A Netpincér beépült a közösségi oldalakba - interjú

Szerző: Tossenberger Tamás Forrás: digibiz.hu

Címkék: Netpincér.hu | Perger Péter | Dislike | interjú

2010.
06.23.
13:56

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az itthoni e-kereskedelemben a Netpincér.hu úttörőnek számít, több díjat nyert már innovatív megoldásaiért. Legújabb fejlesztésük a portál közösségi oldalakba való beágyazása. Az eddigi tapasztalatokról kérdeztük az ügyvezető igazgatót, Perger Pétert.


Facebookon, Twitteren és Iwiwen is automatikusan közölhetem, ha rendeltem egy pizzát a Netpincéren. Hogy működnek a közösségi funkciók?

A közösségi funkciók két csoportra bonthatók. Az egyikbe tartoznak azok a funkciók, amellyel információkat osztok meg magamról, pl. ha rendelek egy pizzát valahonnan. Ugyanebbe a csoportba tartozik, ha értékelek egy rendelést, ezt ugyanígy láthatóvá tehetem a profilomon.

A másik funkció, hogy a barátaim által látogatott helyeket, ételeket én magam is látom más megosztásai által. Ezt használjuk fel az oldal "barátkozósabbá" tételére.



Hogyan fogadták az újításokat?

Kaptunk hideget-meleget. Az az automatizmus, hogy kitesszük a világnak, hogy milyen ételt rendeltünk, őszintén szólva nem részesült túl kedvező fogadtatásban. Az emberek egyfajta spamként élik meg, negatívan reagálnak mások kéretlen közléseire. A második csoportba tartozó megoldás viszont abszolút pozitív benyomást keltett az eddig résztvevőkben. Ők örülnek, ha látják, ha ott egy étterem a listában, és tudják, hogy mely barátjuk rendelt már egyik-másik étteremtől. A szóbeszédhez hasonlóan segít orientálódni, segít egy jó éttermet kiválasztani.

A tapasztalatok alapján min kellene változtatni?

Tudatosabbá szeretnénk tenni a funkciókat. Ezek az újdonságok főleg azoknak okoznak problémát, akik a Facebookot sem tudatosan használják, nem állítják be pl., hogy mi jelenhet meg az oldalukon. Hogy ez az egész jól működjön, be kell hangolni, mint egy motort.

A social-megoldásoknak köszönhetően több emberhez juthatnak el az éttermek - a visszajelzések alapján a forgalomban érezhető-e már a terjeszkedés?

Csak néhányszáz felhasználó használja a megoldásokat, ezért forgalomnövekedésről ilyen kis számok mellett nem tudok beszélni. Fogyasztói véleményekről viszont igen, amik pedig abszolút pozitívak. Azt viszont tudni kell, hogy a véleménynyilvánító emberek nincsenek sokan. A mi rendeléseinknek is kb. csak 20-25 százalékát értékelik.

Lesz-e olyan funkció a Netpincéren, amivel a közösségi oldalról közvetlenül is tudok rendelni?

Kicsit olyan, mint amikor a Westend kapujából akarok elintézni mindent. A közösségi oldal arra jó, hogy saját magamról adjak információkat. Nem az a cél, hogy itt tudjam feladni a postai csekket, a bankot elintézni, a pizzát megrendelni, stb. Sokan belemennek ilyen jellegű alkalmazásfejlesztésbe, de nagyon kevés jó alkalmazás van. A játékoknál működik, mert az tényleg közösségi. Nagyon kevés olyan szolgáltatás van, amit közösségi alapokon kell, hogy működjön. A pizzarendelésre individualista módon gondolok: "Éhes vagyok." Mi ezt a problémát akarjuk megoldani.

Merre fejlesztenek tovább?

Egyelőre még várunk a reakciókra. Ami ötletünk volt, azt mind megvalósítottuk. Arra várunk, hogy elegendő visszajelzés gyűljön össze, de az első visszajelzések azt mutatják, hogy az újítás pozitívan befolyásolja az éttermeket: a jó étteremből még jobb lesz, a rossz étterem pedig hamarabb kihullik. Nem várjuk azonban, hogy ezek a dolgok egyik pillanatról a másikra következzenek be. Úgy gondolom, még évekbe telik, mire az e-kereskedők ki tudják használni a közösségi oldalak lehetőségeit. De valahol el kell kezdeni.





    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Twitter vagy Buzz?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés