A nők és az internet kapcsolata

Szerző: digibiz Forrás: Tudás könyve 2010, NRC

Címkék: internet

2010.
06.10.
07:23

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az NRC piackutató által készített felmérés szerint az internetező nők száma másfélszeresére nőtt az elmúlt két évben; hazánkban ma 1,6 millió nő használja a világhálót heti rendszerességgel. A webes cégek alkalmazkodnak az igényekhez, folyamatosan jelennek meg a hölgyeket célzó site-ok.

A nők még mindig elsősorban otthon használják a netet (85%), de meg kell jegyezni, hogy nem csak a látogatási arányban kerekedtek felül a férfiakon, hanem a böngészésre fordított idejük is magasabb. A férfiakra sokkal inkább jellemző, hogy játékra használják a világhálót, míg a gyengébbik nem szívesen gyűjt innen információkat az élet különböző területeiről, emellett első sorban kapcsolattartásra használja, legyen az levélváltás (85%), vagy éppen közösségi oldalak látogatása (86%). 



Az Ipsos-Gemius SA adatai szerint a legmagasabb arányban a Barátikör.com közösségi oldalon vannak jelen  a hölgyek 55,16%-kal, míg a Facebook-on a magyar felhasználók 53%-a nő. Bár azt hihetnénk, hogy a női portálok viszik a prímet, azoknak a látogatottsága csak ezek után következnek (54%), az életmóddal és gasztronómiával foglalkozó oldalak is 50% körül mozognak, és a legvégén jönnek csak a hírportálok, amelyeket a nők 46%-a, valamint a videó megosztók, amelyet 43%-uk látogat rendszeresen.

VMR.woman 2009 felmérés

A női tartalmak iránt folyamatosan növekszik a kereslet, minek következtében egyre másra jelennek meg az új hölgyeket célzó site-ok. Ezek közt szerepelnek speciális tartalmúak, amelyek figyelembe veszik, hogy mi az, amit aktívan keres a gyengébbik nem a neten. Ilyen például az egészség, a gasztronómia (receptek), a programok és ajánlók, valamint a lakberendezés és az ezotéria. A Tények Könyve 2010 kiadvány, amiben a kutatás összegzése megjelent, arra is kitér, hogy vannak olyan tartalmak is, amiket nem kimondottan keresnek a nők, ám ha rábukkannak, akkor szívesen elolvasnak: divat, szépségápolás, mozi. A 18 és 69 év közötti internetező nők kétharmada inkább hasznos eszköznek tartja az internetet, semmint szórakozásnak, és a legfontosabb funkciója számukra a kapcsolattartás távoli ismerősökkel. A nők körében emellett a legnépszerűbb oldalak a Házipatika, az Nők Lapja Café, a Story Online, a Femina, a Mindmegette, az Egyszervolt, és a Blikk Online.

A májusban megrendezett VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián többek közt arra keresték a választ, hogy milyen online vásárlási szokásai vannak a nőknek. Az derült ki, hogy a netező hölgyek jobban élnek és havonta többet költenek, tudatosan vásárolnak, valamint egyre többet kereskednek online. Azoknak a nőknek, akik gyermeket vállaltak, ezért otthon maradtak, nagyban megkönnyíti az életét a net, hiszen otthonról könnyen hozzájutnak szinte bármihez. Általánosságban elmondható a nőkről, hogy leggyakrabban termékeket vásárolnak, de azért az online szolgáltatásokat is kezdik használni, jelenleg az online bankügyintézés és a fotókidolgozás vezet.

Arról, hogy mivel lehet megfogni a női netezőket, mi az ami felkelti az érdeklődésüket egy webshop látogatásakor, valamint, hogy miként lehet luxuscikkeket eladni nekik neten, a digibiz.hu is beszámolt.

Forrás: VMR.woman 2009 felmérés(adatfelvétel NRC Kft.)

    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Gmail vagy Thunderbird?

További villámkérdések  Szavazás állása

Olajszennyezés és Google

Az emberiség történetének egyik legkomolyabb olajszennyezéssel járó természeti katasztrófájában érintett BP olajtársaság nem fukarkodik, a jelek szerint minden pénzt megér nekik, hogy valamelyest javíthassanak sérült reputációjukon. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, milyen mértékben képesek a nagyvállalatok befolyásolni a neten terjedő híreket azzal, hogy felvásárolják a Google-nél a kontextusban érintett keresőszavakat.

Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa Keresőszó-vásárlással szépíthető a természeti katasztrófa

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés