A politika és a foci rázta fel a reklámpiacot

Szerző: Tossenberger Tamás Forrás: digibiz.hu

Címkék: Saleshouse | online marketing | reklámköltés

2010.
08.02.
13:37

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre több látogató számára mind több reklámot helyeznek el a hirdetők az interneten. Az online szelet változatlanul növekszik, a tavaszi országgyűlési választások és a foci-vébé nagy lökést adtak az elmúlt félév hirdetői kedvének. Sales house-okat kérdeztünk az online reklámpiac második negyedéves alakulásáról.

Pár hónapja, negyedéves jelentésünkben még azt írtuk, hogy a reklámtorta nagysága csökken, az internetes szelet konstans erősödése mellett, mára azonban a teljes hirdetési szféra felállni látszik a padlóról. Az akkor már taglalt tényezők (a közösségi média erősödése, mobilinternetes megoldások, stb.) most is meghatározzák a piac alakulását; a digitális technológiák terjedése, a többfunkciós, online kapcsolattal rendelkező, interaktív termékek iránti igények kiszolgálása változatlan hajtómotorjai az online hirdetéseknek.

Szakértők szerint a válság okozta megtorpanás idén csillapodik, és a teljes médiapiac - ha lassan is, de - gyarapodásnak indul. A PricewaterhouseCoopers (PWC) június végi tanulmánya 2,7 százalékos össznövekedést jósol, amit 2010 és 2014 között évente átlagosan 5,8 százalékos bővülés követhet. Ugyanez a tanulmány ugyanerre az időszakra 11, 4 százalékos évi többletet prognosztizál, globálisan. Ezzel szemben az IAB Europe AdEx júniusi, csak Európát érintő kutatása 4,5 százalékos emelkedést vár az online-tól, csak 2010-ben; a reklámtortából kihasított rész pedig év végére megközelíti majd a 20 százalékot a felmérés szerint.

A választások és a foci-vébé uralták eddig a reklámpiacot

Itthon egyöntetű az optimizmus a kiadók körében, a megkeresésünkre válaszoló sales house-ok mindegyike növekedést könyvelt el az első félévben. Az Origo Zrt. mellett a legnagyobb portfólióval rendelkező CEMP részéről Ziegler Gábor értékesítési igazgató elmondása szerint a cégcsoport "hirdetési árbevétele a korábbi évekhez hasonlóan a teljes piaci növekedésnél nagyobb mértékben növekszik." 

AFP foto
Hozták a számokat

A Generál Média képviseletében az értékesítési vezető, Pap Lilla konkrét listaáras számokat is közölt, ez alapján a tavalyi első félévhez képest 1, 3 milliárd forintról 1, 8 milliárd forintra nőtt idén a bevételük. Az EvoMedia ugyancsak növekedésről számolt be, a kiadó stratégiájáért felelős Gazsó Gábor szerint: "Idén már válságállóbb hangulatban és magasabb tervezettséggel indult az év, és ha nagyon lassan is, de látható, hogy az online irányába kezd visszatérni a hirdetési kedv." - magyarázta a bővülés okát Gazsó, majd hozzátette: "Összpiaci szinten az online display bevételek az első félévben becslésünk szerint 8-10 százalékkal nőhetnek."

Az első negyedévhez képest a legnagyobb hirdetői lendületet - ahogy az várható volt - a foci-vébé és az országgyűlési választások adták. Mint Ziegler Gábor elmondta, a legnagyobb hasznot a tematikus kiadványok hajtották ezen a téren, így az ilyennel nem rendelkező kiadók versenyhátrányba kerültek a többiekkel szemben. "A CEMP Sales House esetében az élő foci-vb közvetítés olyan egyedi és prémium terméket jelentett, ami Index-szinten is jelentős bevétel növekményt eredményezett." - utalt az esemény hirdetői jelentőségére Ziegler.

Pap Lilla az év elején még kivárásra játszó, azóta viszont felbátorodott hirdetőket említette, mint a Generál Média gyarapodásának egyik kulcstényezőjét. Gazsó Gábor szintén a vébét és a választásokat emelte ki, valamint hozzáfűzte: "A kisebb, de nagyobb érdeklődésre számot tartó sportesemények (pl. úszó- és vízilabda EB)" hirdetési értékét is számottevőnek tartja, valamint az FMCG szektor (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) eddiginél nagyobb online megjelenése is hatással volt az internetes reklámozásra. 

Idén a reklámtorta egyéb szektoraihoz képest az online szelet nagysága dinamikus fejlődést produkál, az egyes sales house-ok az eddigi tapasztalatokból kiindulva hasonlóan tippelték meg az internetes promóció részesedését. A CEMP 16-20, az EvoMedia 12-13 százalékra taksálja az évvégi szeletet, és a Generál Média is növekedést vár a tavalyi 10 százalékos részarányhoz képest.

Olvassa tovább a cikket!

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Jelenleg 500 MB-os mobilnet csomagra havi 2000 forinttól elő lehet fizetni, a 3-4 GB-os csomagok ára 4000 forint, a 7-14 GB-osaké pedig 6000 forint körül van. Ezzel párhuzamosan a vezetékes előfizetések ára sebességtől és adatmennyiségtől függően 2800 (1 GB) és 14000 forint között mozog, de van olyan csomag is, amely 4000 forint körüli összegért biztosít korlátlan hozzáférést.

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés