Yahoo és T-online: párhuzamos tehetetlenség?

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: T-Online | Origo | iWiW | Freemail | Yahoo | interjú

2010.
12.23.
15:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Yahoo kénytelen bezárni a már senki által nem használt webes szolgáltatásait, amelyekbe korábban nagyon sok pénzt fektetett a 2000-es évek első felének internet óriása. A hazai piacon a T-online-nál látszólag hasonló a helyzet: szolgáltatásokba fektetnek be, de azok nem tudnak megkapaszkodni a piacon. Nádori Péter, az Origo főszerkesztője szerint viszont nem csökken a Freemail és az iWiW látogatottsága és folyamatosan fejlesztik azokat.

Az internet egykori domináns vállalkozása, a Yahoo Inc. folymatosan zárja be webes szolgáltatásait, így például az Alta Vista keresőt és a Delicious könyvjelzőtárt. Sorozatban tűntek el a Yahoo által felvásárolt site-ok, pedig a vásárláskor rengeteg pénzt költöttek rájuk, mégsem tudták felfuttatni őket.

Az idei évre esett, hogy a T-online által felvásárolt iwiw lemaradt a Facebookkal szemben, ezt követően a portál egy régóta várt ráncfelvarráson esett át. A redizájnt a legtöbb szakértő üdvözölte, ám a vélemények többsége szerint megkésett a megújítás. A hazai közösségi oldalt négy évvel ezelőtt vette meg a T-Online, amely gyorsan egyre népszerűbb lett a felhasználók körében, amíg a Facebook még nem tűnt fel Európában. Azonban a felvásárlás óta eltelt idő alatt nem sok újítást történt a közösségi portálon, így elvesztette előnyét a Facebookal szemben, a hazai közönség folyamatosan "átállt" a Facebookhoz.




A másik hasonló sorsú hazai szolgáltatás a Freemail levelezési rendzser, amely 1996-ban indult, és 3 évvel később az Origo-hoz került. Majdnem egy évtizedig futott szinte változatlan dizájnnal és szolgáltatás kínálattal, amely idő alatt behozhatatlan előnyt szereztek maguknak a külföldi email fiókok mint például a Gmail. A tavaly év végén elindult új Freemail még több mint félévig béta verzióban futott.

A Yahoo-hoz való hasonlítást és azt az állítást miszerint csökkenne a T-online által üzemeltetett oldalak népszerűsége, Nádori Péter, az Origo főszerkesztője elutasítja. Véleménye szerint a Freemail és az iwiw folyamatos és nagy mértékű fejlődésen ment át, mióta az Origo portfóliójában működnek, sőt kategóriájuk piacvezetőjének nevezte azokat, és ezt számokkal is alátámasztotta.
                               
"Amikor az iwiw-et 2006-ban átvette az Origo, a közösségi site felhasználóinak száma mintegy 640 ezer volt. Mára 4,8 millió regisztrált felhasználója van és naponta 1,34 millió ember keresi fel. Hetente 8000 új felhasználó csatlakozik a közösségi portálhoz, és naponta 400 000 új ismeretség kötődik. Jelenleg 80 millió kép és 2,8 millió album van az iWiW-en, ami hetente 1 millió képpel, és ezzel egyetemben 300 ezer új képhozzászólással bővül. A Freemailen jelenleg 3 653 536 aktív, rendszeresen használt postafiók működik, s néhány nappal ezelőtt született a kézbesített levelek számának új történelmi csúcsa, ami 20 814 313 volt. A nagy, nemzetközi versenytársak megjelenése elkerülhetetlen volt, de mint az adatokból látható, korántsem járt azzal, hogy a Freemail vagy az iwiw népszerűsége csökkent, növekedése megállt volna." - mondta el Nádori Péter.

A Medián webaudit adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy az iwiw augusztus óta 70 000 látogatót és tízmillió oldalletöltést vesztett. A Google szolgáltatásainak magyarországi látogatottságáról nem találtunk adatokat.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Origo vagy Index?

További villámkérdések  Szavazás állása

Fesztiválok online

A közösségi szájtokon való jelenlét a fesztiváloknak is létszükséglet, az oldalakat lájkolni és követni szinte kötelező. Az európai rendezvények szervezői emellett online fesztiváltévével, fesztiválos iPhone applikációval, a fesztiválhonlapba integrált repjegy- és autóbérlési lehetőséggel is előrukkoltak.

Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép Közösségi oldalak a nagyszínpadon - online fesztiválkörkép

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés