Meglepően sok az online játékosok száma itthon

Szerző: digibiz Forrás: MTI, Prim hírek

Címkék: online játék | felmérés | MMOG

2010.
07.13.
07:33

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A GKIeNEt és a T-Mobile 1500 fő megkérdezésével készített egy felmérést, amelyből az derül ki, hogy a magyar netezők 65 százaléka, vagyis 2,3 millió ember rendszeresen játszik valamilyen online játékot. Ezen belül is egyre nagyobb azok száma, akik valamilyen sokszereplős játékot (MMOG) részesítenek előnyben.

A legtöbb magyarországi MMOG felhasználó a 18-29 éves internetezők közül kerül ki, számuk 346 ezer fő. Arányaiban a 15-17 éves korosztályban játszanak a legtöbben, 250 ezren, ami a korcsoport internet felhasználóinak 84 százaléka - állítja a jelentés. A 30-39 és a 40-59 évesek között az arány már jóval alacsonyabb: az előbbi esetében 58 ezer fő, míg az utóbbi esetében 17 ezer fő játszik valamilyen rendszerességgel valamilyen MMOG játékkal.

 Az MMOG-ken belül többféle játéktípust lehet megkülönböztetni, melyek közül a legnépszerűbbek: az MMOFPS-ek (Massively Multiplayer Online First Person Shooter) amelyben a felhasználók együttesen, vagy egymás ellen küzdve oldanak meg harci feladatokat; az MMORTS-ek (MMO Real Time Strategy), ahol akár több ezer játékos egyszerre is megvalósíthat stratégiai feladatokat; és az MMORPG-k (MMO role-playing game, vagyis masszívan többszereplős online szerepjátékok) - részletezi a Prim hírek.

Nem magyar jelenség

Az úgynevezett hard core játékok közé sorolható MMOG-ok felhasználói tábora az egész világon évről-évre emelkedik. Az egyre jobb háromdimenziós megjelenítés lehetőségével egyre több játéktípus jött létre (a Wikipedia szerint több mint kétszáz, a www.onrpg.com szerint több mint háromszáz MMORPG létezik a világban), a játékok megközelítőleg 70%-a pedig képzelt (fantasy) világban játszódik - fűzi hozzá a Prim hírek. Ezek közül Magyarországon is a World of Warcraft nevű MMOG számít a legnépszerűbbnek, melynek havidíja megközelítőleg 13 euró, ami körülbelül 3.600 forintos kiadás egy játékosnak. Az online játékok népszerűségét jelzi, hogy a gazdasági recesszió ellenére mind a játékkonzolokra, mind a PC-kre fejlesztett MMOG játékok piaca nő Magyarországon. A kutatás során megkérdezett játékosok 72 százaléka havi szinten elfogadhatónak tart 2.000 forint körüli kiadást kedvenc játékára.

Törvényekkel a függőség ellen

Ahogy arról már a digibiz.hu is beszámolt, Dél-Koreában és Kínában a játékfüggőség már olyan méreteket öltött, hogy a hatóságok törvényekkel kívánják szabályozni a felhasználást. A jövőben kötelező lesz például olyan technikai lehetőségek alkalmazása is, amelyekkel korlátozni lehet a játékidőt, hogy ezzel is akadályozzák a függőség kialakulását. Tilos lesz továbbá kiskorúaknak az online játékokhoz kapcsolódó szolgáltatást, illetve termékeket vásárolni az interneten. Ennek kivitelezését a hatóságok reményei szerint segíti, hogy egy korábbi rendelkezés értelmében a regisztrációhoz már csak valódi nevet lehet használni.
 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Foursquare vagy Gowalla?

További villámkérdések  Szavazás állása

Nők a neten

Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő.

A nők és az internet kapcsolata A nők és az internet kapcsolata

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés