Növekvő nyereség mellett is veszteséges a Groupon

Szerző: digibiz Forrás: cnet.com

Címkék: Groupon

2012.
02.09.
12:05

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Groupon elmaradt a Wall Street várakozásaitól - tegnap közzétette első negyedéves csalódást okozó eredményeit.

A vállalat tavaly ősszel lépett tőzsdére, azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Legalábbis ez derül ki a közzétett számokból. 

A Groupon nettó vesztesége 37 millió dollár, azaz 8 cent részvényenként, mindezt 506 millió dolláros forgalom mellett érte el. A Wall Street-i elemzők ezzel szemben csupán 3 centes részvényenkénti veszteségre számítottak, bár a vállalat így is megháromszorozta tavalyi forgalmát. 

A cég nettó veszteségét részben a tengerentúli terjeszkedésnek és a kedvezőtlen devizaárfolyamnak tulajdonítja. Jelenleg 10 ezer alkalmazottja van, és 2011-ben a bevételek 60 százaléka a tengerentúlról származott. Andrew Mason, a Groupon vezérigazgatója azt is elmondta közleményében, hogy a negyedik negyedévben robbanásszerűen 20 százalékkal nőtt az ügyfélkörük világszerte, így már több mint 33 millió vásárlójuk van.

A Groupon üzleti modelljéből fakad, hogy a terjeszkedéshez sok helyi alkalmazottra van szüksége. A folyamatosan növekvő alkalmazotti állomány fennntartása mellett az elmúlt években az árbevételt nem tudták növelni úgy, hogy elérjék a nyereségességet, így a folyamatosan növekvő bevétel mellett is a cég az indulása óta veszteséges. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Bill Gates vagy Steve Jobs?

További villámkérdések  Szavazás állása

Okosan mérni

Ha olyasmiről hallunk, hogy valami értünk, fogyasztókért van, mindjárt elkezdődik a kutatás holmi sanda háttérérdek után. Nincs ez másként a smart meteringgel - tükörfordításban az okos méréssel - sem. A Berg Insights prognózisa szerint az okos mérési technológia térhódítása a először Ázsiában valósul meg, de 2015-ig Európában is 111 millió háztartásba jutnak el az okos mérőeszközök.

Smart metering: kinek van erre energiája? Smart metering: kinek van erre energiája?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés