Végre elindul az első iPad-re írt napilap

Szerző: digibiz Forrás: Origo.hu / cnn.com / Mashable.com / digibiz.hu

Címkék: újság | iPad | Rupert Murdoch | The Daily

2010.
11.22.
11:15

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Hamarosan elindul az első kizárólag iPad-re készült napilap, a The Daily. Rupert Murdoch nem csinál titkot belőle, hogy ebben látja a jövőt és szeretne történelmet írni az új fejlesztéssel. Annak sikere azonban sokak szerint kétséges, hiszen a fizetős tartalmak eddig sem hoztak nagy olvasottságot.

Rupert Murdoch kifejezetten iPad használatra fejleszt digitális újságot - jelentette vasárnap a CNN internetes kiadása. Persze, a hír nem teljesen újdonság, már nyáron tudni lehetett, hogy már nyáron tudni lehetett, hogy mire készül a médiamágnás, aki nem csinál titkot abból, hogy szeretné az olvasókat rászoktatni az új tartalmakra. Mindebben segítségére van a több mint 100 újságíróból álló csapat, akik a The Daily elnevezésű projekten dolgoznak. A tervek szerint már karácsonykor elindítják az első kizárólag iPad-en elérhető újság béta verzióját. A nagyközönség a tervek szerint napi 99 cent vagy kedvezményesen, havi 4 dollár 25 cent ellenében olvashatja majd a lapot a hétnek mind a hét napján. Tehát a kiadványnak nem lesz sem internetes honlapja, sem nyomtatott verziója. Sokan már azt találgatják, hogy valóban ezzel kezdődik-e az újságírás történelmének új fejezete?

AFP foto

Murdoch, a News Corporation tulajdonosa és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója ugyanis azt szeretné elérni, hogy az iPad és a hasonló készülékek a webolvasás vezető eszközeivé váljanak. A The Daily alapvetően amerikai témákkal foglalkozik majd, elegyítve a minőségi és a bulvár újságírás elemeit. A szerkesztőséget, amely a Page Six, az AOL, az ABC News és a The New Yorker volt munkatársaiból áll majd, Jesse Angelo, a The New York Post volt felelős szerkesztője fogja irányítani.

Rupert Murdoch júliusban fizetőssé tette a Times és Sunday Times lapokat. A lépés hatására hatalmas mértékben zuhant a két újság olvasottsága. Az online látogatók száma 21 millióról 2,7 millióra csökkent. Korábban megírtuk, hogy döntését azzal indokolta az újság, hogy már nem tudták magukat fenntartani az ingyenes szolgáltatással. A zuhanó hirdetési bevételek indokolták Rupert Murdoch, a News Corporation vezérének döntését, miszerint a "minőségi újságírás nem olcsó", és csupán hirdetési bevételekből minőségi online médiatartalmat szolgáltatni nyereségesen már nem lehet. Az eddigi tapasztalatok fényében azonban elég kockázatos vállalkozásnak tűnik a fizetős tartalom terjesztése.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés