Yahoo és T-online: párhuzamos tehetetlenség?

Szerző: digibiz Forrás: digibiz.hu

Címkék: T-Online | Origo | iWiW | Freemail | Yahoo | interjú

2010.
12.23.
15:00

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

A Yahoo kénytelen bezárni a már senki által nem használt webes szolgáltatásait, amelyekbe korábban nagyon sok pénzt fektetett a 2000-es évek első felének internet óriása. A hazai piacon a T-online-nál látszólag hasonló a helyzet: szolgáltatásokba fektetnek be, de azok nem tudnak megkapaszkodni a piacon. Nádori Péter, az Origo főszerkesztője szerint viszont nem csökken a Freemail és az iWiW látogatottsága és folyamatosan fejlesztik azokat.

Az internet egykori domináns vállalkozása, a Yahoo Inc. folymatosan zárja be webes szolgáltatásait, így például az Alta Vista keresőt és a Delicious könyvjelzőtárt. Sorozatban tűntek el a Yahoo által felvásárolt site-ok, pedig a vásárláskor rengeteg pénzt költöttek rájuk, mégsem tudták felfuttatni őket.

Az idei évre esett, hogy a T-online által felvásárolt iwiw lemaradt a Facebookkal szemben, ezt követően a portál egy régóta várt ráncfelvarráson esett át. A redizájnt a legtöbb szakértő üdvözölte, ám a vélemények többsége szerint megkésett a megújítás. A hazai közösségi oldalt négy évvel ezelőtt vette meg a T-Online, amely gyorsan egyre népszerűbb lett a felhasználók körében, amíg a Facebook még nem tűnt fel Európában. Azonban a felvásárlás óta eltelt idő alatt nem sok újítást történt a közösségi portálon, így elvesztette előnyét a Facebookal szemben, a hazai közönség folyamatosan "átállt" a Facebookhoz.




A másik hasonló sorsú hazai szolgáltatás a Freemail levelezési rendzser, amely 1996-ban indult, és 3 évvel később az Origo-hoz került. Majdnem egy évtizedig futott szinte változatlan dizájnnal és szolgáltatás kínálattal, amely idő alatt behozhatatlan előnyt szereztek maguknak a külföldi email fiókok mint például a Gmail. A tavaly év végén elindult új Freemail még több mint félévig béta verzióban futott.

A Yahoo-hoz való hasonlítást és azt az állítást miszerint csökkenne a T-online által üzemeltetett oldalak népszerűsége, Nádori Péter, az Origo főszerkesztője elutasítja. Véleménye szerint a Freemail és az iwiw folyamatos és nagy mértékű fejlődésen ment át, mióta az Origo portfóliójában működnek, sőt kategóriájuk piacvezetőjének nevezte azokat, és ezt számokkal is alátámasztotta.
                               
"Amikor az iwiw-et 2006-ban átvette az Origo, a közösségi site felhasználóinak száma mintegy 640 ezer volt. Mára 4,8 millió regisztrált felhasználója van és naponta 1,34 millió ember keresi fel. Hetente 8000 új felhasználó csatlakozik a közösségi portálhoz, és naponta 400 000 új ismeretség kötődik. Jelenleg 80 millió kép és 2,8 millió album van az iWiW-en, ami hetente 1 millió képpel, és ezzel egyetemben 300 ezer új képhozzászólással bővül. A Freemailen jelenleg 3 653 536 aktív, rendszeresen használt postafiók működik, s néhány nappal ezelőtt született a kézbesített levelek számának új történelmi csúcsa, ami 20 814 313 volt. A nagy, nemzetközi versenytársak megjelenése elkerülhetetlen volt, de mint az adatokból látható, korántsem járt azzal, hogy a Freemail vagy az iwiw népszerűsége csökkent, növekedése megállt volna." - mondta el Nádori Péter.

A Medián webaudit adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy az iwiw augusztus óta 70 000 látogatót és tízmillió oldalletöltést vesztett. A Google szolgáltatásainak magyarországi látogatottságáról nem találtunk adatokat.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Netbook vagy Notebook?

További villámkérdések  Szavazás állása

Hazai webshopok piaci helyzete

Az online üzletek többségének nem hogy ártott volna a recesszió, kifejezetten előnyükre vált. Az Év internetes kereskedője díj nyerteseit is megkérdezve körbejártuk, profiltól függően hogy állják a sarat az online boltok, és megnéztük azt is, milyenek lesznek az idei vásárlói trendek.

A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok A válság fő nyertesei egyértelműen a webshopok

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés