Lehúzza a rolót az egyik az egyik legnagyobb kereső

Szerző: digibiz Forrás: CNN.com / Index.hu / digibiz.hu

Címkék: Ask.com | Google | Yahoo | AOL

2010.
11.10.
15:06

0 hozzászólás

Betűméret csökkentés Betűméret növelés Küldés e-mailben Cikk nyomtatása

Az Ask.com valaha a legnagyobb kereső oldalak egyike volt, azonban nem tudta tartani a lépést a fejlődéssel; a világon a keresések hatvanöt százalékát a Google-ről intézik. A napokban az oldal mérnökei jelentős részét elbocsátja, és a kérdezz-felelek típusú szolgáltatásuk fejlesztésén fognak dolgozni.

ask.comLezárult az internetes keresések egy korszaka. Az egykori kereső óriás, az InterActive Corp-hoz tartozó Ask.com ugyanis elküldi mérnökei nagy részét, konkrétan 130 embertől válnak meg, és ezzel átszervezik keresői technológiájukat. A hírek szerint a 14 éves keresőoldal elismerte, hogy nem tudott felzárkózni a Google és a Microsoft Bing mellé. Az USA-ban az Experian-Hitwise adatai szerint idén október végén a Google 70,47 százalékos piaci részesedéssel vezetett, a Yahoo 14,9 százalékkal a második, a Microsoft-féle Bing 10,06 százalékkal a harmadik. Az Ask.com 2,57 százalékkal a negyedik legnépszerűbb kereső volt, és 1,4 százalékot az AOL Search is lecsippentett magának. Így az Ask.com leállítja keresői algoritmusát, és ehelyett egy céget alkalmaznak, akik majd a technikát szolgáltatják nekik. Azt azonban szóvivőjük nem árulta el, hogy melyik cég lesz ebben a partnerük.

Az Ask.com úgy tervezi, hogy a jövőben a kérdezz-felelek szolgáltatásuk (természetes nyelvi keresés) fejlesztésére fognak koncentrálni, amit júliusban indítottak el. A comScore korábbi adatai szerint áprilisban az amerikaiak 15,5 milliárd netes keresést indítottak el (150 millióval többet, mint márciusban), ebből tíz milliárdot a Google szolgáltatásai oldottak meg. Valószínűleg ez a szám azóta tovább növekedett.
 
Az Ask.com-ot eredetileg Ask Jeeves néven hozta létre Garrett Gruener és David Warthen 1996-ban. Azzal vívta ki népszerűségét, hogy az oldal kezelni tudja a természetes nyelvi kereséseket - nem pedig kulcsszavakra kell rá keresni - amire egy nyakkendős figura adta meg a választ. 2005-ben száműzték a karaktert, bár Angliában és Írországban tavaly visszatért az oldalra. Ám emellett nem sikerült igazi innovációs megoldásokat produkálniuk, így a Google eltiporta.
    
 HOZZÁSZÓLOK

Ossza meg véleményét a cikkel kapcsolatban!


Név:

E-mail: (Nem jelenítjük meg)

Milyen nap van ma? (pl. hétfő)

 

Legolvasottabb

Legfrissebb

Hírlevélre feliratkozás

Explorer vagy Firefox?

További villámkérdések  Szavazás állása

Interjú a Jujj.hu eladásáról

A hazai online videózásnak és a netes közösségeknek bőven van hová fejlődnie. Az ezekben rejlő lehetőségekről, a nagy bevásárlásokról és portfólióbővítésről beszélgettünk Holman Endrével, a juj.hu-t és Cotcot.hu-t nemrég megvásárló Generál Média ügyvezetőjével. Olvassa el a teljes cikket!

Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról Új alapokra kerül az online videózás - interjú a juj.hu eladásáról

Kövessen bennünket Kövessen bennünket facebook-on! Kövessen bennünket twitter-en! Kövesse RSS csatornánkat!

Hirdetés

Vállalkozói negyed
Friss hírek, információk, naprakész tudás, főleg vállalkozóknak

NewsAgent

Szavazás

Volt már problémája interneten vásárolt termékkel?

Szavazás állása  Szavazás állása

Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés