Kíváncsibbak vagyunk az EU-s átlagnál

Szerző: digibiz Forrás: MTI/ digibiz.hu

Címkék: piackutatás | internet

2010.
07.28.
17:50

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Egy most kiadott felmérés szerint a 22 százalékos EU-s átlaghoz képest jóval többször (39%) tájékozódik a magyar lakosság a világhálón az egyes termékekről és szolgáltatásokról. Főként gyógyszerekre és kozmetikumokra keresünk, a vásárlást még inkább a boltokban végezzük.

Egy 55 országban megkérdezett 27.000 internet-használó válaszait összesítő felmérés szerint világszerte a vásárlók jó egyharmada, az európai válaszadóknak pedig majdnem 40 százaléka kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. A Nielsen felmérése szerint a gyógyszerek mellett a magyar válaszadók közül (39 százalék) a legtöbben a testápoló szerek, kozmetikumok és repülőjegy internetes vásárlása előtt néznek utána a terméknek (az EU-s átlag 22 százalék).

A neten tájékozódók 13 százaléka rendel gyakran online áruházból, egyharmaduk pedig akkor is a neten szerzi be a kiválasztott terméket, ha az adott webshopnak van saját üzlete is. A magyarok óvatosabbak az élelmiszerekkel, a lakosság fele nem rendelne online előzetes tájékozódás nélkül, Európában ez az arány mindössze 10 százalék. A kutatásból kiderült az is, hogy hazánkban leginkább utazást és szállást (19 százalék) foglalnának a neten, rendezvényre szóló belépőjegyet (19 százalék) és szórakoztató elektronikát vennének, valamint rengetegen (40 százalék) rendelnének könyvet nyugodt szívvel az internetről.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Facebook csoport vagy céges honlap?

További villámkérdések  Szavazás állása

Mekkora az online adózási söralátét?

A kormányfő által még a kampány során használt söralátét-hasonlat éppen azt az attitűdöt fejezi ki, amiről a - törvénytisztelő - állampolgár az adózás kapcsán álmodik: ha már adózni kell, járjon ez a legkevesebb macerával. De vajon hogyan váltak be azok a kezdeményezések, amelyek az adózás egyszerűsítését hivatottak szolgálni, és mi a helyzet a kormányváltás időszakán átívelő, hasonló célú projektekkel?

Mekkora az online adózási söralátét? Mekkora az online adózási söralátét?

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés