Offline reklámok online játékokban

Szerző: digibiz Forrás: wsj.com

Címkék: marketing

2011.
06.27.
11:25

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egyre többet játszunk a mobilunkon. Két új cég pedig úgy akarja ezt reklámozásra használni, hogy közben ne zavarja meg a felhasználókat a játékélményben.

A Kiip és a Tap.Me stratégiája túllép az egyszerű banneres hirdetéseken, amelyek tényleg zavaróak tudnak lenni, pláne ha éppen szórakozásból játszana az ember. Ők úgy helyeznek el reklámokat, hogy például a hirdető támogathat egy extra eszközt, bónusz a játékban, és ezzel pozitív reakciót válthatnak ki a játékosokban. 

Amikor valaki olyan játékkal játszik, amely Kiipet használ, és elér egy bizonyos pontszámot, kap egy offline felhasználható kupont az egyik hirdetőtől, ez pedig a játékélményt is fokozza. A Tap-nél pedig a hirdetők kiválaszthatnak speciális eszközöket, amelyeken megjeleni a márka a játékokban. Ezekkel az eszközökkel pedig a játékban virtuális pénzt lehet akár gyűjteni, amiért egy idő után szintén bónuszok üthetik a játékos markát.
A Tap.Me jelenleg a Wm. Wrigley Jr. Co-val folytat tárgyalásokat, akik többek közt a népszerű Charmed játékot is viszik, ami idén elérheti a 40 milliós játékosszámot. A Kiip pedig például a Dr Pepper Snapple Group Inc-nek bonyolított már le ilyen játékon belüli kampányt, de a Sephora-val is együtt dolgoztak. 

Nem véletlen, hogy megnőtt az érdeklődés a játékokban elhelyezett reklámok iránt, hiszen ugrásszerűen megnőtt azoknak a száma akik játszanak mobilukon, főleg ahogy fejlődnek az okostelefonok. A Nielsen felmérése szerint az iPhone tulajdonosok 74 százaléka játszott a legutóbbi hónapban készülékán az Android platformot használóknak pedig a 66 százaléka. Ezekre a játékokra nem lehet annyira azokat a hagyományos videójátékos hirdetéseket alkalmazni, mint amikor elhelyeznek a játékon belül egy hirdetőtáblán egy reklámot. Ráadásul figyelembe kell venni, hogy nagyjából ugyanannyi nő játszik telefonon mint férfi. Emiatt olyan márkák is szóbajöhetnek, amelyeket például nem reklámoznának egy XBox-os autóversenyben. 
A mobilos hirdetésekre fordított reklámköltés folyamatosan növekszik, idén az eMarketer 1,1 milliárdot becsül Amerikában, ami ugyan a teljes piac költéséhez mérten nem túl sok, de stabil. Azzal pedig, hogy felismernek ilyen új lehetőségeket csak méginkább növelhetik.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Google vagy Yahoo?

További villámkérdések  Szavazás állása

Önkormányzat vs. internet

A GKIeNET magyarországi önkormányzatok körében 2008-ban készített kutatása alapján számítógéppel rendelkező önkormányzatok 67%-a rendelkezik saját honlappal. Olvassa el a teljes cikket!

Mobil kontra vezetékes net Mobil kontra vezetékes net

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés