Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop

2010.
07.16.
12:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Magyarországon még mindig van növekedési lehetőség az e-kereskedelemben, ezt az általunk megkérdezett webáruházak vezetői is alátámasztották: a válság ellenére is növelni tudták az elmúlt két évben a bevételeiket. A piackutatók becslése alapján a 2008-ban még 60 milliárdos piac idén akár 135 milliárd forintos forgalmat is bonyolíthat. A VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hoyg idén az online áruházak értékesítéséből származó árbevétele 160-220 millió forint között mozog, az átlag értékesítés tranzakcióként 10 ezer forint körül alakul. 2010 áprilisában 2700 kosaras rendszerben értékesítő e-boltok működött hazánkban, az internetes értékesítés a kiskereskedelmi forgalom 1,6 százalékát adta. Ezen a területen azonban növekedés várható, mivel a válság miatt árérzékennyé váló fogyasztók egyre inkább a világhálón keresik a kedvezőbb lehetőségeket.

Érdekes, hogy a növekedés nem a webshop-választék bővülésének tudható be, hanem annak, hogy a piacvezetők növelték a forgalmukat. Az online boltok összesített hazai forgalma 2009-ben nagyjából 100 milliárd forint volt, ami - a GKIeNet Internetkutató és Tanácsadó adatai szerint - az előző év mérlegének majdnem a kétszerese. A KutatóCentum 2009-es E-Shopping Riportja szerint pedig a hetente netezők 78 százaléka legalább egyszer kipróbálta az online vásárlást.

Akcióban a szezonális termékek

A Praktiker webshopja  többnyire a barkácsáruház akcióit követi, azonban 700-1500 termék csak internetes rendeléssel vásárolható meg kedvezményes áron. Az online áruházban jellemzően kétheti váltással cserélődnek az akciós termékek, jelenleg - többek között - az elektromos kerékpárokat kínálják olcsóbban a weben, de ilyenkor akciós a klíma, a kerti bútor vagy a kempingezéshez szükséges eszközök.

Hallgat László, a Praktiker Magyarország Kft. webshop vezetője szerint a gazdasági válság miatt nem csökkent az interneten vásárlók száma, sőt az előző időszakhoz képest tíz százalékos bővülést könyvelhet el az online áruház. "Úgy tapasztaltuk, hogy kevésbé csábító a webshop látogatói számára az árengedmény, sokkal inkább kedvelik az olyan akciókat, amikor ingyenes házhozszállítással kínálunk bizonyos termékeket." - részletezi Hallgat László.




Nagy Sándor, a G'Roby Netshop Kft. képviselője elmondta, az üzletlánc online boltja nem készül külön "nyári árleszállítással", ebben az időszakban is a HETI 21 akcióval csalogatják be a virtuális piactérre a vásárlókat, azonban akárcsak ősszel vagy télen, nemcsak a szezonnak megfelelő termékeket kínálják jelentős kedvezménnyel, persze az akciós kínálatban most kiemelten szerepelnek a jégkrémek, ásványvizek és naptejek.

Az élelmiszer házhozszállítást itthon meghonosító G'Roby akciójának a célja, hogy a regisztrált vevők a heti vagy kétheti nagybevásárlásokat a webshopban intézzék. A számok azt mutatják, hogy egyre népszerűbb a magyarok körében a napi használati cikkek online beszerzése, még a válság sem vetette vissza az internetes rendelések számát a G'Roby-nál, a vásárlószám folyamatosan nő, csupán a kosárátlag csökkent körülbelül tíz százalékkal."

Idén előbb kezdték az árleszállítást

"A multinacionális áruházak akcióit követő offline újságokkal szemben az online boltok nem tudnak versenyezni." - véli Ljasuk Dimitry, a Globalplaza.hu ügyvezetője. Azért akad néhány kivétel, a szezonális termékeket forgalmazó webshopok, például a grill kellékeket, kerti bútorokat és napszemüvegeket kínáló webáruházak megérezték a rossz időt, ezért már június végén, legkésőbb július elején komoly árleszállításba kezdtek. De idén nyáron slágertermék a GPS-készülék és a helymeghatározóval felszerelt telefon, illetve a foci vébé miatt a meccs nézéséhez szükséges kellékek, például nagyképernyős televíziók, HD vevőboxok és projektorok, melyeket szintén jelentős kedvezménnyel kínálnak.

Menő az online és bővül is

A folyamatosan bővülő hazai netshop piac azonban eltörpül a kínai vagy brit online értékesítési szegmens mellet. A kínai elektronikus kiskereskedelem első számú platformján - a Taobaon - az elmúlt öt évben már több mint egymillióan nyitottak online boltot. Ha hinni lehet a statisztikáknak, a kínai webshopok havi forgalma néhány ezer jüan, vagyis 30-60 ezer forint, ám éves szinten 29 milliárd dolláros bevételt termelnek tulajdonosaiknak.

Az Amazonon is hasonló nagyságrendű online bolt üzemel, csak 2007-ben 1,3 milliót nyitottak, viszont az eBay-en öt évvel ezelőtt már 4 millió eladó kínálta az áruit. Az Amazon németországi webshopjában ettől az évtől már péksüteményeket, zöldséget, gyümölcsöt, borokat és a legkülönbözőbb biotermékeket is kínálják az érdeklődőknek, sőt még aznap házhoz viszik a megrendelt árut. A bővítés meghozta a németeknél a kívánt eredményt, az Amazon.com átlagosan 46 százalékkal növelte az eladásait az első negyedévben, csak az elektronikai és általános árucikkek területén 72 százalékos volt az emelkedés.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Torrent vagy iTunes?

További villámkérdések  Szavazás állása

ÜGYFÉLKAPU

Bár karbantartás miatti leállások a jövőben is várhatók, az ügyfélkapu köszöni szépen, rekord látogatottság mellett működik. A közel ötmilliárdos EU-s finanszírozású rendszer fejlesztéséről Oláh Istvánt, az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózatot és a Kormányzati Portált üzemeltető Kopint-Datorg Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

Két éven belül illeték is fizethető az ügyfélkapun keresztül - interjú Két éven belül illeték is fizethető az ügyfélkapun keresztül - interjú

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés