A profilod az önéletrajzod, a vagyonod a követődé

Szerző: digibiz Forrás: Forbes.com / digibiz.hu

Címkék: Twitter | Facebook | LinkedIn

2010.
11.24.
13:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Biztosítási cégek szerint egyre nő azoknak a lopásoknak a száma, aminek elkövetéséhez a rabló a közösségi oldalakról szerezte az információit. Mindenkit óvatosságra intenek és felhívják a figyelmet néhány szabályra.

Általánosságban elmondható, hogy nem jó ötlet kifecsegni mindent egy közösségi oldalon, ami éppen az ember eszébe jut - írja a Forbes.com. Manapság emberek milliói csinálják ezt napi rendszerességgel a Twitteren keresztül: a népszerű csiripelő felület jelenleg több mint 190 millió felhasználót számlál. A biztosítási cégek adatai szerint egyre gyakoribbak az olyan esetek, amikor a betöréshez szükséges információkhoz a közösségi oldalakon keresztül jutott hozzá a rabló. Persze nem csak a Twitteren, hanem a Facebookon vagy akár Foursquare-en is könnyű véteni a józan ész és az "online viselkedés szabályai" ellen. Christie Alderman, a Chubb Személyi Biztosító cég alelnöke szerint tipikus eset, hogy az elkövető a Facebookon olvassa, hogy áldozata mikor megy el nyaralni. "A vagyonod a követődé."

googleA lényeg, hogy mielőtt kiposztolnak valamit, érdemes átgondolni, hogy az kinek milyen információértékkel bír. Arra is érdemes odafigyelni, hogy egy Twitteres poszt akár valakinek a karrierjébe is kerülhet. Jó példa volt erre itthon, amikor tavaly év végén a Vodafone elbocsátotta azt az online marketingesét, aki egy T-Mobile üzemzavar idején csipkelődő üzenetet küldött a rivális cég Twitter falára. Nyilván nem szabad a közösségi oldalakon szidni a munkáltatót, sem céges titkokat nyilvánosságra hozni. "A profilod az önéletrajzod."

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a cégvezetőknek majdnem a fele ellenőrzi az állásra jelentkezőt a Facebookon. Főleg akkor utasítják el a jelentkezőket, ha a portálokon alkohol-, vagy drogfogyasztásra, a végzettséggel kapcsolatos hazugságokra, vagy rasszista megjegyzésekre akadnak. Egy korábbi tanulmány alapján a fiatal Facebookozók 42 százaléka szerint nincs semmi gond azzal, ha valaki illuminált állapotban készült videókon szerepel a közösségi oldalon.
Egy kutatás szerint a dolgozók 45 százaléka megadja a munkáltatóját, ugyanakkor az emberek 65 százaléka nem használ semmiféle biztonsági korlátozást adatlapján, és 90 százalékuk el sem olvassa a biztonsági figyelmeztetéseket.
Néhány év alatt egy havi 500 millió látogatót tömörítő össznépi adatbányává fejlődött a Facebook. Ezzel Mark Zuckerberg is tisztában van, aki év elején nagy felháborodást váltott ki az adatvédelemről szóló kijelentésével. Zuckerberg szerint ugyanis az új társadalmi környezetben már nem érvényesek a régi adatvédelmi elvárások, az emberek nem is igénylik az effajta védelmet. A Facebook-tulaj szavait szinte egyöntetű elutasítás és felháborodás fogadta a szaksajtóban.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés