Növekvő nyereség mellett is veszteséges a Groupon

Szerző: digibiz Forrás: cnet.com

Címkék: Groupon

2012.
02.09.
12:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon elmaradt a Wall Street várakozásaitól - tegnap közzétette első negyedéves csalódást okozó eredményeit.

A vállalat tavaly ősszel lépett tőzsdére, azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Legalábbis ez derül ki a közzétett számokból. 

A Groupon nettó vesztesége 37 millió dollár, azaz 8 cent részvényenként, mindezt 506 millió dolláros forgalom mellett érte el. A Wall Street-i elemzők ezzel szemben csupán 3 centes részvényenkénti veszteségre számítottak, bár a vállalat így is megháromszorozta tavalyi forgalmát. 

A cég nettó veszteségét részben a tengerentúli terjeszkedésnek és a kedvezőtlen devizaárfolyamnak tulajdonítja. Jelenleg 10 ezer alkalmazottja van, és 2011-ben a bevételek 60 százaléka a tengerentúlról származott. Andrew Mason, a Groupon vezérigazgatója azt is elmondta közleményében, hogy a negyedik negyedévben robbanásszerűen 20 százalékkal nőtt az ügyfélkörük világszerte, így már több mint 33 millió vásárlójuk van.

A Groupon üzleti modelljéből fakad, hogy a terjeszkedéshez sok helyi alkalmazottra van szüksége. A folyamatosan növekvő alkalmazotti állomány fennntartása mellett az elmúlt években az árbevételt nem tudták növelni úgy, hogy elérjék a nyereségességet, így a folyamatosan növekvő bevétel mellett is a cég az indulása óta veszteséges. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Linux vagy Windows?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés