Ötödik legkeresettebb az adóhatóság

Szerző: Győri Sophie

Címkék: Google

2011.
12.20.
17:44

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Google idén is év értékelt. A keresőóriás összefoglalta az elmúlt év keresési trendjeit, és napvilágra hozta mi érdekelte leginkább a netezőket 2011-ben. Itthon a valóságshow sztárok mögött az adóhatóság a legnépszerűbb.

Nem túl meglepő módon az évet az Apple uralta. Az egész világot összesítő listán, hatodik az iPone5, kilencedik az iPad 2 és utolsóként szerepel a listán Steve Jobs.  Az első helyen Rebecca Black áll. A 13 éves lány, Friday című számával robbant be a köztudatba és videójával 167 millió megtekintést ért el. Rajta kívül csupán egy énekesnőnek sikerült a listára felkerülnie, az angol származású Adele-t a rajongók a 7. helyig repítették.

Érdekes módon az idei összesítésben sem Mark Zuckerberg sem a Facebook nem szerepel. Helyettük a közösségi médiát a Google+ képviseli, második helyezésével. Szintén meglepetés lehet, hogy 2011 híres halottjai közül Amy Winehouse nem került fel a tízes listába, viszont a Jackass szintén fiatalon, 34 évesen elhunyt sztárja a harmadik helyen áll.

Tragédiákban sem volt hiány az idén. A negyedik helyen az amerikai Casey Anthony áll, akit a bíróság két éves lányának meggyilkolásával vádolt, majd a vádat ejtették. A japán atomkatasztrófa is sok embert érdekelt szerte a világon, így a Google lista 8. helyét szerezte meg.

A magyar keresőket egészen más témák érdekelték, elsősorban a valóság show-k szereplői. A hazai összesítés 10 helyezettjéből hármat vitt el a műfaj. Első helyen az Éden Hotellel, második helyen a Való Világgal. Az Összeesküvők a hatodik helyre szorult. Ám több televíziós műsor is helyet kapott az összesítésben. A Csillag Születik a negyedik helyen, a RTL Klub Ezel című sorozata pedig a hetedik helyen áll. Úgy tűnik a rengeteg tévézés itthon kiszorította a világot uraló trendeket. Egyetlen Apple termék sem került fel a listára, viszont sikert aratott a Samsung Galaxy, ami kilencedik helyével még pont felkerült.

Talán a legnagyobb érdekesség, hogy a középmezőnyben, ötödik helyen a NAV, avagy a Nemzeti Adó Hivatal szerepel, de az őszi hónapokat lázban tartó népszámlálás is helyet kapott a listán.

A Google ezen kívül még hat kategóriában értékelte a magyarországi kereséseket. A "Celebritások, akiknek 2011-ben a legtöbbet emelkedett a csillaga" kategória nem hazudtolja meg a valóság show-s tendenciát. Első helyen Seherezádé áll, harmadikon pedig Alekosz. Közéjük fészkelődött be Adele.

Hírek kategóriában, az első helyet az időjárás kapta, utána következnek a balesetek, majd a japán atomkatasztrófa. Az utazási célpontok skálája is figyelemreméltó. Első helyen Balatonkenese áll, egyetlen magyar célpontként. Magyarországról legtöbben Disneylandre, Arubara és Barbadosra kerestek rá.

A nyugat-európai keresőszavak megfelelnek az összesített világ trendeknek, némi helyi beütéssel.. Németországban az Apple termékek, a Samsung Galaxy és a fukusimai atomkatasztrófa szerepelnek a listán. Nagy-Britanniában az első helyen a királyi esküvő állt. Az iPohne és az iPad csupán Kate és William után következnek.

Szintén megfigyelhető, hogy a 2011-es év a közösségi vásárlási lázat is elhozta nyugaton, ugyanis mind Nagy-Britanniában, Franciaországban és Olaszországában is az első 10 között szerepel a Groupon.

Kelet-Európában, mint Szlovákia, Lengyelország és Románia szintén sokan kerestek rá az Apple termékekre. Ám ahogy Magyarországon is, mindhárom országban előkelő helyet foglalnak el a tehetségkutató műsorok. Lengyelországban az ötödik, Romániában a hetedik helyen áll az X-Faktor. Kelet-Európában a Facebook sem maradt le a listákról. Zuckerberg közösségi oldala a lengyeleknél a harmadik, románoknál pedig a második helyet foglalta el.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google Docs vagy Dropbox?

További villámkérdések  Szavazás állása

A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre

Szabó Mártonnal, az iWiW alapítójával és korábbi vezetőjével csendes leköszönése alkalmából beszélgettünk. Távozásának egyszerű az oka: 8 év alatt elfáradt. Továbbra is segíti tanácsaival az Origo-t de most inkább pihen és utazik. Twitterezni valószínűleg nem fog, de a blogírást elképzelhetőnek tartja. Mint mondja, sosem volt még ennyire érdekes a social media világa, a fejekben viszont volna mit helyére tenni. Mi nagyon örülnénk, ha belefogna, mert Marcit jó hallgatni. Nehezen is tudtuk abbahagyni, így a vele készült interjút két részletben közöljük, rövidített videóanyaggal spékelve.

"A hazai netezők nem fogékonyak a webkettőre" - interjú Szabó Mártonnal, az iWiW korábbi vezetőjével 

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés