Ötödik éve veszteséges a Microsoft online üzletága

Szerző: digibiz Forrás: TechCrunch.com

Címkék: Microsoft

2011.
07.25.
09:40

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Bár a Microsoft közel 70 milliárdos bevételt könyvelhet el a negyedéves pénzügyi jelentés után, az online részlegük mégsem tud profitot termelni.

A szoftver óriás sikeresen zárta a második negyedévet, és az online szolgáltatásokkal foglalkozó részlegükről is azt hangsúlyozzák, hogy az előző időszakhoz képest 17 százalékkal több bevételt hozott. Azonban arról már kevesebb szó esik, hogy az online terület 728 millió dolláros veszteséggel zárt ebben a negyedévben, ami két millióval több is az előző időszakhoz képest. Bár a cégnél azt mondják, hogy idő kell amíg ez a terület fejlődik és végre profitot kezd termelni, de ez már a huszonkettedik negyedéves zárás amikor képtelen erre. Most egyetlen év alatt ráadásul 2,5 milliárd veszteséget produkált.

A Microsoft ugyan megengedheti magának, hogy pénzt veszítsen, hiszen más ágazatai jó profitot hoznak, lényegében azok tartják el az online szolgáltatásokkal foglalkozó egységet, ugyanakkor a Windows-ból származó bevételek csökkentek. Vélhetően érdemes lenne stratégiát váltaniuk az online szektorban. 

A Microsoft a profitkiesést most a Yahoo-val kötött keresési megállapodással magyarázza, ami nagy ráfordítást igényelt, főleg adminisztrációs téren, amiből a vállalat folyamatosan próbál lefaragni. Érdekes lesz a következő negyedév, hiszen a Microsoft most vásárolta meg a Skype-ot ami szintén egy olyan online szolgáltatás, ami eddig csak vitte a pénzt. Kiderül, tud-e fordítani a Microsoft az eddig pénzügyileg sikertelen online terület működésén.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés