A válság nyertesei - rekordév az amerikai online hirdetői piacon

Szerző: digibiz Forrás: www.smallbusinesscomputing.com

Címkék: hiredtő | weboldal |

2010.
04.20.
14:55

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Mennyit ér egy weboldal egy hirdetőnek? Az internet legnagyobb portáljai számára akár egymillió dollárnál is többet hozhat, ha egy nagy forgalmú napon ad el egy egész oldalas hirdetést. Válság ide vagy oda, a webes reklám még mindig az egyik legértékesebb eszköz a hirdetők kezében.

A Broadpoint AmTech pénzügyi elemző cég szerint az amerikai online hirdetők rekord összeget, 6,3 milliárd dollárt költöttek el 2009 negyedik negyedévében. Ez 2,6 százalékkal több az előző év hasonló időszakához, és 14 százalékkal több az előző negyedévhez képest. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és könyvelő partnerük a PriceWaterhouseCoopers jelentését a szektor megfigyelői a javulás jeleként veszik, nemcsak az online hirdetési piacon, de a vele szoros összeköttetésben levő e-kereskedelemben is. Hiszen ez ugyan jó hír az olyan nagy reklám-alapú cégek számára is mint a Google és a Yahoo, valamint a kisebb webáruházakat is arra ösztönzi, hogy visszatérjenek a hirdetéshez.

Az IAB a jelentését az USA-ra korlátozta, de egy másik előrejelző cég szerint remélhetőleg globálisan is hasonlóak a kilátások. A Zenith Optimedia előre vetíti, hogy a költés a teljes média iparágban 2, 2 százalékkal fog emelkedni 2010-ben, jócskán felhúzva ezzel előző 0,9 százalékos jóslatát. A feltámadóban levő online reklám piac miatt a Broadpoint egy új kutatási projektet indított, elemzendő a négy legnagyobb forgalmú weboldal - AOL, Yahoo, MSN, YouTube - reklámtevékenységét. A fő tanulság az lett, hogy az online hirdetők komoly összegeket hajlandóak fizetni prémium elhelyezésért a kezdőlapokon" - derült ki  Ben Schachter elemzésből.
 
Gazdag média, teljesítmény alapú reklámok
 
Míg a reklámpiac egyre több jelét mutatja a stabilizációnak, a Broadpoint határozott különbségeket lát abban, hogy egyes szereplők hogyan használják ki legértékesebb felületeiket,  és tippeket ad a kisebb szereplőknek, hogy hogyan használják ki a lehetőségeiket.

AFP foto


A YouTube például, erősen támaszkodik a szórakoztató iparra, amely felületet keres filmek és egyéb tartalmak népszerűsítéshez. Előre látható volt, hogy ez az oldal a legjobb a videó híredések elhelyezésére. Az AOL volt az egyetlen másik site amely videó reklámokat helyezett oldalára, bár ezek csak a teljes elhelyezés 1,16 százalékát tették ki. A YouTube mellett az Schachter az AOL-t nevezte meg a "leg kreatívabb"-nak a csoportban a gazdag-média tartalmakkal való kísérletezésben, főleg a Time Warnertől való elszakadása óta. Az AOL oldalának majd 23 százaléka gazdag-média hirdetések voltak, gyakran olyanok felugró reklámok, amikre kattintani kell, hogy a látogató lássa az alatta levő tartalmat. "Ez ugyan segítette az AOL-t a reklámpiacba való integrálódásban, de idővel elválik, hogy ezt a stratégiát hogyan fogadják a felhasználók, akik közül ezt sokan tolakodásnak veszik" -  mondta Schachter.
 
Az MSN más megközelítést használt, az oldalát teljesítmény alapú, direkt válasz reklámokkal tűzdelte tele. A Broadband elemzése szerint a direkt válasz reklámok adták az MSN hirdetési felületének 57 százalékát. A branding kampányt választó hirdetőknek továbbra is a Yahoo a kedvence. A Broadpoint az találta, hogy a Yahoo hiredetéseinek hozzávetőlegesen egyharmada kizárolag branding célokból került elhelyezésre, ezzel a második volt a szegmensben a YouTube után. Az MSN-el ellentétben a Yahoo alig keltette fel a dirket-válasz kampányt használók érdeklődését.
 
Szumma

Összességében a Broadpoint által megvizsgált reklámok 93 százaléka tartalmazott valamiféle gazdag-média elemet, úgy is mint interaktív felület, videó, felugró ablak stb. túl a statikus banneren, egyszerű szövegen. Iparáganként a Telecom és a média cégek voltak a legnagyobb számban képviselve, együtt 27 százalékát adva a teljes hirdetési mennyiségnek az említett négy (AOL, Yahoo, MSN, YouTube) oldalon. A Telecom oldalon a költés nagy része a vezeték nélküli szektorból jött, amit az AT&T és a Sprint vezetett, új okostelefonjaikat reklámozva. A média cégek gyakran új filmeiket reklámozták, elsősorban a YouTube-on. A pénzügyi szektor, elsősorban olyan cégek mint a LowerMyBills.com és a LendingTree.com volt a második legnagyobb szereplő, a piac 14 százalékát kitéve.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

ADSL vagy mobilnet?

További villámkérdések  Szavazás állása

Augmented reality: Hallott már róla?

Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.

A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei A kiterjesztett valóság üzleti lehetőségei

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés