Szig.it: 3 geek 4 éjszaka alatt megcsinálta, amit Peti csak ígért

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu/Webisztan.hu

Címkék: Sziget Fesztivál | programfüzet | közösség | Szig.it | interjú

2010.
08.11.
16:09

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Ha már a Vodafone-nak nem sikerült, három hazai geek megcsinálta. Néhány éjszakányi munkával, hobby szinten fejlesztették le azt a mobilapplikációt, amellyel valóban "információs paradicsommá" válhat a 2010-es Sziget fesztivál, amint azt korábban ígérték.

A Szig.it névre keresztelt mobil programfüzetet a Superglued zenei tematikájú közösségi site egyik magyar fejlesztője, Mezei Áron, a Gawker szintén hazai munkatársa, Neltz Tamás és a Virgo tanácsadója, Szabó Gergely hozta létre. Utóbbi a Webisztánon így foglalta össze a közösségi funkciókkal ellátott elektronikus programszervező lényegét:

szig.it"A Facebookos és Foursquare-es integrációnak köszönhetően ez a szájt is alkalmas arra, hogy becsekkoljunk vele a Sziget helyeire, koncertjeire. (note: aki loginol, egyben Superglued júzer is lesz. Így volt most egyszerűbb megoldani az integrációt.) Másrészről előre fel tudjuk vinni, hogy melyik koncert érdekel minket, és amikor az a koncert tényleg kezdődik, a Szig.it-en egyből látjuk is. Úgyhogy nem maradunk le semmiről.

Ráadásul az is látszik, hogy ismerőseink milyen koncertekre szeretnének menni, illetve hogy hova csekkoltak be legutóbb. Vagyis hogy hol vannak éppen a Szigeten. Erre az egészre még rájött egy találkaszervező-funkció is. Mert a Szigeten, a hangzavarban eddig is max sms-ben tudtunk kommunikálni egymással. Szóval a Szig.it-tel lehet gyorsan és egyszerűen találkozókat szervezni, és az ismerőseink egyből értesülnek is erről."

A Szig.it applikációként egyelőre csak Android-platformra érhető el, mobilra optimalizált weboldalként azonban iPhone-ról, Symbian-ról és bármilyen mobilböngészőből megnyitható.

A Facebook Connect-nek köszönhetően a site-ra egy klikkeléssel lehet regisztrálni, a GPS-lokáció alapú, Foursquare helyzetmegosztó szolgáltatást integrálásával pedig elegendő a Szig-it-n bejelentkeznünk egy adott helyszínre, egyből a 4sq-re is becsekkolunk.

Van benne ezen kívül programlista, helyszínlista, térkép, kereső, aktuálisan népszerű koncertek és helyek, és remélhetőleg hamarosan elterjedő lokáció-alapú közösségi szolgáltatások, amelynek segítségével könnyen megtudhatjuk, ki hol van épp, hová fog menni, vagy, hogy éppen milyennek ítéli az adott sátor, helyszín hangulatát, hol a legfinomabb a lángos és a többi.

Interjú Szabó Gergővel
A Szigettel kapcsolatos korábbi írásunkban hiányolt szolgáltatások gyors és ráadásul nonprofit fejlesztése akkora izgalmat váltott ki a digibiznél, hogy nyomban megkerestük Szabó Gergelyt, a.k.a. hírbehozót és kifaggattuk a Szig.it-ről.

- Azért lett rózsaszínű, mert máris tárgyaltok a T-vel?

- Haha. A Superglued dizájnját használtuk, ezért rózsaszín.

De komolyan, mik a terveitek vele? Elképzelhető, hogy a Sziget, a Vodafone vagy akárki  a projekt mögé áll?

- Hobbiprojekt. Ingyen és bérmentve, szabadidőben csináltuk, a magunk szórakoztatására. Igazából nekünk került pénzbe, lásd domain, Androidmarket... stb.

Oké, de ha megkeres vele benneteket a Vodafone, hogy ők valójában erre gondoltak, csak nem tudták, hogy ezt jelenti 2010-ben az "információs paradicsom", illetve az "early adopterek kiszolgálása", akkor azért szóba álltok velük?

- Mindenkivel szóba állunk és szeretjük az olyan embereket, akiket érdekelnek az ilyen cuccok. Nyilván tök jót tudnánk beszélgetni, tapasztalatokat cserélni.

- Mit gondolsz, milyen további infrastruktúrával lehetne felszerelni a fesztivált, hogy adott esetben serkentse a mobilinternetezési szokásokat? Például sms-fal helyett Twitter-fal, Foursquare-enelőre létrehozott venue-k, a mayoroknak nyújtott kedvezmények, vagy sztárok megfűzése arra, hogy a fesztivál alatt külön hashtaggel twitteljenek?

Én alapvetően abban hiszek, hogy egy olyan rendezvényen, mint amilyen egy zenei fesztivál, nagyon sok információ tök jól jön az embereknek. Kevesen magolják be előre az összes előadót és jó, ha kéznél van egy virtuális programfüzet.

Ennél még fontosabb az, amit mi is csinálunk: megmutatni, hogy egy baráti társaságban ki merre jár, mit szeret, hol érzi jól magát. Ezzel nagyon sok kör-sms-t és bénázást meg lehet spórolni. Írunk ki például "trending venue"-ket is, ami mutatja, hogy hol alakul nagy buli épp az adott pillanatban. Szóval ezek azok az infók, amik nekem speciel mindig hiányoztak fesztiválozás alatt.

Ha nagyon merész vagyok, odáig is el tudok menni, hogy a lájkolt és attendelt koncertekhez egyből mp3-vásárlás is kapcsolható, vagy egyéb merchandising. Lehet jóváírásokat, kuponokat adni azoknak a felhasználóknak, akik korrekt és rendszeres aktivitásokat tolnak. Az egészben én ezernyi fantáziát latok. De meg egyszer hangsúlyoznám, hogy mi 4 éjszaka alatt varrtuk le ezt a szájtot. Szerettünk volna egy ilyet, és lett. Hozzátenném, hogy ehhez kellett két zseniális programozó is.

- Mit gondolsz, elképzelhető, hogy jövőre már a Sziget website részeként, akar további ötletekkel kiegészítve láthatjuk viszont a Szig.it-t?

- Úgy érted, hogy tartunk-e attól, hogy lenyúlják?

- Nem, a kérdés inkább arra vonatkozott, hogy előlép-e egy év alatt a geek szubkultúrából, egy a mobilszolgáltatók által is meglovagolt, alap szolgáltatáscsomaggá mindez? (Vagy akar úgy is kérdezhetném, hogy eljut-e Gerendai Károlyig jövőre a Szig.it híre, aki tőlem hallott először a geolokáció alapú szolgáltatásokról 2010-ben?)

- Ha én lennék a helyükben, biztosan látnék ebben fantáziát, már csak azért is, mert a mi megoldásunk platformfüggetlen. Vagyis tök mindegy, hogy a fesztiválozóknak milyen típusú a telefonja, elég ha van netkapcsolat rajta és valamilyen böngésző. Szerintem ezekben a megoldásokban, fejlesztésekben nagyon nagy potenciál van. Más kérdés, hogy nem feltétlenül értesülnek például a Szig.it-ről ilyen magas szinteken.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés