Szembemegy a reklámipar érdekeivel a Microsoft

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: Microsoft | reklám | hirdetés | internet | böngésző

2012.
06.04.
13:52

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A reklámipar felháborodott a Microsoft tervén, miszerint új böngészőjében nem lehetne nyomon követni a felhasználó internetezési szokásait, és ennek megfelelő hirdetéseket ajánlani. Ez ellentmond a jelenleg hatékony és nyereséges online hirdetési szokásoknak.

A terv rosszul érintené a weboldalak hirdetési bevételeit, és csökkentené a felhasználók számára elhelyezett hirdetések hasznosságát, mondják a vállalat kritikusai. 

A panaszok a Microsoft múlt heti bejelentését követően kezdtek el záporozni, amikor is bemutatták böngészőjük újabb verzióját, az IE 10-et, amely automatikusan küld egy úgynevezett "ne kövesd" (do not track) kérést minden hirdetőnek, amíg a felhasználó ki nem kapcsolja a funkciót. Azok a hirdetők, akik eleget tesznek ennek a kérésnek, képtelenek lesznek személyre szabott reklámokat küldeni a felhasználónak a böngészési szokásai alapján. 

Ugyanakkor vannak, akik örömmel fogadták a Microsoft lépését. Az adatvédelmi aktivisták szerint jelentős előrelépés ez a személyes adatok felhasználásának terén, bár a hirdetőknek nem érdekük ezt betartani. 

"Szerintünk ez egy hibás lépés volt a Microsoft részéről, ugyanis azt tárja a felhasználó elé, amit szerintük látnia kellene, és így elvesznek a releváns, fontos hirdetések" - mondta Dan Jaffe, a Nemzeti Hirdetők Szövetségének vezetője. Mások arra hívták fel a figyelmet, hogy a hirdetők nem lesznek hajlandóak betartani az IE böngészőből érkező kérést. 

"A vállalatok egyszerűen nem engedhetik meg maguknak azt, hogy leállítsák a "követést" - egyetlen cég sem fog ebbe önként beleegyezni" - mondta Mike Zaneis, az Interactive Advertising Bureau jogtanácsosa. 

A 'do not track' rendszer jelenleg önkéntes alapú, bár egyre nagyobb a szabályozó nyomás a hirdetőkre, hogy adják meg a lehetőséget a felhasználóknak arra, hogy ne kövessék őket az interneten. Mindezen túl a Microsoft böngészőbeli változtatása nagy hatással lenne többek között a Google jövőjére, amelynek hirdetései alapvetően erre a funkcióra épülnek manapság. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Safari vagy Chrome?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés