Nem kell a cégnek .disney

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: domain | internet

2012.
06.18.
16:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Múlt héten egy londoni sajtótájékoztatón mutatták be a .com és a .org legfelsőbb szintű domain nevek lehetséges utódait. A tervek alapján sokan egyfajta webes robbanásra számítanak, ugyanis első ízben alkalmazhatják vállalatuk a saját márka nevüket webes utótagként. De a céges top domainek egyelőre túl drágák.

Ennek eredményeképp az olyan úgynevezett top kategóriás domainek, mint a .net vagy a .org száma 22-ről mintegy százra fog emelkedni. 

Míg az Amazon és a Google megpályázott egy tucat értékes utótagot -mint a .cloud vagy a .search- addig más Szilícium-völgyi cégek kimaradtak a szórásból.

A Facebook, a Twitter és a LinkedIn nem adott be pályázatot egyetlen domain névre sem. Az Apple bejelentkezett ugyan, de kizárólag a .apple-t szeretné megszerezni

Összesen 1930 darab pályázat érkezett az új webes utótagokért, ami igen kevésnek számít, ezen több helyszíni résztvevő is meglepődött a sajtótájékoztatón. Nem érkezett igény például a .coke-ra, a .pepsi-re, vagy a .disney-re. Mint kiderült, sok nagyvállalat túl drágának találja a lehetőséget, főleg mivel a befektetés sosem térül meg.

A költségek valóban nem alacsonyak. Elsőként a domain név szabályozó szervezetnek kell befizetni 180 ezer dollár bejelentési díjat. Ha ez sikeres, akkor évente 25 ezer dollárt kell fizetni az Icann-nek, majd a fenntartásért akár évente hat számjegyű összeget is elkérhetnek. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Gmail vagy Thunderbird?

További villámkérdések  Szavazás állása

Visszanyalt a fagyi

A Buzz jogsértései miatt indított jogi hajcihőt végül peren kívül sikerült rendeznie a Google-nek, de így is 2 milliárd forintnak megfelelő összegbe és egy fájóan népszerű videó elterjedésébe került az azóta megbukott termékük agresszív bevezetőkampánya.

Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés Google: ingyenfagyi-osztásért 8 millió dollár büntetés

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés