A közösségi oldalak húzzák idén az online reklámköltéseket

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu/ Marketing&Media -Ipsos

Címkék: online marketing | saleshouse | IAB | negyedéves jelentés

2010.
04.21.
14:25

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A digibiz.hu megkísérelte előrevetíteni az idén várható online értékesítések alakulását és a várható költéseket. Az általunk megkeresett nagyobb sales house-ok és kiadók, valamint a ma közzétett Magyar Médiaindex felmérés szerint, 2010 második negyedévében nő az internet reklámbevétele - a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. Amerikában rekord év volt a 2009-es év.

A tavalyi év konkrét számadatai alapján 2009-ben az egész reklámtorta nettó áron ugyan csökkent (162 milliárd forintra, a 2008-as 200,6 milliárdhoz képest), de az interneten közzétett hirdetések jelentősége, vagyis a reklámtortában való részesedése 14,4 %-ra nőtt, összesen 23,3 milliárd forintos reklámköltéssel. Az évtizedes viszonylatban folyamatosan izmosodó reklámtorta a tavalyi, válság okozta mélyrepüléssel az 5 évvel ezelőtti költések szintjére csúszott vissza, az online piac viszont egyre terebélyesebb: a rádiót már maga mögé utasítva a nyomtatott sajtó és a vezető televízió után a harmadik legjelentősebb hirdetési felületté válva 6,9 %-al növekedett tavaly, úgy, hogy a vezető szektorok kivétel nélkül jelentőset buktak (tévé 16,5 %, nyomtatott sajtó 27,8 %). A tavalyi IAB-adatok szerint az online legerősebb faktora a display volt 59 %-al, 22 % a keresőmarketing (ez nőtt a legdinamikusabban), 15 % a listázás, az e-mail-hirdetések pedig 4 %-ot tettek ki.

Lassít, de nem gyengül az online


Holman Endre, a Generál Média tulajdonos-vezetője kérdésünkre elmondta, hogy az általa irányított online portfólió az idei első negyedévben 30%-kal nagyobb bevételt hozott, mint 2009 első három hónapjában. A szokásos banneres megjelenések iránt csökken a kereslet, drasztikusan növekszik viszont az értékesítést közvetlenül támogató megoldások (online DM, regisztrációs kampány) bevételi szegmense - mondta Holman. Az EVO Média vezetője, Péli Árpád ugyancsak növekedésről adott számot: az ismert online sales house idén az első negyedévben az előző év azonos időszakához képest 10%-os bevételnövekedést könyvelt el. Péli szerint a második negyedévben várhatóan ennél kisebb lesz a bővülés, ugyanis tavaly a második negyedév igen erősre sikerült.




Ezt támasztja alá az a ma közzétett jelentés is, melyben a hirdetőknél, médiatulajdonosoknál, illetve ügynökségeknél dolgozó 100 befolyásos szakembert és vállalatvezetőt kérdezték arról, hogy szerintük miként alakulnak a hazai médiaköltések. A Marketing&Media és az Ipsos által készített Magyar Médiaindex felmérésből kiderül, hogy a megkérdezett szakemberek 83 százaléka szerint nő az internet reklámbevétele 2010 második negyedévében a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva.

Az országos televízióknál fordított ez az arány, a kutatásban részt vevők fele voksolt a csökkenés mellett, a növekedésre pedig 30 százalék látott esélyt. A napilapok, magazinok, rádiók esetében a többség - 73, 63, illetve 68 százalékos arányban - visszaesést valószínűsített, s körülbelül 15-25 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan bevételeket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről a napilapoknál csupán 3, a magazinoknál 13, a rádióknál pedig 17 százalék számolt be. A kutatásban résztvevők 40 százaléka mondta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, s 10 százalékkal többen állították, hogy növelik (34 százalék) kiadásaikat, mint ahányan csökkentik (24 százalék) - derül ki az Ipsos és a Marketing&Media felméréséből.
A Médiaindex bázisértéke - ha a kedvező és kedvezőtlen várakozások ugyanakkorák lennének - 1000 pont lenne, de mivel az esetek nagyobb részében inkább csökkenést várnak, az index esett, értéke 985. Az eredmény javuló tendenciát mutat, az első negyedéves felmérésben ennél alacsonyabb, 972 volt ez az érték. Akkor ugyanis pesszimistábbak voltak a megkérdezettek. Az országos csatornáknál például a jelenlegi 29 százalékkal szemben mindössze 5 százalék látott előre növekedést, de az internet esetében is alacsonyabb volt a bővülésre utaló szám, a mostani 83 százalékkal szemben mindössze 71. A rádiókra vonatkozóan is optimistább becslések születtek a második negyedévben, körülbelül kétszer annyian vetítik elő a növekedést ennél a médiumnál, mint három hónapja.

Olvassa tovább a cikket!

    
1 hozzászólás 

2010.
04.22.
13:00

kiado
nekem hiába mondják, pár éven belül úgy is meghal az egész rendszer...a nagyok kiviszik a tőkét.n

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

A Netrisk.hu megéri a pénzét?

A tavalyi évben közel 1,4 milliárd forintos árbevételt produkáló Netrisk.hu többségi tulajdonát a napokban szerezte meg az Enterprise Investors, több mint 6 milliárd forintért. Az üzlet nem csak az évi több száz millió forintos osztalékért érte meg.

Brutális növekedés a Netrisknél Brutális növekedés a Netrisknél

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés