Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok
Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu
Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop
A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.
Magyarországon még mindig van növekedési lehetőség az e-kereskedelemben, ezt az általunk megkérdezett webáruházak vezetői is alátámasztották: a válság ellenére is növelni tudták az elmúlt két évben a bevételeiket. A piackutatók becslése alapján a 2008-ban még 60 milliárdos piac idén akár 135 milliárd forintos forgalmat is bonyolíthat. A VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hoyg idén az online áruházak értékesítéséből származó árbevétele 160-220 millió forint között mozog, az átlag értékesítés tranzakcióként 10 ezer forint körül alakul. 2010 áprilisában 2700 kosaras rendszerben értékesítő e-boltok működött hazánkban, az internetes értékesítés a kiskereskedelmi forgalom 1,6 százalékát adta. Ezen a területen azonban növekedés várható, mivel a válság miatt árérzékennyé váló fogyasztók egyre inkább a világhálón keresik a kedvezőbb lehetőségeket.Érdekes, hogy a növekedés nem a webshop-választék bővülésének tudható be, hanem annak, hogy a piacvezetők növelték a forgalmukat. Az online boltok összesített hazai forgalma 2009-ben nagyjából 100 milliárd forint volt, ami - a GKIeNet Internetkutató és Tanácsadó adatai szerint - az előző év mérlegének majdnem a kétszerese. A KutatóCentum 2009-es E-Shopping Riportja szerint pedig a hetente netezők 78 százaléka legalább egyszer kipróbálta az online vásárlást.
Akcióban a szezonális termékek
A Praktiker webshopja többnyire a barkácsáruház akcióit követi, azonban 700-1500 termék csak internetes rendeléssel vásárolható meg kedvezményes áron. Az online áruházban jellemzően kétheti váltással cserélődnek az akciós termékek, jelenleg - többek között - az elektromos kerékpárokat kínálják olcsóbban a weben, de ilyenkor akciós a klíma, a kerti bútor vagy a kempingezéshez szükséges eszközök.
Hallgat László, a Praktiker Magyarország Kft. webshop vezetője szerint a gazdasági válság miatt nem csökkent az interneten vásárlók száma, sőt az előző időszakhoz képest tíz százalékos bővülést könyvelhet el az online áruház. "Úgy tapasztaltuk, hogy kevésbé csábító a webshop látogatói számára az árengedmény, sokkal inkább kedvelik az olyan akciókat, amikor ingyenes házhozszállítással kínálunk bizonyos termékeket." - részletezi Hallgat László.

Nagy Sándor, a G'Roby Netshop Kft. képviselője elmondta, az üzletlánc online boltja nem készül külön "nyári árleszállítással", ebben az időszakban is a HETI 21 akcióval csalogatják be a virtuális piactérre a vásárlókat, azonban akárcsak ősszel vagy télen, nemcsak a szezonnak megfelelő termékeket kínálják jelentős kedvezménnyel, persze az akciós kínálatban most kiemelten szerepelnek a jégkrémek, ásványvizek és naptejek.
Az élelmiszer házhozszállítást itthon meghonosító G'Roby akciójának a célja, hogy a regisztrált vevők a heti vagy kétheti nagybevásárlásokat a webshopban intézzék. A számok azt mutatják, hogy egyre népszerűbb a magyarok körében a napi használati cikkek online beszerzése, még a válság sem vetette vissza az internetes rendelések számát a G'Roby-nál, a vásárlószám folyamatosan nő, csupán a kosárátlag csökkent körülbelül tíz százalékkal."
Idén előbb kezdték az árleszállítást
"A multinacionális áruházak akcióit követő offline újságokkal szemben az online boltok nem tudnak versenyezni." - véli Ljasuk Dimitry, a Globalplaza.hu ügyvezetője. Azért akad néhány kivétel, a szezonális termékeket forgalmazó webshopok, például a grill kellékeket, kerti bútorokat és napszemüvegeket kínáló webáruházak megérezték a rossz időt, ezért már június végén, legkésőbb július elején komoly árleszállításba kezdtek. De idén nyáron slágertermék a GPS-készülék és a helymeghatározóval felszerelt telefon, illetve a foci vébé miatt a meccs nézéséhez szükséges kellékek, például nagyképernyős televíziók, HD vevőboxok és projektorok, melyeket szintén jelentős kedvezménnyel kínálnak.
Menő az online és bővül is
A folyamatosan bővülő hazai netshop piac azonban eltörpül a kínai vagy brit online értékesítési szegmens mellet. A kínai elektronikus kiskereskedelem első számú platformján - a Taobaon - az elmúlt öt évben már több mint egymillióan nyitottak online boltot. Ha hinni lehet a statisztikáknak, a kínai webshopok havi forgalma néhány ezer jüan, vagyis 30-60 ezer forint, ám éves szinten 29 milliárd dolláros bevételt termelnek tulajdonosaiknak.
Az Amazonon is hasonló nagyságrendű online bolt üzemel, csak 2007-ben 1,3 milliót nyitottak, viszont az eBay-en öt évvel ezelőtt már 4 millió eladó kínálta az áruit. Az Amazon németországi webshopjában ettől az évtől már péksüteményeket, zöldséget, gyümölcsöt, borokat és a legkülönbözőbb biotermékeket is kínálják az érdeklődőknek, sőt még aznap házhoz viszik a megrendelt árut. A bővítés meghozta a németeknél a kívánt eredményt, az Amazon.com átlagosan 46 százalékkal növelte az eladásait az első negyedévben, csak az elektronikai és általános árucikkek területén 72 százalékos volt az emelkedés.
Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!
Legolvasottabb
Legfrissebb
- Lefokozta a Facebook a Zyngát 2012. november 30., péntek
- Európába jön a Nook 2012. augusztus 21., kedd
- Mi marad, ha jön a magyar Amazon? 2012. augusztus 4., szombat
- Sokmillió dollárt kereshet a Yahoo új vezérigazgatója 2012. július, 23., hétfő
- Mobilfizetés egyetlen felületen 2012. július, 11., szerda
- Csökken az Apple előnye 2012. július, 4., szerda
- Soha nem látott mélységben a Groupon 2012. június 5., kedd
- Kinek kell az origo? 2012. június 4., hétfő
- A Microsoft 300 millió dollárt fektet e-könyvbe 2012. május 2., szerda
- Mégsem májusban lép tőzsdére a Facebook? 2012. április 27., péntek
Hírlevélre feliratkozás
Torrent vagy iTunes?
Augmented reality: Hallott már róla?
Az augmented reality mobiltechnológiára való átterjedése előrevetíti, hogy a jövőben mobiljaink fő feladata lesz tetszőleges pillanatban összekötni a digitális és a valódi világot. Kereséseinket intuitív módon, a fizikai világra kiterjesztve futtathatjuk, a találatok pedig szintén kézzelfogható valóságként érkeznek szempillantás alatt.
Hirdetés
Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak