Növekvő nyereség mellett is veszteséges a Groupon

Szerző: digibiz Forrás: cnet.com

Címkék: Groupon

2012.
02.09.
12:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon elmaradt a Wall Street várakozásaitól - tegnap közzétette első negyedéves csalódást okozó eredményeit.

A vállalat tavaly ősszel lépett tőzsdére, azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Legalábbis ez derül ki a közzétett számokból. 

A Groupon nettó vesztesége 37 millió dollár, azaz 8 cent részvényenként, mindezt 506 millió dolláros forgalom mellett érte el. A Wall Street-i elemzők ezzel szemben csupán 3 centes részvényenkénti veszteségre számítottak, bár a vállalat így is megháromszorozta tavalyi forgalmát. 

A cég nettó veszteségét részben a tengerentúli terjeszkedésnek és a kedvezőtlen devizaárfolyamnak tulajdonítja. Jelenleg 10 ezer alkalmazottja van, és 2011-ben a bevételek 60 százaléka a tengerentúlról származott. Andrew Mason, a Groupon vezérigazgatója azt is elmondta közleményében, hogy a negyedik negyedévben robbanásszerűen 20 százalékkal nőtt az ügyfélkörük világszerte, így már több mint 33 millió vásárlójuk van.

A Groupon üzleti modelljéből fakad, hogy a terjeszkedéshez sok helyi alkalmazottra van szüksége. A folyamatosan növekvő alkalmazotti állomány fennntartása mellett az elmúlt években az árbevételt nem tudták növelni úgy, hogy elérjék a nyereségességet, így a folyamatosan növekvő bevétel mellett is a cég az indulása óta veszteséges. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Tud különbséget tenni?

Itthon a repülőjegyek és hotelek árait összevető szájtok kora még nem jött el, de a műszaki cikkek, újabban pedig a drogériai termékek és élelmiszerek árai már számtalan portálon összemérhető. Megnéztük, hogyan és milyen elszámolás alapján működnek ezek az oldalak.

Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét Az árösszehasonlító oldalak dobják meg a webshopok bevételét

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés