Növekszik a nyugat-európai e-kereskedelem

Szerző: digibiz Forrás: Emarketer.com

Címkék: ekereskedelm

2011.
08.16.
15:21

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Bár a brit e-kereskedelmi piac egy darabig még mindig uralni fogja a nyugat-európai régiót, a francia, német, olasz és spanyol piacok is folyamatosan növekednek majd.

Az eMarketer becslése szerint 2013-ra pedig az említett országok először lefölözhetik az Egyesült Királyságot, és 121.5 milliárd dollárt szerezhetnek meg az online értékesítésekből. 2015-re az öt nagy nyugat-európai ország online kereskedelmi forgalma 343.5 milliárd dollár is lehet, amiből a az eddig háttérbe szoruló piacok 58.2%-ot hoznak majd.

Karin von Abrams, az eMarketer vezető elemzője úgy látja, hogy a Nyugat-Európában egyre nagyobb az online vásárlóerő, így nőhet az e-piac is, és egyre több és többféle árut és szolgáltatást tud kínálni a fogyasztóknak. Természetesen országoknént eltérő lehet az online vásárlók száma, ahogyan más arányban vannak jelen a rendszeresen internetezők is a népességben. Az Egyesült Királyságban és Németországban például az online lakosság minimum háromnegyede vásárolt az interneten az elmúlt egy évben, ami az amerikai arányoknál is magasabb. És Franciaország sincsen nagyon lemaradva tőlük. Viszont Spanyolországban és Olaszországban csak lassan emelkedik azoknak a száma akik online költenek. Ezekben az országokban ugyanis nem volt hagyománya az otthonról, katalógusból történő vásárlásnak sem, nincsenek az emberek hozzászokva, hogy képek alapján válasszák ki a termékeket és azokat ne próbálhassák ki.

Országonként változik az is, hogy az online kereskedelem melyik része lesz sikeres az adott lakosság körében. A franciák például szívesen vesznek telefont online, de mobilról már nem annyira hajlandóak vásárlást intézni. És míg az angolok vagy a németek akár élelmiszert is szívesen vesznek online, addig a spanyolok vagy az olaszok valószínűleg sosem lesznek erre nagy arányban hajlandóak.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Skype vagy MSN?

További villámkérdések  Szavazás állása

Akcióban a szezonális termékek

A webáruházak többsége nem készül külön akcióval a nyárra, inkább az őszi és téli időszakhoz hasonlóan a szezonális termékeket kínálják kedvezménnyel. Az internetes üzletek a válság miatt nem változtattak az árazási szokásaikon, azonban így is növelték vásárlóik számát.

Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok Nyári akciók nélkül is bővülnek a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés