Szembemegy a reklámipar érdekeivel a Microsoft

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Microsoft | reklám | hirdetés | internet | böngésző

2012.
06.04.
13:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A reklámipar felháborodott a Microsoft tervén, miszerint új böngészőjében nem lehetne nyomon követni a felhasználó internetezési szokásait, és ennek megfelelő hirdetéseket ajánlani. Ez ellentmond a jelenleg hatékony és nyereséges online hirdetési szokásoknak.

A terv rosszul érintené a weboldalak hirdetési bevételeit, és csökkentené a felhasználók számára elhelyezett hirdetések hasznosságát, mondják a vállalat kritikusai. 

A panaszok a Microsoft múlt heti bejelentését követően kezdtek el záporozni, amikor is bemutatták böngészőjük újabb verzióját, az IE 10-et, amely automatikusan küld egy úgynevezett "ne kövesd" (do not track) kérést minden hirdetőnek, amíg a felhasználó ki nem kapcsolja a funkciót. Azok a hirdetők, akik eleget tesznek ennek a kérésnek, képtelenek lesznek személyre szabott reklámokat küldeni a felhasználónak a böngészési szokásai alapján. 

Ugyanakkor vannak, akik örömmel fogadták a Microsoft lépését. Az adatvédelmi aktivisták szerint jelentős előrelépés ez a személyes adatok felhasználásának terén, bár a hirdetőknek nem érdekük ezt betartani. 

"Szerintünk ez egy hibás lépés volt a Microsoft részéről, ugyanis azt tárja a felhasználó elé, amit szerintük látnia kellene, és így elvesznek a releváns, fontos hirdetések" - mondta Dan Jaffe, a Nemzeti Hirdetők Szövetségének vezetője. Mások arra hívták fel a figyelmet, hogy a hirdetők nem lesznek hajlandóak betartani az IE böngészőből érkező kérést. 

"A vállalatok egyszerűen nem engedhetik meg maguknak azt, hogy leállítsák a "követést" - egyetlen cég sem fog ebbe önként beleegyezni" - mondta Mike Zaneis, az Interactive Advertising Bureau jogtanácsosa. 

A 'do not track' rendszer jelenleg önkéntes alapú, bár egyre nagyobb a szabályozó nyomás a hirdetőkre, hogy adják meg a lehetőséget a felhasználóknak arra, hogy ne kövessék őket az interneten. Mindezen túl a Microsoft böngészőbeli változtatása nagy hatással lenne többek között a Google jövőjére, amelynek hirdetései alapvetően erre a funkcióra épülnek manapság. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés