iPadra és mobilokra írt napilapot indít a sajtómágnás

Szerző: digibiz Forrás: Prim.hu/digibiz

Címkék: okostelefon | tablet | Rupert Murdoch

2010.
08.14.
13:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Rupert Murdoch sajtómágnás cége arra készül, hogy fiatalokat megcélozva, a tabletek és okostelefonok népszerűségét kihasználva, előfizetéses országos online napilapot indítson a tengerentúlon. Nem véletlen, hogy az ágazat a kitörést keresi a helyzetből, az iPadesek és mobilosok meghódítása azonban nem lesz könnyű falat.

Az elsősorban az Apple termékeivel foglalkozó MaCnn.com weboldal korábbi értesülései szerint az ausztrál médiacézár, Rupert Murdoch egy Sydney-ben tartott nyilvános vita során úgy fogalmazott, hogy az iPad, és a hozzá hasonló táblagépek "tökéletes platformot" jelentenek a News Corporation anyagai - többek között a The Times, a The Australian, illetve a Wall Street Journal - számára.

Megcélzott fiatalság

AFP fotoMurdoch újabb bejelentése is ezt támasztja alá, céljaként tűzte ki ugyanis a fiatalabb közönség elérését, akik amúgy nemigen olvassák az írott napisajtót. Ez önmagában kevés lehet a sikerhez, hiszen a fiatalok inkább szerzik be az információt az ingyenes weboldalakról.

Valószínű tehát, hogy az előfizetésért cserében plusz szolgáltatásokat is kínálnak majd az olvasóknak - írja a prim.hu, hozzátéve, hogy egyelőre csak annyit lehet tudni a tervekről, hogy a csapatban a műszakiak mellett több tucat újságíró fog dolgozni, akik nyilván egy kicsit a célközönség szája íze szerint dolgozzák majd át a tartalmat és a felületet.


A MaCnn.com weboldal szakértője szerint az iPad és a hozzá hasonló készülékek hosszútávon valóban a News Corporation elsőszámú platformjává válhatnak. Az Apple várhatóan mintegy 15 millió darabot értékesít táblagépéből az év végéig, 2012 végére pedig ez a szám elérheti a 40 milliót is. "Az iPad pedig csak az egyik a készülőfélben lévő táblagépek garmadájából" - tette hozzá Murdoch. "Cégünk feltett szándéka, hogy az összes ilyen platformra kiterjessze a befolyását."

A fizetős internetes újságok sikere egyelőre egyáltalán nem biztos: az első ilyen országos lapnak számító brit The Times online kiadása július eleje óta fizetős, és a látogatottság 3 hét után 67 százalékot zuhant. A nehézség az, hogy az egyre fogyó hagyományos újságolvasók nyilván megmaradnak a papírlapoknál, míg azok, akik áttértek az internetre, vagy eleve csak ott olvassák a sajtót, megszokták, hogy ezért nem kell fizetniük. Nem véletlen, hogy az ágazat a kitörést keresi a helyzetből, az iPadesek és mobilosok meghódítása azonban nem lesz könnyű falat.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés