Rátelepszik a politika a Twitterre

Szerző: digibiz

Címkék: Twitter

2011.
04.06.
12:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A német kormány szóvivője arra használja a Twittert, hogy megosszon rajta információkat a polgárokkal. Ezzel pedig csak a hagyományosan konzervatív német sajtónak van problémája. Itthon legutóbb egy kormánypárti politikus nyilatkozott meg sajátos hangnemben az üzenetküldő rendszerben.

Steffen Seibert szóvivő hamarabb adott ki híreket Angela Merkel amerikai látogatásáról a mikroblog szolgáltatáson keresztül, mielőtt azokat eljuttatta volna a sajtóhoz. Az újságíróknak pedig az szúrja a szemét, hogy nem egy sajtótájékoztatón keresztül tette ezt meg.

Ahogy azonban ez a világon mindenhol átalakul, a német sajtónak is hozzá kell szoknia ahhoz a tényhez, hogy nincsen már monopol helyzetük az információ áramlásban. Ez nem jelenti azt, hogy korábbi pozíciójuk, amivel megszűrték és megfelelően tálalták az újdonságokat az embereknek, teljesen megszűnne, csak formálódik. Bár az internetezők most már nagyjából egy időben jutnak hozzá az új információhoz az újságírókkal, az azért még mindig fontos, hogy a sajtó magyarázza ezeket, háttéranyagot, kritikát biztosítson. Sőt, ezek feladatok most sokkal hangsúlyosabbakká válnak.

Hazánkban a múlt héten Deutsch Tamás fideszes európai parlamenti képviselő twitter-bejegyzése került a figyelem középpontjába, amikor a politikus többek között a volt miniszterelnökről, Gyurcsány Ferencről írt nem túl hízelgő szavakat. Nálunk tehát nem politikai információk kiszivárogtatásával volt a probléma, hanem a bejegyzés hangvételével. Megoszlanak a vélemények arról, hogyan, és mire használhatja egy politikus a mikroblog szolgáltatást. Deutsch ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy szerinte a Twitter egy személyes médium, így ez a hangnem, és a véleményének kinyilvánítás ilyen formában, ahogy ő tette, teljesen elfogadott.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Hírlevélre feliratkozás

Videa vagy Indavideo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés