A profilod az önéletrajzod, a vagyonod a követődé

Szerző: digibiz Forrás: Forbes.com / digibiz.hu

Címkék: Twitter | Facebook | LinkedIn

2010.
11.24.
13:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Biztosítási cégek szerint egyre nő azoknak a lopásoknak a száma, aminek elkövetéséhez a rabló a közösségi oldalakról szerezte az információit. Mindenkit óvatosságra intenek és felhívják a figyelmet néhány szabályra.

Általánosságban elmondható, hogy nem jó ötlet kifecsegni mindent egy közösségi oldalon, ami éppen az ember eszébe jut - írja a Forbes.com. Manapság emberek milliói csinálják ezt napi rendszerességgel a Twitteren keresztül: a népszerű csiripelő felület jelenleg több mint 190 millió felhasználót számlál. A biztosítási cégek adatai szerint egyre gyakoribbak az olyan esetek, amikor a betöréshez szükséges információkhoz a közösségi oldalakon keresztül jutott hozzá a rabló. Persze nem csak a Twitteren, hanem a Facebookon vagy akár Foursquare-en is könnyű véteni a józan ész és az "online viselkedés szabályai" ellen. Christie Alderman, a Chubb Személyi Biztosító cég alelnöke szerint tipikus eset, hogy az elkövető a Facebookon olvassa, hogy áldozata mikor megy el nyaralni. "A vagyonod a követődé."

googleA lényeg, hogy mielőtt kiposztolnak valamit, érdemes átgondolni, hogy az kinek milyen információértékkel bír. Arra is érdemes odafigyelni, hogy egy Twitteres poszt akár valakinek a karrierjébe is kerülhet. Jó példa volt erre itthon, amikor tavaly év végén a Vodafone elbocsátotta azt az online marketingesét, aki egy T-Mobile üzemzavar idején csipkelődő üzenetet küldött a rivális cég Twitter falára. Nyilván nem szabad a közösségi oldalakon szidni a munkáltatót, sem céges titkokat nyilvánosságra hozni. "A profilod az önéletrajzod."

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a cégvezetőknek majdnem a fele ellenőrzi az állásra jelentkezőt a Facebookon. Főleg akkor utasítják el a jelentkezőket, ha a portálokon alkohol-, vagy drogfogyasztásra, a végzettséggel kapcsolatos hazugságokra, vagy rasszista megjegyzésekre akadnak. Egy korábbi tanulmány alapján a fiatal Facebookozók 42 százaléka szerint nincs semmi gond azzal, ha valaki illuminált állapotban készült videókon szerepel a közösségi oldalon.
Egy kutatás szerint a dolgozók 45 százaléka megadja a munkáltatóját, ugyanakkor az emberek 65 százaléka nem használ semmiféle biztonsági korlátozást adatlapján, és 90 százalékuk el sem olvassa a biztonsági figyelmeztetéseket.
Néhány év alatt egy havi 500 millió látogatót tömörítő össznépi adatbányává fejlődött a Facebook. Ezzel Mark Zuckerberg is tisztában van, aki év elején nagy felháborodást váltott ki az adatvédelemről szóló kijelentésével. Zuckerberg szerint ugyanis az új társadalmi környezetben már nem érvényesek a régi adatvédelmi elvárások, az emberek nem is igénylik az effajta védelmet. A Facebook-tulaj szavait szinte egyöntetű elutasítás és felháborodás fogadta a szaksajtóban.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Nők vagy Wikipédia?

További villámkérdések  Szavazás állása

Domainháború közeleg

Évtizedek óta kőbevésett szabályok uralták a domain piacot, csupán apróbb fejlődés, például újonnan létrejövő országoknak kiosztott domainek színesítették a palettát. Viszont a 2010-es évek elejére tervezett forradalmi változások napjainkban lettek aktuálisak, így már készülhetünk a nagy domainháborúkra.

Hamarosan elfelejthetjük a jelenlegi domain rendszert Hamarosan elfelejthetjük a jelenlegi domain rendszert

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés