Végre elindul az első iPad-re írt napilap

Szerző: digibiz Forrás: Origo.hu / cnn.com / Mashable.com / digibiz.hu

Címkék: újság | iPad | Rupert Murdoch | The Daily

2010.
11.22.
11:15

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Hamarosan elindul az első kizárólag iPad-re készült napilap, a The Daily. Rupert Murdoch nem csinál titkot belőle, hogy ebben látja a jövőt és szeretne történelmet írni az új fejlesztéssel. Annak sikere azonban sokak szerint kétséges, hiszen a fizetős tartalmak eddig sem hoztak nagy olvasottságot.

Rupert Murdoch kifejezetten iPad használatra fejleszt digitális újságot - jelentette vasárnap a CNN internetes kiadása. Persze, a hír nem teljesen újdonság, már nyáron tudni lehetett, hogy már nyáron tudni lehetett, hogy mire készül a médiamágnás, aki nem csinál titkot abból, hogy szeretné az olvasókat rászoktatni az új tartalmakra. Mindebben segítségére van a több mint 100 újságíróból álló csapat, akik a The Daily elnevezésű projekten dolgoznak. A tervek szerint már karácsonykor elindítják az első kizárólag iPad-en elérhető újság béta verzióját. A nagyközönség a tervek szerint napi 99 cent vagy kedvezményesen, havi 4 dollár 25 cent ellenében olvashatja majd a lapot a hétnek mind a hét napján. Tehát a kiadványnak nem lesz sem internetes honlapja, sem nyomtatott verziója. Sokan már azt találgatják, hogy valóban ezzel kezdődik-e az újságírás történelmének új fejezete?

AFP foto

Murdoch, a News Corporation tulajdonosa és Steve Jobs, az Apple vezérigazgatója ugyanis azt szeretné elérni, hogy az iPad és a hasonló készülékek a webolvasás vezető eszközeivé váljanak. A The Daily alapvetően amerikai témákkal foglalkozik majd, elegyítve a minőségi és a bulvár újságírás elemeit. A szerkesztőséget, amely a Page Six, az AOL, az ABC News és a The New Yorker volt munkatársaiból áll majd, Jesse Angelo, a The New York Post volt felelős szerkesztője fogja irányítani.

Rupert Murdoch júliusban fizetőssé tette a Times és Sunday Times lapokat. A lépés hatására hatalmas mértékben zuhant a két újság olvasottsága. Az online látogatók száma 21 millióról 2,7 millióra csökkent. Korábban megírtuk, hogy döntését azzal indokolta az újság, hogy már nem tudták magukat fenntartani az ingyenes szolgáltatással. A zuhanó hirdetési bevételek indokolták Rupert Murdoch, a News Corporation vezérének döntését, miszerint a "minőségi újságírás nem olcsó", és csupán hirdetési bevételekből minőségi online médiatartalmat szolgáltatni nyereségesen már nem lehet. Az eddigi tapasztalatok fényében azonban elég kockázatos vállalkozásnak tűnik a fizetős tartalom terjesztése.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Biciklivel vagy autóval?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kémek a sasfészekben

Mindenkinek lehet olyan ismerőse, aki bár aktív internethasználó, mégis nagy ívben elkerüli a közösségi oldalakat. Hogy miért? Egy részük állítólag azért, mert "hivatalból" tilos megjelennie a webes nyilvánosság előtt. Persze azokról is csak sejtéseink lehetnek, akik szolgálatot teljesítenek, amikor éppen lájkolnak.

Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon Hivatalból eltiltva - Akiket hiába keresünk a Facebookon

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés