Postr: Az iWiW-esekre épít az Origo új blogszolgáltatása

Szerző: KV Forrás: digibiz.hu

Címkék: Origo | Postr | iWiW

2010.
06.17.
10:03

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Béta teszt fázisba lépett az Origo nemrégiben bejelentett új blogszolgáltatása, a Postr. Az Index főlap dizájnja, az önálló videótartalmak, majd a vezérigazgató személye után most a saját blogoszférára is szemet vetett a legnagyobb konkurens. Ha ügyesen csinálják, a wiwes felhasználók közül akár sok új blogger is kikerülhet.

Nagyjából három hete jelent meg az a vírusvideó, amelyben Novák Péter, Vaszily Miklós és Weyer Balázs, az Origo vezetői "titokban" tárgyalnak  új blogszolgáltatásuk bevezetéséről, majd pár nap múlva már jelentkezni is lehetett a Postr béta tesztjére, az ehhez szükséges kódokat pedig szerdán kapták meg a regisztrált érdeklődők. A korábbi pletykák alapján, elöljáróban annyit lehetett tudni, hogy az Origo - eddig blogszolgáltatása nem lévén - most látta elérkezettnek az időt rá, hogy előrukkoljon saját megoldásával, amely a fő konkurens Index Blog.hu-jához képest sokkal inkább hasonlít majd az utóbbi évben oly népszerűvé lett mikroblog szolgáltatásokra, mint a Tumblr, vagy épp a Posterous. Utóbbitól a nevet, előbbitől pedig a fő koncepciót, azaz a végletekig leegyszerűsített posztolást, az egymás követésére épülő közösségi rendszert és a reblogolást igyekeztek lemásolni - első ránézésre viszonylag kevés sikerrel.

Végre lehet dislike-olni

A Tumblr dashboardját egyelőre csak egy bénácska hírfolyam idézi, amelyen az általunk követettek bejegyzéseit, like-jait, kommentjeit látjuk, nagyjából úgy, mint a Facebookon. Ahhoz, hogy reblogolni, azaz más által közölt tartalmat saját felületünkön újraosztani tudjunk, meg kell nyissuk az illető blogját, és lájkolni, vagy diszlájkolni (végre!) szintén csak ezen a felületen lehet. Saját posztjaink listázásához megint csak új helyre kell kattintanunk, ahogy a poszt létrehozásához is, ahol eldönthetjük, egyszerűbb vagy bonyolultabb formában szeretnénk tartalmat közreadni. 

postr


Anélkül hogy részletesebb összehasonlításba fognánk az egyértelműen utánozni kívánt Tumblr és a Postr funkcióit és struktúráját illetően, kijelenhető, a másolat egyelőre közelébe sem ér a tengerentúli modellnek. Sajnos az egyszerű, akár két-három kattintással is megvalósítható tartalom újraosztást a Postr-re nem sikerült átültetni. Nem az a gond, hogy három helyett hatot kell klikkelni, hanem hogy ezután sem jön létre a bejegyzés, helyette a rendszer hibaüzenetként URL megadását és a poszt címét követeli tőlünk, miközben csak egy ártatlan, komment nélküli képet szerettünk volna megosztani.  

Bátrabban kellene másolni

Az origo részéről teljesen érhető az ambíció, amely az olvasók (bloggerek) szerkesztésbe való bevonását, vagy éppen a kevésbé vállalható tartalmak kihelyezését illeti - akárcsak az Index teszi a Blog.hu felületén. Ha azonban ennél magasabbra helyezték a lécet, és egy legalább itthoni viszonylatban úttörő mikroblogszolgáltatást szeretnének magukénak tudni, ahhoz sokkal bátrabban kellene másolni a meglévő példákat, illetve tovább fejleszteni azokat, éppen ott, ahol hiányossággal bírnak. Ilyen például a már megvalósított dislike gomb, vagy a béta verzióban még nem elérhető, de a hírek szerint később bevezetésre kerülő, a bloggerek népszerűségét mérő pontrendszer,  a Tumblarity megfejelője. Sajnos a Postr esetében egyelőre leginkább pont olyan helyeken érhető tetten a másolás, ahol a legkevésbé lenne indokolt, a blogsablonok dizájnja terén, melyek szinte pixelre pontosan megegyeznek a Tumblr egyik-másik sablonjával.

A Postr fejlesztése felett atyáskodó Pálinkás-Szűts Róbert éppen elég mélyen elmerült a Tumblr univerzumában, hogy észrevegye és még időben a fejlesztők fejére koppintson, amikor egy egyszerű LOLcat kép megosztása elé is akadályokat gördít a felhasználó elé a rendszer.

Az iWiW-esekre építenek

A bétateszt természetesen azért bétateszt, hogy a fentiek még orvosolásra kerülhessenek, és azt sem érdemes elfelejteni, hogy az origo rendelkezik egy komoly ütőkártyával közösségi felhasználók aktivitási hajlandóságát illetően, ez pedig nem más, mint az iWiW. A Postr-re történő belépéshez más most sem szükséges regisztráció, a bétateszt kódján kívül elegendő csupán egy freemailes cím vagy egy iWiW-azonosító hogy máris létrehozhassuk saját blogunkat. A Postr sikere tehát abban lehet, ha rá tudja bírni potenciális felhasználóit, hogy ezentúl tartalmaikat ne kizárólag ismerőseikből szőtt hálójukban, hanem bátran, a külvilág felé vadidegen követők hírfolyamába ágyazva osszák meg a világhálón. Ha ez sikerül, az origo akár komoly kihívója is lehet a blogszférában már régóta mindenkit maga mögé utasító blog.hu-s Indexnek.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Iparági fúziók I-II

A fúziók, licencek, bevásárlások témakörében annyi az esemény, hogy halandó újságíró a legjobb szándékkal is csak jellemzőnek vélhető részleteket tud kiragadni a folyamatok áradatából. Ezúttal nem napjaink felvásárlásai között tallóztunk, hanem az iparág (közel)múltjából ragadtunk ki néhány tanulságos példát.

It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől It-iparági fúziók I.rész: Méretes pofonok a segítő kéztől

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés