Megdöbbentő kötelező eredmények

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online biztosítás | online kgfb

2010.
11.02.
10:42

1 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Beköszöntött a november, ismét megkezdődhet a kötelező gépjármű felelősség biztosítás (kgfb) szezon, amikor biztosítók és alkuszok sokasága próbálja meggyőzni a felhasználókat az átkötés fontosságáról. A szakmához értő körökben a kgfb kampányt szokás az internet elterjedés egyik fő drivereként emlegetni, igazuk is van az öreg rókáknak: a 2000-es évek elején a nagyon vérszegény online szolgáltatás palettán ez volt az egyetlen valódi online előnyöket megtestesítő eszköz.

November első napján tesztelni próbáltuk a piacvezető alkuszok online biztosítás kötő alkalmazásait, nem jártunk túl nagy szerencsével, a kampány 16. órájában még csak a Netrisk és a Biztositok.hu oldalain lehet a jövő évi kötelezőt kalkulálni, a másik két nagy játékos clb.hu és a biztositas.hu még nem készült el a fejlesztésekkel, vagy rejtélyes okokból titkolja náluk hogyan lehet tarifálni.

A Netrisk a piac legrégebbi szerelője, a nyáron rekord áron kelt el, új gazdája folytatta a hagyományokat, a megszokott kezdőoldal fogadja a felhasználókat, a tesztünk idején (15.30 kor ennyi idő telt el a kampány kezdete óta), már 327 000 tarifáláson voltak túl, 13000 forint feletti átlagos megtakarítást produkálva. A Netrisk kötési folyamata egy kötelező választó oldallal indul, ahol a felhasználó választhat a jól leírt kötési szituációk közül, ezt követően öt oldalon át kérnek adatokat a felhasználótól, a kimerítő adat kitöltés eredményeként a 6. oldalon megkapja a felhasználó az általa keresett adatokat, ezt követően még körülbelül ugyanennyi oldal van hátra a kötésig. A Netrisk oldala külsejében az elmúlt években keveset változott, tulajdonosai egészen biztosan elégedettek a hatékonyságával.



A biztositok.hu új szereplő, idei a második kampánya, de már akkora rutint szerzett, hogy több, évek óta piacon lévő versenytársát leelőzte az adatfeldolgozásban. A biztositok.hu kezdőoldala nem a piac legszebb desingja, sőt szinte kellemetlen színeket használ. Az oldal kalkulátorra kísértetiesen hasonlít a Netriskére, itt is a 6. oldal hoz eredményeket, sok hasznos dologgal kevesebb, mint a Netrisk, de egy ügyes húzás a tarifálás során kötelező elemként elkért e-mail cím.

A clb.hu jelentős piaci szereplő, ezért is furcsa, hogy csak késő délutánra tudott működő képes kalkulátort adni az autósoknak, 7 oldalon keresztül gyűjti a rendszer az adatokat, ezután kapunk eredményt, de az eredmény oldal annyiban több mint a konkurenseké, hogy egyből Casco ajánlattal is szolgál. A clb kalkulátorán látszik, hogy internethez értők rakták össze, talán A/B teszt is volt, jól használható, profi munka.

A biztositas.hu készült el utoljára a kalkulátorával, hiába indult az óriás plakát kampányuk időben, ha nem volt hol biztosítási díjat számolni a felhasználóknak. A biztositas.hu esetében a címlapról egy promóciót hirdető oldalra érkezünk, amin a legkisebb felület a díjszámítás gomb, a kalkuláció 5 oldalon keresztül zajlik, sajnos az eredmény oldalt nem kaptuk meg, hiába vártunk rá hosszú perceken át.

Sajnos a magyar online alkusz szakma kicsit lemaradt a világ élvonalától, alacsony minőségű webergonómiailag kifogásolható oldalakon kínálnak biztosítás kötést a piac vezető alkuszok. Jól láthatólag ebből az iparágból is hiányoznak a képzett és tapasztalt szakemberek, pedig pénz volna rájuk, több milliárd cserél gazdát az alkusz oldalakon évről évre.
    
1 hozzászólás 

2010.
11.03.
22:03

shoper
szánalmas. hogy itt jár a magyar e-commerce...

1

 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

Domainháború közeleg

Évtizedek óta kőbevésett szabályok uralták a domain piacot, csupán apróbb fejlődés, például újonnan létrejövő országoknak kiosztott domainek színesítették a palettát. Viszont a 2010-es évek elejére tervezett forradalmi változások napjainkban lettek aktuálisak, így már készülhetünk a nagy domainháborúkra.

Hamarosan elfelejthetjük a jelenlegi domain rendszert Hamarosan elfelejthetjük a jelenlegi domain rendszert

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés