A nők és az internet kapcsolata

Szerző: digibiz Forrás: Tudás könyve 2010, NRC

Címkék: internet

2010.
06.10.
07:23

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az NRC piackutató által készített felmérés szerint az internetező nők száma másfélszeresére nőtt az elmúlt két évben; hazánkban ma 1,6 millió nő használja a világhálót heti rendszerességgel. A webes cégek alkalmazkodnak az igényekhez, folyamatosan jelennek meg a hölgyeket célzó site-ok.

A nők még mindig elsősorban otthon használják a netet (85%), de meg kell jegyezni, hogy nem csak a látogatási arányban kerekedtek felül a férfiakon, hanem a böngészésre fordított idejük is magasabb. A férfiakra sokkal inkább jellemző, hogy játékra használják a világhálót, míg a gyengébbik nem szívesen gyűjt innen információkat az élet különböző területeiről, emellett első sorban kapcsolattartásra használja, legyen az levélváltás (85%), vagy éppen közösségi oldalak látogatása (86%). 



Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen  a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő. Bár azt hihetnénk, hogy a női portálok viszik a prímet, azoknak a látogatottsága csak ezek után következnek (54%), az életmóddal és gasztronómiával foglalkozó oldalak is 50% körül mozognak, és a legvégén jönnek csak a hírportálok, amelyeket a nők 46%-a, valamint a videó megosztók, amelyet 43%-uk látogat rendszeresen.

VMR.woman 2009 felmérés

A női tartalmak iránt folyamatosan növekszik a kereslet, minek következtében egyre másra jelennek meg az új hölgyeket célzó site-ok. Ezek közt szerepelnek speciális tartalmúak, amelyek figyelembe veszik, hogy mi az, amit aktívan keres a gyengébbik nem a neten. Ilyen például az egészség, a gasztronómia (receptek), a programok és ajánlók, valamint a lakberendezés és az ezotéria. A Tények Könyve 2010 kiadvány, amiben a kutatás összegzése megjelent, arra is kitér, hogy vannak olyan tartalmak is, amiket nem kimondottan keresnek a nők, ám ha rábukkannak, akkor szívesen elolvasnak: divat, szépségápolás, mozi. A 18 és 69 év közötti internetező nők kétharmada inkább hasznos eszköznek tartja az internetet, semmint szórakozásnak, és a legfontosabb funkciója számukra a kapcsolattartás távoli ismerősökkel. A nők körében emellett a legnépszerűbb oldalak a Házipatika, az Nők Lapja Café, a Story Online, a Femina, a Mindmegette, az Egyszervolt, és a Blikk Online.

A májusban megrendezett VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián többek közt arra keresték a választ, hogy milyen online vásárlási szokásai vannak a nőknek. Az derült ki, hogy a netező hölgyek jobban élnek és havonta többet költenek, tudatosan vásárolnak, valamint egyre többet kereskednek online. Azoknak a nőknek, akik gyermeket vállaltak, ezért otthon maradtak, nagyban megkönnyíti az életét a net, hiszen otthonról könnyen hozzájutnak szinte bármihez. Általánosságban elmondható a nőkről, hogy leggyakrabban termékeket vásárolnak, de azért az online szolgáltatásokat is kezdik használni, jelenleg az online bankügyintézés és a fotókidolgozás vezet.

Arról, hogy mivel lehet megfogni a női netezőket, mi az ami felkelti az érdeklődésüket egy webshop látogatásakor, valamint, hogy miként lehet luxuscikkeket eladni nekik neten, a digibiz.hu is beszámolt.

Forrás: VMR.woman 2009 felmérés(adatfelvétel NRC Kft.)

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Skype vagy MSN?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés