A politika és a foci rázta fel a reklámpiacot

Szerző: Tossenberger Tamás Forrás: digibiz.hu

Címkék: Saleshouse | online marketing | reklámköltés

2010.
08.02.
13:37

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre több látogató számára mind több reklámot helyeznek el a hirdetők az interneten. Az online szelet változatlanul növekszik, a tavaszi országgyűlési választások és a foci-vébé nagy lökést adtak az elmúlt félév hirdetői kedvének. Sales house-okat kérdeztünk az online reklámpiac második negyedéves alakulásáról.

Pár hónapja, negyedéves jelentésünkben még azt írtuk, hogy a reklámtorta nagysága csökken, az internetes szelet konstans erősödése mellett, mára azonban a teljes hirdetési szféra felállni látszik a padlóról. Az akkor már taglalt tényezők (a közösségi média erősödése, mobilinternetes megoldások, stb.) most is meghatározzák a piac alakulását; a digitális technológiák terjedése, a többfunkciós, online kapcsolattal rendelkező, interaktív termékek iránti igények kiszolgálása változatlan hajtómotorjai az online hirdetéseknek.

Szakértők szerint a válság okozta megtorpanás idén csillapodik, és a teljes médiapiac - ha lassan is, de - gyarapodásnak indul. A PricewaterhouseCoopers (PWC) június végi tanulmánya 2,7 százalékos össznövekedést jósol, amit 2010 és 2014 között évente átlagosan 5,8 százalékos bővülés követhet. Ugyanez a tanulmány ugyanerre az időszakra 11, 4 százalékos évi többletet prognosztizál, globálisan. Ezzel szemben az IAB Europe AdEx júniusi, csak Európát érintő kutatása 4,5 százalékos emelkedést vár az online-tól, csak 2010-ben; a reklámtortából kihasított rész pedig év végére megközelíti majd a 20 százalékot a felmérés szerint.

A választások és a foci-vébé uralták eddig a reklámpiacot

Itthon egyöntetű az optimizmus a kiadók körében, a megkeresésünkre válaszoló sales house-ok mindegyike növekedést könyvelt el az első félévben. Az Origo Zrt. mellett a legnagyobb portfólióval rendelkező CEMP részéről Ziegler Gábor értékesítési igazgató elmondása szerint a cégcsoport "hirdetési árbevétele a korábbi évekhez hasonlóan a teljes piaci növekedésnél nagyobb mértékben növekszik." 

AFP foto
Hozták a számokat

A Generál Média képviseletében az értékesítési vezető, Pap Lilla konkrét listaáras számokat is közölt, ez alapján a tavalyi első félévhez képest 1, 3 milliárd forintról 1, 8 milliárd forintra nőtt idén a bevételük. Az EvoMedia ugyancsak növekedésről számolt be, a kiadó stratégiájáért felelős Gazsó Gábor szerint: "Idén már válságállóbb hangulatban és magasabb tervezettséggel indult az év, és ha nagyon lassan is, de látható, hogy az online irányába kezd visszatérni a hirdetési kedv." - magyarázta a bővülés okát Gazsó, majd hozzátette: "Összpiaci szinten az online display bevételek az első félévben becslésünk szerint 8-10 százalékkal nőhetnek."

Az első negyedévhez képest a legnagyobb hirdetői lendületet - ahogy az várható volt - a foci-vébé és az országgyűlési választások adták. Mint Ziegler Gábor elmondta, a legnagyobb hasznot a tematikus kiadványok hajtották ezen a téren, így az ilyennel nem rendelkező kiadók versenyhátrányba kerültek a többiekkel szemben. "A CEMP Sales House esetében az élő foci-vb közvetítés olyan egyedi és prémium terméket jelentett, ami Index-szinten is jelentős bevétel növekményt eredményezett." - utalt az esemény hirdetői jelentőségére Ziegler.

Pap Lilla az év elején még kivárásra játszó, azóta viszont felbátorodott hirdetőket említette, mint a Generál Média gyarapodásának egyik kulcstényezőjét. Gazsó Gábor szintén a vébét és a választásokat emelte ki, valamint hozzáfűzte: "A kisebb, de nagyobb érdeklődésre számot tartó sportesemények (pl. úszó- és vízilabda EB)" hirdetési értékét is számottevőnek tartja, valamint az FMCG szektor (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) eddiginél nagyobb online megjelenése is hatással volt az internetes reklámozásra. 

Idén a reklámtorta egyéb szektoraihoz képest az online szelet nagysága dinamikus fejlődést produkál, az egyes sales house-ok az eddigi tapasztalatokból kiindulva hasonlóan tippelték meg az internetes promóció részesedését. A CEMP 16-20, az EvoMedia 12-13 százalékra taksálja az évvégi szeletet, és a Generál Média is növekedést vár a tavalyi 10 százalékos részarányhoz képest.

Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú Barczi Imrével, a Postr leendő termékmenedzserével

"Nem ismerem még ennyire a Postr-t, de nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia. Épp az a lényeg, hogy ezek az új újramegosztó szolgáltatások a bloggolásnál jóval kevesebb energiaráfordítást kívánnak a felhasználóktól, így többen tudnak bevonódni. Sokkal fontosabb a reagálás, mint az önálló tartalomelőállítás."

"Nem hiszem, hogy mindenkinek bloggerré kellene válnia" 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés