Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: online kereskedelem | internetes fizetés | webshop

2010.
07.16.
12:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Magyarországon még mindig van növekedési lehetőség az e-kereskedelemben, ezt az általunk megkérdezett webáruházak vezetői is alátámasztották: a válság ellenére is növelni tudták az elmúlt két évben a bevételeiket. A piackutatók becslése alapján a 2008-ban még 60 milliárdos piac idén akár 135 milliárd forintos forgalmat is bonyolíthat. A VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hoyg idén az online áruházak értékesítéséből származó árbevétele 160-220 millió forint között mozog, az átlag értékesítés tranzakcióként 10 ezer forint körül alakul. 2010 áprilisában 2700 kosaras rendszerben értékesítő e-boltok működött hazánkban, az internetes értékesítés a kiskereskedelmi forgalom 1,6 százalékát adta. Ezen a területen azonban növekedés várható, mivel a válság miatt árérzékennyé váló fogyasztók egyre inkább a világhálón keresik a kedvezőbb lehetőségeket.

Érdekes, hogy a növekedés nem a webshop-választék bővülésének tudható be, hanem annak, hogy a piacvezetők növelték a forgalmukat. Az online boltok összesített hazai forgalma 2009-ben nagyjából 100 milliárd forint volt, ami - a GKIeNet Internetkutató és Tanácsadó adatai szerint - az előző év mérlegének majdnem a kétszerese. A KutatóCentum 2009-es E-Shopping Riportja szerint pedig a hetente netezők 78 százaléka legalább egyszer kipróbálta az online vásárlást.

Akcióban a szezonális termékek

A Praktiker webshopja  többnyire a barkácsáruház akcióit követi, azonban 700-1500 termék csak internetes rendeléssel vásárolható meg kedvezményes áron. Az online áruházban jellemzően kétheti váltással cserélődnek az akciós termékek, jelenleg - többek között - az elektromos kerékpárokat kínálják olcsóbban a weben, de ilyenkor akciós a klíma, a kerti bútor vagy a kempingezéshez szükséges eszközök.

Hallgat László, a Praktiker Magyarország Kft. webshop vezetője szerint a gazdasági válság miatt nem csökkent az interneten vásárlók száma, sőt az előző időszakhoz képest tíz százalékos bővülést könyvelhet el az online áruház. "Úgy tapasztaltuk, hogy kevésbé csábító a webshop látogatói számára az árengedmény, sokkal inkább kedvelik az olyan akciókat, amikor ingyenes házhozszállítással kínálunk bizonyos termékeket." - részletezi Hallgat László.




Nagy Sándor, a G'Roby Netshop Kft. képviselője elmondta, az üzletlánc online boltja nem készül külön "nyári árleszállítással", ebben az időszakban is a HETI 21 akcióval csalogatják be a virtuális piactérre a vásárlókat, azonban akárcsak ősszel vagy télen, nemcsak a szezonnak megfelelő termékeket kínálják jelentős kedvezménnyel, persze az akciós kínálatban most kiemelten szerepelnek a jégkrémek, ásványvizek és naptejek.

Az élelmiszer házhozszállítást itthon meghonosító G'Roby akciójának a célja, hogy a regisztrált vevők a heti vagy kétheti nagybevásárlásokat a webshopban intézzék. A számok azt mutatják, hogy egyre népszerűbb a magyarok körében a napi használati cikkek online beszerzése, még a válság sem vetette vissza az internetes rendelések számát a G'Roby-nál, a vásárlószám folyamatosan nő, csupán a kosárátlag csökkent körülbelül tíz százalékkal."

Idén előbb kezdték az árleszállítást

"A multinacionális áruházak akcióit követő offline újságokkal szemben az online boltok nem tudnak versenyezni." - véli Ljasuk Dimitry, a Globalplaza.hu ügyvezetője. Azért akad néhány kivétel, a szezonális termékeket forgalmazó webshopok, például a grill kellékeket, kerti bútorokat és napszemüvegeket kínáló webáruházak megérezték a rossz időt, ezért már június végén, legkésőbb július elején komoly árleszállításba kezdtek. De idén nyáron slágertermék a GPS-készülék és a helymeghatározóval felszerelt telefon, illetve a foci vébé miatt a meccs nézéséhez szükséges kellékek, például nagyképernyős televíziók, HD vevőboxok és projektorok, melyeket szintén jelentős kedvezménnyel kínálnak.

Menő az online és bővül is

A folyamatosan bővülő hazai netshop piac azonban eltörpül a kínai vagy brit online értékesítési szegmens mellet. A kínai elektronikus kiskereskedelem első számú platformján - a Taobaon - az elmúlt öt évben már több mint egymillióan nyitottak online boltot. Ha hinni lehet a statisztikáknak, a kínai webshopok havi forgalma néhány ezer jüan, vagyis 30-60 ezer forint, ám éves szinten 29 milliárd dolláros bevételt termelnek tulajdonosaiknak.

Az Amazonon is hasonló nagyságrendű online bolt üzemel, csak 2007-ben 1,3 milliót nyitottak, viszont az eBay-en öt évvel ezelőtt már 4 millió eladó kínálta az áruit. Az Amazon németországi webshopjában ettől az évtől már péksüteményeket, zöldséget, gyümölcsöt, borokat és a legkülönbözőbb biotermékeket is kínálják az érdeklődőknek, sőt még aznap házhoz viszik a megrendelt árut. A bővítés meghozta a németeknél a kívánt eredményt, az Amazon.com átlagosan 46 százalékkal növelte az eladásait az első negyedévben, csak az elektronikai és általános árucikkek területén 72 százalékos volt az emelkedés.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés