogy felhasználóikat még inkább elkötelezetté tegyék, egyáltalán megtartsák őket, különös hangsúlyt fektetve a 35 év feletti korosztályra. A marketingesek és médiacégek segíthetnek ebben azzal, hogy olyan felhasználói élményt biztosítanak ami miatt az internetezők kapcsolatban maradnak a közösségi hálózatokkal. Így maradhatnak ezek az oldalak érdekesek ahová a felhasználók visszatérnek információkért és tartalmakért, amiket csak ott kaphatnak meg.

2008. november 26-án elindult a Facebook magyar változata, mely hamarosan rendkívül népszerűvé vált. A fordítást magyar felhasználók végezték és ez a munka ma is folyik. A fordítói rendszerhez egy fordító alkalmazás felvételével lehet csatlakozni. A Socialbakers adatai szerint 2011 márciusában az aktív felhasználók száma Magyarország területén elérte a 2.842.400 főt. A magyar Facebook 2011 januári statisztikai adatai szerint, az akkori 2.600.680 regisztrált felhasználó közül 35% a 18 és 24 év közötti korosztályból tevődik össze. 30% tartozik a 25 és 34 év közötti korcsoportba, míg a 35 és 44 év közöttiek csupán 12%-ot birtokolnak. A fennmaradó 24%-on a 45 éven felüliek osztoznak. A nemek aránya a következő: a férfiak 48%-ban, a nők pedig 52%-ban képviseltetik magukat a rendszerben.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés