Sztárcsinálás Facebook módra

Szerző: Dobó Mátyás Forrás: doransky.hu

Címkék: Facebook | TV | X-Faktor

2010.
11.22.
14:15

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Király L. Norbertnek nagyjából a semmiből egy-két hónap alatt 115 000 követője lett a Facebook-on, az utolsó adás után néztem, több mint 15 000 ember csatlakozott az oldalához. Ha így halad hamarosan a legtöbb rajongóval rendelkező hazai előadó lesz. Ha jól csinálja, már ezzel a profillal egyedül képes lesz a karrierjét a műsor után tovább építeni.

Az X-Faktor-nak is több, mint 90 000 rajongója van, Janicsák Veca 45 000 rajongó, többiek 5-10-15000 környékén. Múltkor néztem, az RTL vonzáskörzetében lévő Facebook profilok közül - műsorok, műsorvezetők, stb. - többen kiemelkedő rajongói bázist építettek Facebook-on, a Showder Klub több, mint 200.000 rajongóval fut, a Barátok közt is 40 000  rajongóval úgy, hogy itt nincs is különösebb aktivitás körülötte.

Akárki akármit mond, a kereskedelmi TV továbbra is elképesztő sztárcsináló erővel rendelkezik és egy-egy témát, karaktert, műsort olyan erővel képes megtolni, amire más médium nem képes. Persze mindezt szűk keresztmetszetben, vagyis sztárokból / műsorból kevés van, de továbbra is úgy tűnik, hogy nagyon nagyra TV-vel lehet jutni, sőt ha valaki jól csinálja, pofátlanul gyorsan. Igaza volt Kolosi Péternek az Internet Hungary-n, amikor azt mondta, hogy úgy néz ki, hogy a TV jövője maga a TV.

Most látszik igazán, hogy a Facebook és a többi közösségi médium dokumentálja az eredményeket, hogy milyen nagy mennyiségű embertömeget tud megmozgatni egy piacvezető televízió és olyan érzelmeket tud kiváltani rövid távon, ami akár hetek alatt százezres rajongói bázissá is kinőheti magát.

Kiegészítés: az RTL a Peer ügyfele

A bejegyzés írója, Dobó Mátyás a doransky.hu webes és mobil trendekről szóló blog szerzője.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Céges honlap vagy blog?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés