Az online üzleti terjeszkedés menti meg a Ringier-t

Szerző: digibiz

Címkék: online kereskedelem | Axel Springer | Ringier | bejelentés

2010.
04.16.
18:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A világ tíz országában jelen lévő Ringier médiacsoport tavaly 1,3 milliárd svájci frankos árbevételt ért el, ami 15,6 százalékkal marad el az előző évitől. Michael Ringier saját bevallása szerint is katasztrofális volt a 2009-es év.

Christian Unger, a médiavállalat elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a cég a válság ellenére "viszonylag jó eredménnyel" zárta az évet, mivel 2009 a költségtakarékosság jegyében telt, de hosszú távú beruházások is indultak, például nyomdaiparba, a digitális üzletágba és a jegyértékesítésbe való befektetéssel. A cég a következő három évben a digitális üzletágban kíván terjeszkedni. "Több lábon kell állnunk" - tette hozzá Michael Ringier tulajdonos utalva arra, hogy a cég az elmúlt két évben 200 millió svájci frank értékben ruházott be az online üzletágba.

AFP foto


Mihók Attila, a Ringier magyarországi ügyvezető igazgatója elmondta, hogy tavaly a harmincszázalékos médiapiaci visszaesés mellett a Ringier tízszázalékos példányszámcsökkenést szenvedett el itthon, és 2010-ben is nagy kihívások elé néz. A Ringier lapcsaládról szólva elmondta, hogy a cég továbbra is négy tartalmi (sport, bulvár, ifjúsági és női-gyermek) divízióban kínálja termékeit. A médiacsoport legnagyobb példányszámban elkelő lapja, a Blikk annak ellenére tartja az 1,1 milliós olvasói tábort, hogy a példányszámot tíz százalékkal csökkenteni kellett.

A Ringier Magyarországon is erősíti digitális profilját: a neon.hu és a pink.hu portálokkal a cég tavaly új oldalakat indított ifjúsági és női célcsoportoknak, melyek látogatottsági adatai megfelelnek a számításaiknak A német Axel Springer és Ringier idén márciusban jelentette be, hogy összevonja a kelet-közép-európai térség öt országában, köztük Magyarországon működtetett vállalkozásait. Erről Christian Unger annyit mondott, hogy jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja az egyesülés ügyét, de a vezérigazgató nem tart attól, hogy a GVH nem engedélyezi a fúziót. A Népszabadságot, a Blikket, a Nemzeti Sportot és számos hetilapot előállító médiacégnek tavaly jelentős árbevétel-kieséssel kellett szembenéznie a kelet-európai országokban. Romániában nyolcvanszázalékos árbevétel csökkenést szenvedett el a vállalat.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Kindle vagy iPAD?

További villámkérdések  Szavazás állása

Berobban az SMO

Az Amerikai Marketing Szövetség kutatása alapján a tengerentúli nagyvállalatok jövőre már jelentősen növelik éves marketing-költségvetéseiket. A következő öt évben, a teljes évi büdzsék 17,7 százalékéig dagadhat a közösségi médiára fordított összegek aránya.

2011 az SMO éve lesz 2011 az SMO éve lesz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés