Sikeres negyedévet zárt a Google

Szerző: digibiz Forrás: digibiz

Címkék: Google

2012.
04.13.
15:14

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google bejelentette 2012 első negyedévés eredményét, amely a vártnál jobbra sikeredett. Annak érdekében, hogy a cég irányítása az alapítók kezében maradjon, új szavati jogot nem biztosító részvényre cserélik a meglévő papírokat. A kattintások ára ugyanakkor zuhan és a Google+ sem szerepel jól.

Bár részvényenként 8,51 dollár bevételt jósoltak a Google-nek, a vállalat 8,75 dolláros bevételről számolt be. Jóval felülmúlta így az előre elvárt 8,15 milliárd dollár bevételt az első negyedévre, ugyanis 10,65 milliárdra tettek szert, ebből 2,9 milliárd dollár a nettó nyereség. A cég robbanásszerű fejlődését jelzi, hogy egy évvel ezelőtt ez utóbbi összeg még "mindössze" 1,8 milliád dollár volt.

A vállalat azt is bejelentette, hogy egy új típusú részvényt fog kibocsátani, egy korábbi részvényért két új részvényt kapnak a részvényesek, az új részvények azonban nem járnak szavazati joggal. A részvény C listás lesz a NASDAQ-on, csakúgy mint a Google eredeti papírja. A szavazati jogok 56,7%-a egyébként Larry page és Sergej Brin tulajdonában van. A szokatlan megoldás mögött a szakértők az állhat, hogy a két tulajdonos igyekszik megvédeni többségi tulajdonát mindennemű ellenséges felvásárlással szemben. A Google egyelőre nem követi az Apple példáját, nem fizet osztalékot.

Továbbra is a kattintás alapú hirdetési bevételek adják a Google bevételeinek döntő hányadát. Az első negyedévben tovább folytatódott az átkattintások átlagos árának csökkenése, míg az előző negyedévben 8%-kal, idén 12%-kal csökkent az átkattintásokért fizetendő összeg. Ezt azonban jelentősen kompenzálja a fizetett átkattintások számának növekedése, amely 39%-kal növekedett a Bloomberg adatai szerint.

A Google+ viszint továbbra is csalódást keltő eredményt mutat, egy átlagos felhasználó mindössze 3,3 percet tartózkodott január folyamán az oldalon, addig a Facebookon 7 órát töltötek a látogatók.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Az adat az új olaj

"Az [origo] portál címkehalmaza például szinte kimeríthetetlen. Tartalmazza ugyanis a portál teljes archívumának - közel 400 ezer cikk - címkéit is. Ennyi szöveget képtelenség lett volna utólag kézzel felcímkézni, a feladatot a Szegedi Tudományegyetem Mesterséges Intelligencia Kutatócsoportja által fejlesztett algoritmus végezte el."

"Az adat az új olaj" - interjú az Origo Zrt. távozó tartalomfejlesztési vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés