Sok boltban lehetséges a macerás mobilvásárlás

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: Spar | mobilfizetés

2010.
11.16.
09:30

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Országszerte összesen 401 boltban lehet mobilfizetéssel vásárolni. A szolnoki Coop-ban már június óta lehet okostelefonnal fizetni, néhány napja pedig már a Spar-csoportban is. A Telekom szerint még 1-2 évre van szükség ahhoz, hogy elterjedjen a szolgáltatás.

Néhány napja a Spar, Kaiser's és Interspar üzleteiben már mobiltelefonon keresztül fizethetnek a Telenor és a T-Mobile ügyfelei. Egyelőre a Vodafone-osok mellőzve vannak, de Laber Zsuzsa a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjének válaszából, - mely szerint a kérdésben a Vodafone az illetékes - arra lehet következtetni, hogy csupán a mobilvállalaton múlik, hogy csatlakoznak -e a szolgáltatáshoz. A mobilfieztés egységesen négyszáz boltban indult el országszerte, Laber Zsuzsa szerint a szolgáltatás elsősorban kényelmi funkciót szolgál, ez adja a fontosságát.

Véleménye szerint a magyar társadalom nyitott az új technikai megoldásokra, ráadásul már szinte mindenki rendelkezik mobiltelefonnal. Erre alapozva jó fogadtatásra számítanak. "Három héten keresztül teszteltük a rendszer működését. November 11-től pedig elérhető bárki számára a mobilfizetés lehetősége a SPAR üzletekben. Az első 'éles' napon már több tranzakciót regisztráltunk." 

Ezzel kapcsolatban felkerestük a Telekom sajtóosztályát is, ahol megerősítették ezt. "Mivel a szolgáltatásra az operátorok üzleteiben szerződni kell, így a Sparos tapasztalatokról néhány hónap múlva kapunk csak képet, de az azonnal látható, hogy az azóta eltelt néhány napban a www.mobilfizetes.hu és a www.t-mobile.hu oldalakon nagyon megugrott a regisztrációk száma, ez biztos, hogy a Spar indulásának köszönhető."

A Telekom szerint a két évvel ezelőtt bevezetett MobilFizetés fogadtatása az ügyfelek részéről még nem nevezhető egyértelműen sikeresnek. Ennek elsődleges oka, hogy egyelőre technológiai indulásról beszélhetünk. A Spar csatlakozása a rendszerhez azonban mérföldkő ebben a folyamatban, mert így már az ügyfelek kézzel fogható módon kipróbálhatják azt.
A mobilfizetés lényegesen felgyorsítja a fizetést, ugyanis nagyon egyszerű a módszer (bár feltétele, hogy a vásárló az FHB Bank ügyfele legyen). A vevő megmondja az azonosítóját vagy leolvassák a vonalkódját, és arra ráterhelik az összeget, majd megadja a PIN kódját, kap egy sms értesítőt, és már viheti is a vásárolt élelmiszert. Ezzel nem csak a vásárló jár jobban, hanem a kereskedő is, mert olcsóbb számukra ez a fizetési mód.
Nyár elején a Coop szolnoki szupermarketében már bevezették a mobilfizetési rendszert, és mellette sok más újítást is. A "Jövő Áruházában" a legmodernebb infokommunikációs rendszer folyamatos tájékoztatást ad az aktuális információkról. A digitális polccímke a termék árán kívül számos más információt is megjelenít, többek közt a termékösszetevőket vagy a származási országot is. Az intelligens mérlegeken mérés közben videofilmek, képek, receptek adnak ötletet a vacsorához. Többször próbáltunk már érdeklődni a Coop Szolnok Zrt. vezérigazgatójánál, Fekete Tibornál az eddig tapasztalataikról, eredményeikről, de válasz sosem érkezik a kérdéseinkre.

A Telekom azonban elárulta, hogy a több hónapig tartó tesztelés után a teljes üzlethálózatra való kiterjesztése már nem akkora feladat és bíznak abban, hogy a Spar indulása a Coop-ot is ebbe az irányba fogja mozdítani. Szerintük az, hogy a Spar bevezette a MobilFizetést irányt mutat a piacnak, és elárulták, hogy már más boltok is érdeklődtek a rendszerről, ám nem nevezték meg őket. Véleményük szerint 1-2 év eltelte szükséges ahhoz, hogy elterjedjen a mobilfizetés a bolti kasszáknál.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés