Pénzért kínál majd híreket angolul a bbj.hu

Szerző: digibiz

Címkék: bbj.hu

2011.
02.22.
21:57

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A múlt héten megújult az angol nyelven gazdasági híreket közlő Budapest Business Journal online verziója, amely a kiadó elképzelései alapján előfizetéses lesz. A világban általában az online verzió az olcsóbb, itthon az ellenkezőjére is van példa. A célcsoportnak számító itt dolgozó vállalatvezetőknek várhatóan nem lesz meglepetés ez a modell.

Alig pár napja indult el a Budapest Business Journal, a Budapesten megjelenő angol nyelvű gazdasági hetilap megújult online változata. A kreatív elemeiben a nyomtatott verzióval harmonizáló oldal a tervek szerint fizetős tartalmat kínál az olvasóknak.

A több mint egy évtizede indított bbj.hu-ra ráfért a megújulás, amely a nyomtatott kiadvány újrastruktúrálása után kapott új külsőt.A hír és magazin portál a nyomtatott változat egyes elemeit vette át, leginkább a fejléc elemei köszönnek vissza. Az oldal tördelése a mai trendeknek megfelelő, a Financial Times, vagy akár a Newsweek lehetett a példa.

A fejlécben a vezető hírek köszönnek vissza, legfölül hírek kissé nehezen követhető szalagcímei futnak. A jó szemű olvasó láthatja, hogy választhat: akár az aktuális hetilap fejlécét is megnézheti.
A fejlécben egyébként nem helyeztek el hirdetési sávot, a bal oldalon látható logótól jobbra lévő felületek cikkekre hívják fel a figyelmet, többféle betűtípust alkalmazva, így meglehetősen vegyes a kép.

Az egyik cikk éppen a főszerkesztő, Dóra Melinda Tünde írása, a megújult oldalról, amelyben mindjárt magyarázatot is találunk a felső banner hiányára: a koncepció alapján a bbj.hu olvasóinak egy próbaidőszakot követően fizetniük kell a tartalomért.

A regisztrációs oldalon az még nem olvasható, hogy pontosan mennyit, a nyomtatott kéthetilapért 3 hónapra 6875 Ft-ot kell fizetni, ez azt jelenti, hogy egy lapszámért körülbelül hat dollárnyi forintot kell fizetni. Ebből nyilván nem következtethető ki a várható online ár, de összevethető más angol nyelvű, előfizetős online verzióval rendelkező lapokkal.

Összehasonlításképpen a The Wall Street Journal a nyomtatott napi-, és az online lapért hetente 2,69 dollárt kér el, külön a nyomtatott 2,29 dollárba az online önállóan 1,99 dollárba kerül.
Várhatóan hasonló lesz a modell a Budapest Business Journal esetében is, hiszen a hetilap kiadója vélhetően arra számít, hogy az újság olvasói, jellemzően a Magyarországon dolgozó külföldi vállalatvezetők, hozzászoktak már ahhoz, hogy kedvenc gazdasági lapjaik online verziójáért fizetniük kell. Dóra Melinda Tünde főszerkesztő a digibiz.hu-nak elárulta, hogy az oldalnak jelenleg havi 30000 egyedi látogatója van.

Ha a bbj.hu a wsj.com modelljét követi és a nyomtatott verzió árának mintegy kétharmadába kerülhet majd az önálló online verzió, akkor az ára 350 és 400 forint közé eshet. Természetesen az ár ennél kedvezőbb lehet, ha az éves vagy féléves előfizetői lapárból indulunk ki. A lapnál az előfizetési árat egyelőre nem árulták el.

De ettől teljesen eltérő árazást is találunk már a hazai piacon. A Kreatív című reklámszakmai magazin éves előfizetési díja például 31900 Ft, míg az online verzióért ugyanilyen időszakra 39 ezer forintot kell fizetni. Azaz az online verzió jelentősen drágább. A kiadó kínálja egyben is a két tartalmat, de ekkor már egyéb kiadványokat is meg kell vennünk, így a csomag ára 74 ezer forint, ami több, mintha a Kreatív print és online verziójára külön-külön fizetnénk elő.Várhatóan egy hónapon belül kiderül, hogy a bbj.hu melyik megoldást választja.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés