Összesítés előtt kiszivárgó költési adatok

Szerző: digibiz Forrás: digibiz

Címkék: IAB

2011.
02.02.
23:36

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A mai nap folyamán kiszivárgott néhány adat az online piac tavalyi hirdetési bevételeit bemutató jelentésből. Növekedés látszik, de a nyilatkozó IAB tagok szerint az adatok bár helytállóak, nem a teljes költést mutatják. A végső adatokra még néhány hetet várni kell.

Az online reklámköltéseket bemutató jelentést az Interactive Advertising Bureau (IAB) magyarországi tagozata és a PWC tanácsadó cég közösen adja ki minden évben, összesítve a piac szereplőinek bevallásait.

A kiszivárgó adatok, bár az online költések növekedését mutatják, az eddigieknél jelentősen kisebb bevételt tükröznek. Az adatok alapján a hazai online net-net költés 12,4 milliárd volt, ami elvileg alig haladja meg a 2006-os évről nyilvánosságra hozott adatokat.

A digibiz.hu-nak nyilatkozó források szerint helytálló, de csak részadatokról van szó, az egyes részterületek összesítése még zajlik. Az online hirdetési piac négy szegmensből tevődik össze, ezek a reklámfelületeken (display), a keresőkön (search), az apróhirdetés formában (listing) és emailként megjelenő hirdetések.

A hivatalos adatok alapján 2009-ben a teljes nettó online reklámköltés elérte a 23,3 Mrd forintot, ami a teljes reklámtorta 14,4%-a volt. Az adatokat további 480 milliónyi mobil költés egészíti ki. A számok jól mutatták a válság hatását, a 2008-as 42%-os növekedés után jelentősebben kisebb, 7%-os, mintegy másfél milliárd forintos bővülést produkált.

A Kreatív online decemberben közölte a Magna Global becslését, amely a világ hirdetési piacának növekedését 2010-ben 6,9%-osra prognosztizálta 2009-hez képest. A médiaügynökségek szervezete a globális reklámpiac több mint 5%-os növekedését vetíti előre 2011-re. Az online szegmens az elmúlt években jobban nőtt, mint a teljes reklámpiac. A Magna Global szerint egyes online szegmensek, például az online videó, az elkövetkezendő időszakban több mint 19%-os éves növekedés elé néznek.

Az IAB ígérete szerint heteken belül összesítik az adatokat. A 2009-re vonatkozó számok tavaly március 30-án jelentek meg.

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés