Meglepően sok az online játékosok száma itthon

Szerző: digibiz Forrás: MTI, Prim hírek

Címkék: online játék | felmérés | MMOG

2010.
07.13.
07:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A GKIeNEt és a T-Mobile 1500 fő megkérdezésével készített egy felmérést, amelyből az derül ki, hogy a magyar netezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió ember rendszeresen játszik valamilyen online játékot. Ezen belül is egyre nagyobb azok száma, akik valamilyen sokszereplős játékot (MMOG) részesítenek előnyben.

A legtöbb magyarországi MMOG felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki, számuk 346 ezer fő. Arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben, 250 ezren, ami a korcsoport internet felhasználóinak 84 százaléka - állítja a jelentés. A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb: az előbbi esetében 58 ezer fő, míg az utóbbi esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel valamilyen MMOG játékkal.

 Az MMOG-ken belül többféle játéktípust lehet megkülönböztetni, melyek közül a legnépszerűbbek: az MMOFPS-ek (Massively Multiplayer Online First Person Shooter) amelyben a felhasználók együttesen, vagy egymás ellen küzdve oldanak meg harci feladatokat; az MMORTS-ek (MMO Real Time Strategy), ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat; és az MMORPG-k (MMO role-playing game, vagyis masszívan többszereplős online szerepjátékok) - részletezi a Prim hírek.

Nem magyar jelenség

Az úgynevezett hard core játékok közé sorolható MMOG-ok felhasználói tábora az egész világon évről-évre emelkedik. Az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus jött létre (a Wikipedia szerint több mint kétszáz, a www.onrpg.com szerint több mint háromszáz MMORPG létezik a világban), a játékok megközelítőleg 70%-a pedig képzelt (fantasy) világban játszódik - fűzi hozzá a Prim hírek. Ezek közül Magyarországon is a World of Warcraft nevű MMOG számít a legnépszerűbbnek, melynek havidíja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3.600 forintos kiadás egy játékosnak. Az online játékok népszerűségét jelzi, hogy a gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG játékok piaca nő Magyarországon. A kutatás során megkérdezett játékosok 72 százaléka havi szinten elfogadhatónak tart 2.000 forint körüli kiadást kedvenc játékára.

Törvényekkel a függőség ellen

Ahogy arról már a digibiz.hu is beszámolt, Dél-Koreában és Kínában a játékfüggőség már olyan méreteket öltött, hogy a hatóságok törvényekkel kívánják szabályozni a felhasználást. A jövőben kötelező lesz például olyan technikai lehetőségek alkalmazása is, amelyekkel korlátozni lehet a játékidőt, hogy ezzel is akadályozzák a függőség kialakulását. Tilos lesz továbbá kiskorúaknak az online játékokhoz kapcsolódó szolgáltatást, illetve termékeket vásárolni az interneten. Ennek kivitelezését a hatóságok reményei szerint segíti, hogy egy korábbi rendelkezés értelmében a regisztrációhoz már csak valódi nevet lehet használni.
 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Open Office vagy Ms Office?

További villámkérdések  Szavazás állása

Kétmilliós netbankos körkérdés

Jóval kétmillió fölött jár már az internetbanki szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Megnéztük, a kutatások szerint kikről is van szó, és összevetettük az adatokat a bankoktól kapott információkkal. Kiderült, hogy az összképet erősen árnyalják az egyes bankok közti különbségek.

Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat? Kétmilliós körkérdés: kik használják az online banki szolgáltatásokat?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés