Perger Péter: Egyszerűbb lesz tévén keresztül ételt rendelni - interjú

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop | Perger Péter | interjú

2010.
03.18.
13:54

2 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A telefonos ételrendelés leáldozóban van, az internetes fölfutóban, de úgy tűnik, a táplálkozási lánc vége mégsem a számítógép lesz, hanem a tévékészülék. Az erre épülő rendelési módszer majdnem startra kész, már csak egy lépés, és távirányítóval kérhető majd házhoz a pizza. Erről és ehhez hasonló fejlesztésekről beszélgettünk Perger Péterrel, a NetPincér.hu ügyvezetőjével.


digibiz.hu: Mekkora jelenleg a NetPincér.hu éves forgalma?

Perger Péter: Egyike vagyunk a leggyakrabban igénybe vett weboldalaknak, évente 1,3-1,4 millió rendelés történik rajtunk keresztül. Ugyanezt a mennyiséget könyv- vagy számítógép vásárlásból nehéz lenne produkálni. Tranzakció szám alapján a nagy aukciós oldalak mérhetők hozzánk, ők is  hasonló logikát képviselnek, mint mi, azaz arra építenek, hogy sokszor megy vissza hozzájuk a felhasználó, többször veszi igénybe a szolgáltatást, egyszerűen azért, mert hozzátartozik a mindennapjaihoz - esetünkben ugye arról van szó, hogy a felhasználók nap mint nap megtöltik a gyomrukat valamilyen finomsággal. Jelenleg a fő profilunk a házhoz szállítás, de ezen változtatni szeretnénk. Erőteljesen törekszünk arra, hogy ezenkívül asztalfoglalást is lehessen rajtunk keresztül intézni, lehessen éttermi információt, napi menüt keresni az oldalunkon. Olyan térképes keresőben is gondolkozunk, ami megmutatja, hogy a közelben hol lehet egy jót enni. Szeretnénk akkor is az embereknek segítségére lenni, ha elmennek étterembe, vagy ha csak kiugranak egy kávéra - minden olyan élethelyzetben jelen szernénk lenni az életükben, amikor a hasukra gondolnak.

digibiz.hu: Milyen fejlődési lehetőségek vannak még a cég előtt?
P.P: Ez előbbieken túl elsősorban platformbővítésben gondolkodunk, a végcél a tévékészüléken keresztüli elérés. Lehet ugyanis, hogy az internet hamarabb megy a tévékészülékre, minthogy a tévé menne az számítógépre - bár ha azt nézzük, a sorrend a mi szempontunkból teljesen lényegtelen. Akkor leszünk boldogok, ha a nappaliból, távirányítóval is lehet majd pizzát rendelni, és erre Magyarországon rajtunk keresztül lesz lehetőség. Ami minket illet, technikailag már készen állunk a feladatra, ha pedig a tévéforgalmazók, műsorszolgáltatók is kialakítják a saját technikai hátterüket, le is zárhatjuk a dolgot.

digibiz.hu: A gyakorlatban hogy működne mindez?
P.P: Annyi lenne a különbség, hogy a felhasználó nem az egeret markolászná, hanem a távirányítót. Ma is vannak már olyan tévés megoldások, ahol a távirányítót bonyolultabb dolgokra is lehet használni. Nincs ebben semmi varázslat, ugyanazt a folyamatot kell elképzelni, mint amit a számítógép előtt. A trükk csupán annyi, hogy a tévékészülékről a szolgáltató tudja, hol van. Míg tehát az interneten meg kell adni a szállítási címet, addig a tévékészülék előtt ezt automatikusan felismeri a rendszer.




digibiz.hu: Hogy áll ez a projekt? Történtek már megkeresések?
P.P: Igen, a tévészolgáltatókat már megkerestük az ötletünkkel, elmondtuk, mit szeretnénk csinálni. Most várunk, hogy fölemeljék a másik oldalon a telefont.

digibiz.hu: Mi a helyzet a külföldi terjeszkedéssel? Ott mik a terveik?
P.P: Jelenleg nyolc európai országban vagyunk jelen, és egyelőre nem akarunk továbblépni. A számunkra fontos országokat - például Németországot, Ausztriát, Franciaországot, Csehországot, Lengyelországot, Romániát - már elértük, és szeretnénk ezekben stabilizálni a működésünket. Tehát növekszünk és próbáljuk szélesíteni a termékskálát.

digibiz.hu: Hogyan kerül egy magyar online szolgáltató mondjuk Németországba?
P.P: Egyszerűen. Először nem mentünk messzire, csak Bécsig, és miután ott jól éreztünk magunkat, továbbmentünk Németország felé.

digibiz.hu: Azon a piacon mekkora cégnek számítanak az online szektorban?
P.P: Németországban benne vagyunk a Top 3-ban, de nem mi vagyunk a piacvezetők - van kint egy régebb óta működő szolgáltató, de ettől függetlenül megéldegélünk mindannyian a piacon, mindenki növekszik. Az internetes pizzarendelésnek nem az internetes pizzarendelés a tényleges konkurenciája, hanem a gyorsfagyasztott ételek, az otthonfőzés és a telefonos rendelés.

digibiz.hu: Hogy állnak a többi európai országban?
P.P: Ausztriában, Lengyelországban, Csehországban piacvezetők vagyunk. Azt kell mondjam, hogy azokban a környező országokban, ahová hamar ki tudtunk menni, és mi kezdtük el leghamarabb ezt a tevékenységet, általában mi vagyunk a piacvezetők.

digibiz.hu: Akkor miért nem terjeszkednek tovább?
P.P: Az ok viszonylag egyszerű: azzal, hogy több pénzt szánunk arra, hogy a meglévő országokat felfejlesszük, gyorsabb növekedést teszünk lehetővé. Most pontosan látjuk, hogy a piaci robbanás milyen egyéb lehetőségeket vet fel. Magyarán azt szeretnénk elérni, hogy ezek a robbanások minél hamarabb bekövetkezzenek a többi országban is. Ez pedig értelemszerűen nehezebben lenne kivitelezhető ha még több helyre koncentrálnánk.

digibiz.hu: Jelenleg kizárólag a vendéglátósoktól befolyt jutalékból tartják fönt magukat, vagy más forrásuk is?
P.P: Van egyéb is, de az elhanyagolható. A webszájt jobb oldalán van például egy reklámblokkunk, az az egy rész megvásárolható, minden más esetben ugyanaz a szabály: az újdonságokat, tehát az új éttermeket a lista elejére helyezzük. Más plusz reklámlehetőség nincs náluk, így a fő bevételi forrásunk a rendelések után kapott jutalék.

digibiz.hu: Mekkora árbevételük volt tavaly?
P.P: Nagyjából 500 millió forint, így ha nem is dupláztuk meg a tavalyelőtti 360 milliót, de jelentősen növeltük. Amúgy is minél nagyobb ez a szám, annál nehezebb duplázni. Tehát válság ide vagy oda,   nagyon szép növekedést értünk el a tavalyi évben.

digibiz.hu: Mekkora volt a nyereségük?
P.P: Egyelőre csak az árbevételünk publikus, mást még nem mondhatok.

digibiz.hu: Azt mindenesetre tudjuk, hogy 2006-ban 60 millió, 2007-ben több mint 160 millió, 2008-ban pedig több mint 360 millió forint volt a nettó árbevételük, és míg a nyereségük 2006-ban nem érte el az 1,5 milliót, 2007-ben már meghaladta az 5 milliót, rá egy évre pedig majdnem elérte a 40 milliót...
P.P: Igen, ez azért van, mert az internetes cégek sajátossága, hogy az árbevételük folyamatosan nő, a költségük viszont nem nő azzal párhuzamosan. Magyarán ha van két görbénk, az egyik fölfelé ível, a másik pedig laposan emelkedik. A nyereségünket egyébként főleg arra használtuk, hogy a külföldi piacokon erős marketingtevékenységet fejtsünk ki - 2009-ben erősebb volt a marketingünk, mint bármely más évben, tehát törekedtünk arra, hogy a külföldi piacok minél gyorsabban fejlődjenek.

    
2 hozzászólás 

2010.
03.19.
11:52

pizzás
Gratulálok Péter, remek céget építettél

2

2010.
03.18.
20:43

abaqoos
majd biztosan ír egy könyvet is. aztán egy másikat arról, hogyan kell egyre módosabbnak lenni:)

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés