Nem kell a cégnek .disney

Szerző: digibiz Forrás: Wall Street Journal

Címkék: domain | internet

2012.
06.18.
16:41

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Múlt héten egy londoni sajtótájékoztatón mutatták be a .com és a .org legfelsőbb szintű domain nevek lehetséges utódait. A tervek alapján sokan egyfajta webes robbanásra számítanak, ugyanis első ízben alkalmazhatják vállalatuk a saját márka nevüket webes utótagként. De a céges top domainek egyelőre túl drágák.

Ennek eredményeképp az olyan úgynevezett top kategóriás domainek, mint a .net vagy a .org száma 22-ről mintegy százra fog emelkedni. 

Míg az Amazon és a Google megpályázott egy tucat értékes utótagot -mint a .cloud vagy a .search- addig más Szilícium-völgyi cégek kimaradtak a szórásból.

A Facebook, a Twitter és a LinkedIn nem adott be pályázatot egyetlen domain névre sem. Az Apple bejelentkezett ugyan, de kizárólag a .apple-t szeretné megszerezni

Összesen 1930 darab pályázat érkezett az új webes utótagokért, ami igen kevésnek számít, ezen több helyszíni résztvevő is meglepődött a sajtótájékoztatón. Nem érkezett igény például a .coke-ra, a .pepsi-re, vagy a .disney-re. Mint kiderült, sok nagyvállalat túl drágának találja a lehetőséget, főleg mivel a befektetés sosem térül meg.

A költségek valóban nem alacsonyak. Elsőként a domain név szabályozó szervezetnek kell befizetni 180 ezer dollár bejelentési díjat. Ha ez sikeres, akkor évente 25 ezer dollárt kell fizetni az Icann-nek, majd a fenntartásért akár évente hat számjegyű összeget is elkérhetnek. 
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

iWiW vagy myVip?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hogyan lesz ebből kopogtatócédula?

Azt már természetesnek fogadjuk el, hogy gyakorlatilag nincs a hazai webnek olyan eldugott szakmai szeglete, ahol ne bukkanna fel valami napi politikai szál. De mi a helyzet a parlamenti pártok saját online információs központjaival? Az elmúlt héten több ízben gyarapítottuk az odakattintók táborát. Arra voltunk kíváncsiak, miként tükröződik a szűk másfél hónap múlva esedékes önkormányzati választások tematikája a pártok oldalain.

A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz A parlamenti pártok weboldala nem stratégiai eszköz

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés